Na fakturoid jsem se díval již před nějakou dobou a líbí se mi UI a celkove provedeni. Nicméně podle me bude problém s cílovou skupinou i cenou. Protože ucetni program se hodi i na jiné věci, než jen vystavování faktur - napr. na výpočet a evidenci dokladu pro DPH, které stejně většina živnostníků musí dělat (díky milionovemu limitu). Zároveň roční licence účetního programu s funkcemi dostacujicimi pro OSVČ je kolem 2000 Kč, tj. zhruba stejně.
Osobně bych uvítal něco, co by pomohlo vest kompletni agendu OSVČ s daňovým paušálem (faktury + DPH + komunikace napojeni na portál daňové správy). Ucetni programy jsou na to zbytečně složité, fakturoid v současné verzi moc jednoduchý. Takových lidi, co by to využili je zejména v it docela hodně.
Ten Váš Helios, na který tu děláte reklamu, jsem zkoušel taktéž a minimálně jeden důvod, proč fakturovat "přes internet" než s tím vaším bazmekem, bych viděl. Helios je neskutečně těžkopádný, neintuitivní a z hlediska toho, jak a kam se nesystémově rozlezl po disku, bych si dovolil tvrdit, že i prasácky napsaný. Je to jen můj dojem z asi dvoudenního testování, předpokládám, že ty 4000 uživatelů to asi vidí jinak, ale za sebe tvrdím, že než tohle, tak fakt raději Fakturoid.
Z vlastnich zkusenosti:
- Money S3 neni "zmasteny bastl", ale architektonicky velmi zastaraly produkt, ktery je ostudou vyrobce a nocni murou admina
- WinStrom - nevim, co konkretne mate proti novemu WinStromu, ale uzivatelske prostredi mi prijde velmi privetive. Povazuji jej za jeden z nejlepe navrzenych programu soucanosti.
koukal jsem na dvě-tři fakturace on-line, ale nakonec jsem skončil zpět u klasiky. Trochu strach o data, troch málo toho zatím umí. Jinak WinStrom moc neznám, nehodnotím, mne to už kdysi bylo Money versus Pohoda. Nakonec vyhrálo Money Start. Má komplet agendu až po přiznání DPH a když se to se naučíš tak už nemáš co řešit. Na těch mých pár fakur… Ale kdo ví, až toho bude umět fakturoid a spol. víc zkusím zase.
Z vlastni dlouholete zkusenosti potvrzuji, ze vas dojem je zcela spravny, takovi bastlici se hned tak nekde nenajdou jako u dodavatele vsech verzi Heliosu. Pokud ocekavate od aplikace, ze se bude v ramci moznosti chovat "normalne" (= prumerne blbej uzivatel widli se ji nauci za mesic ovladat), tak v tomhle pripade zapomente.
Pro zajimavost - HeG - trebas takova operace jako tisk - bezne clovek predpoklada, ze ma nahled / moznost okamzite vytisknout, tady se vam zobrazi tusim 10 tlacitek, o kterych ani vyvojari nevi jak funguji, takze si nejake vyberete a nasleduje 3-5 dalsich okynek s dotazy. Noa kdyz to vsechno odklipete, tak se jeste musite pomodlit, a doufat ze to, co bylo videt v nahledu, bude opravdu to, co vyleze na tiskarne.
Zajimavost cislo dve, takovy celkem standardni grid. Kdyz si pustite libovolny tabulkac (excel ....) odrolujete milion zaznamu za par vterin bez zasadnejsiho zatizeni CPU. V HeG se vam zobrazi !maximalne! 5 000 zaznamu (vic zobrazit neumi, takze neco jako vizuelni hledani nejakeho dokladu nehrozi) a rolovani tim gridem na 100% zatizi dvojjadro + roluje tak 10 radku za vterinu.
K popukani (tedy pokud to nemusite pouzivat).
