..aneb hledal bych ho spíše v oněch odbornících kterých je dnes na všechno dvanáct do tuctu, a kteří již mnohokráte prokázali jak snahou věci co nejvíce komplikovat zastírají vlastní ignorantství a přebytečnost. Pokud si já pamatuji, tak odedávna to fungovalo ta, že jakmile se nám (tehdy jsem se mezi ně počítal) dětem předhodilo něco 'in', vydrželo nám to do té doby, než nás to začalo jednoduše nudit, kterýžto interval byl vždy přímo úměrný 'hodnotnosti' dané zábavy. Jinými slovy - čím větší kravina se za pozlátkem skrývala, tím dříve nás omrzela. Lidé se, jak známo, nemění především ve své podstatě, odklon od Facebooku bych tudíž hodnotil stejným pohledem - děti nám zkrátka narazily na hranice všech těch úžasných kousků, které s ním lze provádět. Politicky nekorektní názor? Chápu, mívám je dost často, a jsem za to rád.:-)
A není prostě možné že pro ty lidi se stal facebook místem běžným, které používají stejně jako google, nebo wikipedii? Tzn. už nejsou co pět minut na facebooku pro to aby byli na facebooku, ale nakouknou tam párkrát za den, co je nového, když je něco zaujme, tak to nasdílí, atd. Více se soustředí na interakci se svými přáteli a méně hrají hry, nepřidávají se do nesmyslných skupin apod.
To neni nic noveho. Jak se FB promenuji, tak nabira ale i ztraci konkretni typ uzivatelu, kteri chteji nebo naopak nechteji sdilet sve ja s tou nadchazejici/predchozi skupinou uzivatelu. Ja jsem byl na FB jeste v dobe, kdy plnul svuj puvodni ucel vysokoskolske komunitni site - neco jako spoluzaci.cz. Bylo to v dobe, kdy FB v Cesku jeste nebyl a nebo pozdeji byl, ale byl omezen na prislusnost k dane univerzite. Pozdeji se pridala moznost mesto, konkretni misto, fandovske spolky atd. Dnes uz Facebook nekolik let nepouzivam a mi "kamaradi" kteri tam byli se mnou v te dobe, uz se z Facebooku taky odhlasili. Po nas prisly komercni subjekty, polit strany a po te manie pubertaku, kteri se tam presunuli z blogisku a chatu typu xchat, pokec, lide.cz. Po nich se tam zacali hlasit i ostatni, jejich rodice a dneska vykrada osobni udaje kdejaka www stranka ci eshop....
Jakýkoli reklamní mail = okamžité nastavení adresy odesílatele do spamfiltru a smazání. Seznam takovýchto adres už je pěkně masivní, ale spam je na nule, max. 1-3 nežádoucí maily za měsíc. V FF nastaveno blokování cookiess výjimkami pouze tam, kde jsou opravdu potřeba, tracker cookies blokovány přes Better privacy a známá kombinace: Adblock, flashblock a NoScript. Vstupy naFB blokovány rovněž.
jeste reklamu na zbozi pro duchodce (40+)
ja bych je nepodcenoval.
onehdy mi na www.planes.cz nabizeli pouzite cessny a jachty :-)
Já nechci nikomu nic upírat, pokud se to netýká přímo mé osoby. Když to té holce vyhovuje, tak budiž jí to přáno :-) Mezi námi mě Karibikem neohromíte. Já horko nerad a nerad dálkově cestuju :-) Tak, a teď jsem na sebe něco prozradil, od teď už nedostanu ani jednu reklamu na zájezd nebo hotel, už mě čekají jen reklamy na psí žrádlo a hardware :-D
No je fakt, že jestli nejste aktivní na webu, neprovozujete nějaké web stránky, eshop ani nijak nepropagujete své služby online, tak cílovka FB nejste.
Představte si ale, že je plno lidí, které web živí, cestují třeba po světě, prodávají své fotky online, no a ti FB a jiné sítě a aktivní komunikaci a propagaci potřebují :-)
Znám třeba holku, která cestuje po celém světě a na svém blogu a spojeném FB propaguje hotely, cestovky, turistické lokality. Díky tomu, že má +10 tisíc fanoušků z celého světa si takhle cestuje úplně zadarmo. Teď je někde na pláži v Karibiku :-)
Víte, já nejsem moc komunikativní typ a už vůbec ne po mailu, jsem spíš ten typ, který neřekne o sobě nic, pokud se ho přímo někdo nezeptá. Z těch pár mailů, které jsem si s někým vyměnil, se toho o mě FB moc nedozví :-) To Google toho bude vědět podstatně víc, ale zase jen to, jaké objednávám žrádlo pro psa, nebo že jsem si koupil NAS a tablet :-)
Asi uz sem starej, je mi 30+, zazil jsem aktivne eru nastupu internetu, druzil jsem se a zil jsem v komunite IRC, potom zacal XCHAT zase jsem tim zil no a jelikoz si vazim svobody a nechci aby moji budouci zamestnavatele nebo jini lidi na jejiz rozhodnuti budu zaviset, zpetne sledovali moje chovani na facebooku , nebo jestli lajkuju to ze mam rad velky kozy a nemam rad cikany tak uz se tam nikde radsi nepohybuju .
Kamarady mam realne , ty ktere chci videt s tema se vidim, ty stare ktere chci najit ty najdu i bez FB. Co se mi libi jsou ruzne tematicke Blogy to kazdopadne k necemu je a taky to pouzivam pro praci apod.
Jsem zvedavy jaky nazor na to budou mit me deti pac uz se pomalu blizi do veku kdy tyhle veci zacinaji resit asi jim to prijde prirozene , ze jsou vsude ve mestech kamery , vsude jsou sledovani a neni moznost se nekam schovat.
Svoboda davno skoncila jak ta realna tak na internetu a to nepisu nejak zapskle se stareckym nostalgismem dob minulych , ale to tak .
Jde především o módní trendy a divím se lidem, kteří jsou chopní investovat dlouhodobé investice do Facebooku. Je potřeba dělat nové a nové projekty, protože ty staré mohou mít úspěch jenom pár let a pak končí.
Dobrým příkladem je třeba v Česku Seznam, který má celkem milion a jednu službu na oddělených doménách a jenom tak se drží na dobrých místech. Kdyby měl stále pouze jenom vyhledávač, tak už dávno neexistuje.
Typickým českých obrovským úspěchem, který nevyvíjel další projekty byl Xchat.cz. V dobách největšího boomu v době okolo před 10 lety mu byla odhadována obrovská hodnota, obrovský potenciál. Dokonce se mu podařilo něco, co u nás nevzládl ani Facebook - vyjednat exklusivní dohodu s největším mobilním operátorem o přístupu zdarma!!
A dnes? Kdyby to nemělo pod křídlem Centrum, tak by snad z ekonomických důvodů ani nebylo možné držet projekt nějak funkčně v provozu.