I přesto, že se nejednalo o žádný falešný účet, před několika dny nám Facebook smazal firemní stránku bez jakéhokoliv upozornění aniž by jsme porušovali pravidla. Žádné fanoušky jsme nekupovali pouze inzerovali příspěvky a reklamu přímo na Facebooku cca dva roky. Investice asi 20000 Kč pryč, Facebook nekomunikuje.
Mě sebral Facebook přes 8000 fanoušků a přiřadil je jiné firmě, která souvisí s našimi produkty, ale nijak se nevydává za ty jejich. Portfolio jsem poctivě budoval přes 3 roky a standardně inzeroval na FB reklamě. Ztráty jsou ve statisících. Na stížnosti ve formulářích firma nereaguje.
Neměla jsem nákupy fandů na FB v lásce a taky jsem je klientům nikdy nedoporučovala. Nelíbilo se mi to jako neférové jednání a upřímně - nebudu budovat brand na neexistujících uživatelích. To je celkem k ničemu. Když se mi něco na FB a nejen na FB líbí, třeba zahraničního (ale i českého), tak je mi jedno, kolik to má fandů. Důležitý je pro mne obsah a to, co mi to může přinést. Takže jsem ráda, že jsem zásadová a i u svých klientů jsem si názor udržela.
Akce čistka zřejmě vyvolala další vlnu tvorby nových fake účtů. Já mám teď nové "fanoušky", kteří jsou evidentně "fake", aniž bych pro to cokoliv udělal, nebo někde inzeroval (v podstatě si na tu stránku jenom ukládám odkazy na různé bezpečností zajímavosti).
Ale "pozitivní" je, že tyto účty jsou česky a s diakritikou. Některé dřívější pokusy zahraničních automatů (nebo bandy Indů) byly úsměvné :-)