Hezka funkcni aplikace, spousta prace za ni, potencialne velky trh, ale bohuzel: velmi spatne vysledky - stovka platicich klientu za dva roky ... jednoduse hrozne. Skoda ze se autori misto kodovani nevenuji trochu vic marketingu. To i spojeni tady s Podnikatel.cz by prineslo nasobne vic zakazniku ...
Špatný marketing, o fakturoidu slyším poprvé. No a cena podle mne taky nic moc. Před lety jsem si udělal jednoduchou databázi ve které jsem faktury plichtil, ale nakonec jsem si koupil soft určený výhradně na faktury. Stál nějakých 900 Kč a v podstatě doživotně, pokud se tedy nějak zásadně nezmění předpisy, jak faktury mají vypadat. Umí to přesně to co potřebuju - evidenci odběratelů, databázi položek, vystavení faktury/příjmového dokladu a tisk a export dokladů do PDF (nemám toho zas tolik a účetní si to do Ježka přetypuje). Cena "od 150 Kč měsíčně" mi přijde neadekvátní.
Keby som zobral seba ako bernu mincu pre fakturoid tak rovnako nema pre mna vyznam, kedze toto som si uz davnejsie nakodil sam pre seba na vlastnom servri. Pre bezneho zivnostnika je takato aplikacia pozehnanim, pretoze sa nemusi predierat polozkami, dialogmi, ktore su navrhnute v uctovnych programoch skor pre uctovnika ako bezneho zivnostnika.
A cena ? O jej adekvatnosti rozhoduju uzivatelia a pokial sa aplikacia vyvija tak mi ta cena nepride premrstena. To je ako keby ste porovnaval rovnake jedlo v roznych cenovych kategoriach. Tiez nepoviete v restike, ze si drzkovu viete spravit doma za 10 korun tak preco by ste mal platit 30, ze ano.
Jasně, že o adekvátnosti ceny rozhoduje zákazník. Nicméně, je několik alternativ, které vyjdou levněji. Fakturační sw je navíc jednoduchý, uživatel se "nemusi predierat polozkami, dialogmi, ktore su navrhnute v uctovnych programoch skor pre uctovnika ako bezneho zivnostnika", nemluvím o účetním softu, který je opravdu složitý a navíc placený většinou ročně a dráž než fakturoid, ale to jsou oba jiná sorta programů.
A držkovou já nerad ;-)
Cielom mojho prispevku bolo poukazanie na to, ze fakturoid a podobne alternativy sa cielia na skupinu zakaznikov, ktorych preferencie su bohate pokryte.
Ak si budem potrebovat nakreslit obrazok tiez nepoletim kupit photoshop ale pouzijem gimp.
A co sa tyka zlozitosti fakturacnych sw tak saotny fakturacny sw som nevidel (co neznamena ze neexistuje) a uctovne sw vo verziach start nie su z hladiska ovladania tak jednoduche. To co je jednoduche pre vas este nezadava dovod mysliet si ze to vyhovuje vacsine. Vid drzkova, ktoru ja zasa mozem...
Ano, proto jsem mluvil o fakturačním softu (existuje ho poměrně dost, nechci tady nikoho jmenovat), který je jednoduchý a umí jen evidenci zákazníků a fakturovaných položek (zboží služeb) a tisk/export faktury, příjmového dokladu, sám takový soft používám. Co se týče ovládání je to v podstatě klikání
Kupovat si (nebo používat start verzi) plnohodnotného účta je jako jít s kanónem na vrabce.
rocni upgrade ucetniho sw je za polovinu nez rocni provoz fakturoidu (bez omezeni). a to nemluvim o tom ze onen sw umi lautr vsechno.
kdyby fakturoid byl neomezeny za max 100/mes a umel udelat danovy priznani na dph i fo + sestavy (zaznamni povinnost, seznam prijmu atd.) tak verim ze si to poridi plno lidi co nechteji platit za dpfo/dph ucetnimu 3k.
Přesně tak, já používám účetní SW od nejmenované Jihlavské firmy a to, co OSVČ potřebuje zvládá verze s aktualizací cca 900 Kč za rok (první rok 2x tolik). OSVČ jako já potřebuje:
- fakturovat a evidovat příjmy
- evidovat přijaté / vydané doklady pro DPH
- podat 1x za tři měsíce DPH přiznání a souhrnné hlášení (což je jednoduché XML pro portál daňové správy)
Samozřejmě přehledy pro sociálku a daňové přiznání, nicméně to je 1x za rok a to po aplikaci nepožaduji. Stačí, když mi aplikace vydeje příjmy za rok.
Podle mě toto jsou požadavky docela dost lidí, díky vysokým nákladovým paušálům značná část živnostníků nevede účetnictví, ale musí víst agentu pro DPH (díky již zmíněnému limitu, který nařizuje vést DPH).
Nenašel jsem na našem trhu produkt, který by byl zaměřen na takového zákazníka, tj. zde vidím díru na trhz. Práce v onom účetním SW mě zabere každý kvartál půl dne práce a je to neskutečný opruz, protože musím vyplňovat položky, které jsou potřeba pro účetnictví, ale ne pro evidenci k DPH. Takže bych rád za takový produkt zaplatil, klidně těch měsíčních 150 Kč, klidně i víc.
Ale v tom je právě neštěstí začínajícího (?) živnostníka, že si nechá nakukat, že mu stačí takový "maličký nenáročný" program, přesně jak ho popisujete.
Vy a ani Fakturoidi mu ale neřeknete, že mu v tom prográmku chybí právě to, co by už z jednou pořízených dat (to ta diskutovaná fakturace) vytahalo údaje,ze kterých mu složí třeba účetní deník, pokladní knihu a vytiskne přiznání k DPH (nebo rovnou odešle přes jeho "Datovou schránku").
A tak si to pak nešťastník sčítá a smolí ručně nebo o to víc zaplatí účetní a nebo mu někdo další nabídne "jednoduchý a nenáročný" program na DPH, který je právě proto dobrý, že neobsahuje zbytečnou fakturaci, příjmový doklad ap.
Začínající živnostník si tu daňovou evidenci může vést spánembohem třeba v sešitu A5 a fakturovat na SEVT tiskopisech. Nebo si koupit (relativně) levný soft vyloženě na fakturaci. Nebo si koupit (relativně) drahý soft na DE. Ale do toho dražšího softu musí zadávat i banku, příjmy, etc (i když má paušál). Ano, ono mu to nakonec vygeneruje vše pro FÚ, SSZ i ZP. A tam mu to pak (možná) hodí na hlavu, protože tam bude mít (možná) nesmysly.
Takže mám možnost zaplatit si jednorázově soft na faktury za cca 1.000 Kč (a platit účetní) nebo platit měsíčně 150 Kč za Fakturoid (a platit účetní) nebo si pořídit plnohodnotný účetní soft za 2.000+ ročně (a druhou licenci koupit paní účetní, či si koupit týž soft který má účetní a platit účetní; nebo se spolehnout na to, že si to vše udělám sám).
Za sebe vím, že si netroufnu dělat účetnictví/DE sám.
A nebo mate moznost platit nejaky pausalek/od kusu ucetni firme, kam si pripadne zavolate a zeptate se, jak na to ste => zadny SW nepotrebujete.
Rek bych, ze znacna cast zivnostniku tiskne faktury z nejaky tabulky/textaku/... a ve finale poscita prijmy na ucte ze kterych dela pausal.
Cituji: "Většina podnikatelů, kteří aplikaci používají, fakturují svým klientům za hodinu práce čtyři, pět stovek. 150 korun je tak v podstatě čtvrthodina jejich práce"
A tady vidím zásadní problém. Opravdu nějakým joudům svěříte svoje firemní kontakty, finanční údaje a všechny klíčové údaje o zdraví firmy i když sami přiznávají, že se v datech hrabou? Jak jinak by asi věděli, kolik si kdo fakturuje, že?
Kdo všechno má k datům přístup, kolik lidí už server hacklo, aniž by to provozovatel tušil? Víte to, anebo je vám to jedno? Všechno to prý běží na jakémsi virtuálu kdesi v Anglii. Provozovatel dokonce nemá ani plnou kontrolu nad svým serverem. To je šílené!
Mě zase přijde šílené mít tato data někde doma či v kanclu na komplu. A právěže si myslím, že mít taková data někde v Anglii je na druhou stranu lepší než je cpát někam na český hosting. Takové "Security through obscurity"
Ale je mi jasné, že podobné názory, zvláště v ČR, ještě budou chvíli přežíva a někoho asi nikdy neopustí.
Motivace nějakého potencionálního hackera je pro mne příliš abstraktní představou než abych dokázal odhadnout riziko. Ale osobně si myslím, že data 1200 malých živnostníků nebudou nějaké velké terno, aby se dotyčný snažil hacknout virtuální server pro mne neznámého poskytovale hostingu (cloud?) v Anglii.
Ale chápu váš názor a je mi jasné, že podobný nedůvěřivý postoj možná stojí i za menším rozvojem této služby. Je to běh na dlouho trať nejen pro fakturoid, ale obecně pro všechny webové aplikace u nás.
Tak hosting jsem našel v jednom předchozím rozhovoru a je to http://www.tagadab.co.uk/ - Tak hackeři do toho :D
to musi byt opravdu terno mit data 1200 lojzu co jedou na pausal a nemaji na to si zaplatit ucetniho a tudiz si bastli papiry sami.
to by se ta data prodavala jako housky na krame. kdo by nechtel vedet, za par desitek tisic, kolik si zednik franta z horni dolni nauctoval za tu storcku u venci v garazi :)))
No tak zrovna UK díky svým totalitním a bigbrother manýrům nemá moc cenu zmiňovat ve spojitosti s bezpečností.
Je daleko lepší se pak vypořádat s bývalým zaměstnancem, který si data stáhnul a vynesl, než s českou firmou, co má servery v UK, na kterých jsem měl já svá důležitá data.
A to je fakt. Vždyť co by udělal takový Amazon, kdyby se s ním začla dohadovat češká firma nebo česká policie? Řekl by, že pro ně nejsou dostatečným partnerem a nechť požádají o právní pomoc z USA.
Odhliadnuc od toho ci sa hrabu v datach alebo nie, co presne je smerodatne kku klucovy udajom o zdravi firmy ? Faktury, kontakty? No neviem, to ze vystavim jednu alebo 100 faktur mesacne este nic nehovori o financnej kondicii firmy, kedze chyba klucovy udaj o vydajoch a tie predsa nemaju.
Rovnako informacia o tom kolko si kto fakturuje nie je smerodatna. Ak budete fakturovat svojmu zakaznikovi 10k mesacne za nejaku sluzbu a ja pridem za nim a poviem mu, ze som lacnejsi alebo mu ponuknem ze dodam sluzbu o 20% lacnejsie este to neznamena ze sa vas zakaznik rozhodne pre mna.
Mám rozvíjející se e-shop a zrovna nedávno jsem řešil problém, který přesně řeší Fakturoid. Přijal jsem zaměstnance, který vystavuje faktury a odesílá zásilky. Pro autory Fakturoidu přidám moje úvahy a závěry.
- jak tu už padlo, ekonomický SW pro vystavování faktur je nesmysl. Jednak je licence za stanici nehorázně drahá a potom je jeho ovládání komplikované, rozhodně víc, než u relativně jednoduchého jednorázového udělátka na faktury
- u fakturačního udělátka potom vyžaduji provázání s katalogem, minimálně ve smyslu rychle vložitelných položek do faktury
- stejně tak požaduji šablony, protože je pro zaměstnance jednodušší a rychlejší vybrat šablonu pro nejběžnější typy objednávek než to datlovat ručně
- kromě tisku samotných faktur požaduji možnost exportu a to nejlépe přímo ve formátu nejběžnějších ekonomických SW
- požaduji tisk faktur v cizích jazycích, protože zasíláme i do ciziny
- cena takového udělátka musí být příznivá
A moje hlavní důvody, proč Fakturoid ve výběru neuspěl:
- příliš vysoká cena
- absence požadovaných funkcí
- nedůvěra k projektu
K ceně a funkcím: 150Kč měsíčně za Fakturoid není moc, ale v situaci, kdy obdobný "offline" program jako například "doživotní" Fakturace 3 stojí necelý tisíc korun (tzn. prakticky tolik, co Fakturoid za půl roku) a nabízí nepoměrně vyšší funkčnost (šablony, ceníky, exporty, cizí jazyky...), tak není co řešit. Online přístup je sice fajn, ale za omezenou funkčnost a vysokou cenu nestojí. Navíc jsem čekal, že Fakturoid bude co do rozsahu funkcí alternativou již existujícím offline udělátkům, akorát s horším ovládáním kvůli práci ve webovém prohlížeči, ale on pro mě alternativou bohužel není.
K nedůvěře: má několik rovin. První je ta, že jsem si nevšiml rozumné možnosti exportu. Pokud by se čirou náhodou něco přihodilo, že by server skončil, jsem bez dat. Být to v cloudu u Googlu, neřeknu ani slovo, ale tohohle jsem se bál. Druhá rovina je ta, že - opět souvislost s exportem - je tu celkem zajímavý vendor lock-in, což při měsíčních paušálech má riziko, že najednou bude ze 150Kč třeba 500Kč a smůla. Třetí rovina je ta, že za serverem jsou všeho všudy dva programátoři a to ve mě nevyvolává pocit důvěry co do bezpečnosti uložených dat.
Argumentace v článku, že zaměstnanec může data taky ukrást, předpokládá jeden slabý článek - zaměstnance. Zatímco mít data někde na cizím serveru znamená mít celou řadu slabých článků, kdy kterýkoliv z nich může selhat. Může selhat někdo z provozovatelů a data "střelit". Může se objevit díra v jejich SW a data může někdo vysosat. Může být problém se zabezpečením jejich serveru a nebo třeba i v server housingu. Prostě těch míst, kde teoreticky hrozí problém, je násobně víc než u vlastních zaměstnanců a na rozdíl od vlastních zaměstnanců jsem bez šance to ovlivnit.
Takže nakonec se koupil offline fakturační program, který lze používat neomezeně dlouho a v případě, že by autor skončil, program stále funguje a data mám stále u sebe.
Tož asi tak, kde jsem viděl slabiny Fakturoida a proč neuspěl pro nasazení u mně. Svoje rozhodnutí i po čase hodnotím jako správné.
Ve Vašem případě, vidím ještě jednu lepší variantu. Vystavovat faktury pro e-shop v aplikaci třetí strany je zbytečné. Většina dodavatelů e-shop řešení Vám ochotně vytvoří fakturační modul přímo pro eshop. Výhoda je pak hlavně v tom, že fakturu vytvoříte přímo z objednávky. Bez exportů/importů dat. Dokonce automaticky z položek, které expedujete. Lze pak f. přímo odeslat zákazníkovi. Je pravda, že to nebude za 1 000 korun, ale nepotřebujete pak zaměstnance na fakturaci.
Vaše řešení lepší není, jelikož
a) stávající e-shopové řešení je dostačující, jeho změna nákladná a úpravy taktéž, rozhodně
b) fakturace přímo z objednávky je nedostatečná, protože lidé objednávají i telefonem, mailem či kupují na prodejně, nehledě na to, že pro různé zákazníky z různých zemí platí různé postupy (např. fakturace plátci DPH v rámci EU atd.), což lze softwarově (bezobslužně) řešit ztuha, prostě automatickému fakturačnímu modulu bude buď chybět flexibilita a nebo se s tím dostaneme na úroveň offline aplikace a vývoj takového modulu bude stát v lepším případě kolem sta tisíc, když to bude bastlit nějakej študák, v případě seriózní firmy ještě víc
c) import dat do účetnictví je velmi důležitý, protože nebudu platit lidskou sílu od toho, aby předatlovala do jiného programu (účetnictví) to, co už někde je (e-shop či fakturační systém)
Pro danou situaci ideální by byl import dat přímo z e-shopu do fakturačního programu, ale v rámci možností je uspokojivá i ruční fakturace s importovaným ceníkem a následný import faktur do účetního SW.
bude buď chybět flexibilita a nebo se s tím dostaneme na úroveň offline aplikace a vývoj takového modulu bude stát v lepším případě kolem sta tisíc
- fakt?
A kolik bude stát plat fakturanta za rok? Při čisté mzdě 15000,- je to za rok přesně 304272,- Kč superhrubé mzdy - tj. na nákladech zaměstnavatele !!!
spočtěte si to na :
www.finance.cz/dane-a-mzda/financni-kalkulacky/mzdovy-kalkulator/
Takhle to vždy vypadá, když někomu chybí opravdový originální nápad a místo něj se pokouší vynalézt vynalezené. Jak už tady zaznělo, mnoho startovacích (ZDARMA!!!) verzí OPRAVDOVÝCH (IS) programů nabízí daleko víc užitečných funkcí nž tohle "udělátko". A řeči o jejich složitém ovládání jsou jen trapným pokusem, jak zdůvodnit existenci tohoto "studentského" pokusu o podnikání.
Já sám jsem začínal jako OSVČ a postupně se dopracoval k dvěma funkčním SRO s vlastní účtárnou. Proto si myslím, že s tím mám určitou zkušenost:
1)Chybí provázanost FAKTURACE na další evidence (např. DPH) - bez jakéhokoliv okecávání největší slabina projektu - vznikne tak nutnost vést další evidence. Úvahy (které jsem tu také zahlédl) o tom, že si to účetní stejně znovu doklepe, jsou také nesystémové, zvlášť když některé startovací verze nabízejí i export a import dat,takže pokuď si sami pohodně pořídíte své FAKTURY, tak už je účetní jen jako datový soubor na "flešce" (nebo i mailem) předáte a ušetříte jí práci a sobě peníze,které jí za ní platíte.
2)OBCHODNÍ KONTAKTY (Adresář ap.) neslouží jen k fakturaci a je potřeba mít ho propojený s ostaními aktivitami (agendami) a stále přístupný pro mnoho dalších výstupů (analýz) - obraty,marže,struktura odběrů. Také mi tu chybí propojení s alespoň malou skladovou evidencí.
3)EXPORT DAT ?
4)ARCHIVACE DAT ?
5)BEZPEČNOST DAT ?
6)PERSPEKTIVITA - pokud uživateli "systému" podnikání poroste, logicky se dostane do okamžiku,kdy bude muset přejít na něco méně amatérského. Pak zjistí,že veškérá data,která mají delší platnost bude pořizovat znovu. Smozřejmě tu nemluvím o přicmrndávačích, kteří vypotí pět faktur za rok vedle svého normálního zaměstnání.
Těch bodů bych mohl vyjmenovat víc, ale komu nestačí tyto, by další stejně nic neřekly.
Zkuste se mrknout na: http://gettingreal.37signals.com/ch02_Build_Less.php
Pak asi lépe pochopíte jejich přístup.
Tento přístup mi přijde krátkozraký. Souhlasím s tím, že překombinované programy s desítkami složitých funkcí uživatele můžou odradit, ale stejně tak uživatele odradí i chybějící funkce (viz moje konkrétní zkušenosti s výběrem fakturačního SW, kde Fakturoid propadl, v diskuzi výše). Jediným problémem je najít rovnováhu mezi snadností použití a dostatečnou funkcionalitou, aby autoři oslovili co nejširší skupinu uživatelů. Všem se nezavděčí nikdy - vždy se najde někdo, komu i nejprimitivnější program bude připadat moc složitý a naopak někdo, komu i komplexní SW připadne jako málo funkční.
Když v té situaci reálně nejste, zkuste si představit, že byste k sobě do firmičky měl podobný SW nasazovat. Fakt Vám nebude vadit, že to neumí exportovat data do vašeho účetnictví, že nemáte možnost udělat si zálohu, že v případě, že autor krachne/skončí/něco se mu stane se k vašim datům už nikdy nemusíte dostat? Tohle všechno bych bral, že nějakému živnostníkovi vyhovovat může, když to dostane zadarmo. Ale má-li za to platit skoro 2 tisíce za rok, uvědomte si, že v tu ránu je konkurence hrozně veliká.
Nesouhlasím s PvC, že fakturace v účetních programech je jednoduchá. I v těch uživatelsky přívětivých (Money, Pohoda) není, protože fakturace je tam poměrně dost komplexní a jak je známo - mnoho voleb, komplikovanější ovládání. Sám jsem viděl rozdíl, když posadíte člověka k programu, který v životě neviděl, dáte mu kuchařku, jak má provést daný úkol, jak dokáže v účetním SW tápat. Nehledě na to, co jsem psal výše - licence za fakturační stanici pro takový účetní SW může být a často bývá v násobcích toho, co stojí samostatný, lehký fakturační program.
V asi měsíc starém videorozhovoru - http://www.erudia.cz/videa-pro-zacinajici-podnikatele/co-umi-fakturacni-robot byl nějaký export zmíněn.
Jojo, je to pravda. Pokud Fakturoid nebude umět uzavírat DPH nebo ročního účetnictví nebo nebude mít možnost exportu dat do nějakého účetního programu - tak tento systém ztrácí smysl. Věřím, že pro lidí, kteří vystavují např. 50 faktur ročně - tento systém stačit bude, ale pokud vystavujete tisíce faktur tak se to opravdu nedá řešit tímto způsobem (nebo alespoň ne dlouhodobě :) Pokud firma vystavuje cca. 4000 faktur ročně tak si nedokážu představit, že by účetní přepisovala každou fakturu zvlášť (prostě dvojí práce).
Také vlastním rozvíjející se eshop a nyní řeším otázku: "Jak vyřešit fakturaci?". Nyní vystavujeme cca. 450 faktur měsíčně ručně a musím říct, že nic zábavného... :)
Plánuji si nechat naprogramovat vystavování faktur přímo v eshopu s možností exportu dat do Pohody. Myslím, že to bude asi nejlepší řešení. Otázkou je jak to vyřešit když příjde zákazník přímo na prodejnu - udělat objednávku v eshopu? = dost nepraktické.
Nebo dost mě teď zaujal WinStrom a jeho multi operační možnosti (Win, Mac OS, Linux, iPhone) možnost uložení dat na vlastním hostingu + možnost vzdáleného přístupu třeba z iPhona.
Napište mi prosím Vaše názory a doporučení. Předem děkuji.
Me to pripada jako jakasi betaverze. Spousta funkci chybi - vetsinu toho co je potreba uz vydiskutovali nade mnou, takze tim se ted rozepisovat nebudu :) Kdyby to udelali prvni rok nebo dva jako beta zdarma bez omezeni(s moznosti dobrovolne dotace dejme tomu), naslouchali testerum a vyuvijeli.. a po nejake dobe se pokusili masu "testeru" premenit na platici zakazniky, podle me by se chytli lepe.
Uvadene desitky tisic Kc rocne mi jako naklady pripadaji premrstene..na to prece pri tomhle mnozstvi klientu musi stacit webhosting za par stovek mesicne a programatorska prace, kterou si dodavaji sami.
Fakturoidu fandím, líbí se mi UI i celkový jejich přístup k aplikacím. (Sám jej teda nevyužívám, používám START verzi jednoho známého desktopového softu) , nicméně mě trošku zaskočilo:
„Najdou se ale tací, kteří nelení a přepisují jeden kontakt nebo staré kontakty mažou. Tyto uživatele upozorňujeme, že pokud hodlají službu využívat i nadále tímto způsobem, tak jim účet zrušíme.“
Což mi příjde vtipné z úst člověka, který vychvaluje freemium business model. Totiž takovéto „vyhrožování“ jde podle mě proti principu freemia. Chápu, že se snaží dotlačit neplatící uživatele přejít na placený tarif, ale pokud už nabízejí zdarma tarif, tak by IMHO měli nechat tyto uživatele ať si vesele přepisují, když je to baví. Nebo tohle přepisování neměli od začátku umožnit.
Ono pro český trh je tahle sorta "přepisovačů" typická a s tím měli už při vymýšlení business modelu počítat. Proto bych osobně ani nedělal aplikaci čistě pro český trh...
v tom mají ale kluci od fakturoidu smůlu - nyní je před nimi vypořádání se především s realitou českého trhu - nástrahy takových uživatelů a nedostatky
jenom tohle bude ještě nějakou dobu trvat - a dotáhnout to pak na nadnárodní úroveň - ono už slovensko může být pakárna - a přemýšlet nad Rakouskem, De, En, ... podle mého scifi
Hlavně v zemích s nezprasenými zákony není vůbec potřeba účetní a poradenství zajístí na úřadě. Navíc se v tom nikdo nenimrá. Zatímco u nás je přiznání na jednom listu A4 jen směšný volební slib, u nich je to realita.
Co někteří zahraniční dodavatelé bez problémů prohlásí za fakturu, nad tím zůstává rozum stát. A pak toho vysvětlování při kontrole z finančáku! Přitom v jejich zemi bez problémů.
Proto Fakturoid v takových zemích vůbec není potřeba. Lidé tam veškeré účetníctví včetně faktur dělají v Gooogle Docs!
Jojo, je to pravda. Pokud Fakturoid nebude umět uzavírat DPH nebo ročního účetnictví nebo nebude mít možnost exportu dat do nějakého účetního programu - tak tento systém ztrácí smysl. Věřím, že pro lidí, kteří vystavují např. 50 faktur ročně - tento systém stačit bude, ale pokud vystavujete tisíce faktur tak se to opravdu nedá řešit tímto způsobem (nebo alespoň ne dlouhodobě :) Pokud firma vystavuje cca. 4000 faktur ročně tak si nedokážu představit, že by účetní přepisovala každou fakturu zvlášť (prostě dvojí práce).
Také vlastním rozvíjející se eshop a nyní řeším otázku: "Jak vyřešit fakturaci?". Nyní vystavujeme cca. 450 faktur měsíčně ručně a musím říct, že nic zábavného... :)
Plánuji si nechat naprogramovat vystavování faktur přímo v eshopu s možností exportu dat do Pohody. Myslím, že to bude asi nejlepší řešení. Otázkou je jak to vyřešit když příjde zákazník přímo na prodejnu - udělat objednávku v eshopu? = dost nepraktické.
Nebo dost mě teď zaujal WinStrom a jeho multi operační možnosti (Win, Mac OS, Linux, iPhone) možnost uložení dat na vlastním hostingu + možnost vzdáleného přístupu třeba z iPhona.
Napište mi prosím Vaše názory a doporučení. Předem děkuji.