Co se děje s Apple? 3 věci.
1) Dochazí jim odkaz Jobse (resp. aura býti cool díky Apple značce).
2) Zisk generuji hlavně uzavřeným konceptem - cokoliv chcete, musí být originál od Apple, jinak ztracíte záruku, přip. nesedí příslušenství. Časem to lidí začne štvat - viz bod 3.
3) Řeší hlavně zisk a PR firmy, místo pokroku ve vývoji. Poslední iphony jsou toho důkazem.
Apple sice nezkrachuje, ale svoji největší slávu má za sebou. To vše díky chybné koncepci firmy - postavení celé firmy na jedné osobě (Jobs), uzavřený koncept všeho a primární orientace na zisk (nikoliv na technologické pokroky) z důvodu uspokojení akcionářů, kteří dočastně nevyhodí management (vyhodí ho za pár let, když akcie budou postupně padát).
Mel bych pro americke spijony jednu dobrou radu: jestli vam vadi, ze vase kluky kontaktuji kluci z Ciny, tak tem svym vysvetlete, ze se nemaji registrovat do socialnich siti. Kdyz se tam registruji, tak nemaji psat, ze pracuji pro tajne, chlupate a skrobene. Kdyz uz napisou kde delaji, tak by nemeli psat blogy na cem pracuji. Kdyz pisou na cem pracuji, tak by se aspon nemeli podepisovat svym pravym jmenem. Kdyz uz se podepisou, tak je mate vyhodit a neskuhrat na Cinu, protoze vypadate jak slabosi s hloupym personalem.
Jenze cinani kontroluji kandidaty-defektory z LinkedIn proti dalsim bazim, napriklad soudni a exekucni, takze spis amici breci kvuli tomu, ze jsou tyhle zdroje v US tzv. "open". Klasicke manazerske selhani - agenturni zamestnanci nemaji spravne sepsana NDA a navic se o ne Firma po skonceni kontraktu nepostarala - jenze to se rikat nesmi, a proto za to muzou ti zloradni cinani.
Muzu vas uklidnit, ze jsou temer vsechny pozice neatraktivni. Pouze nove prichozi si jeste par mesicu po rozkoukani mysli, ze co zatim videli je kryci Firma a casem uvidi tu "opravdovou". Tohle cinani vedi, a proto bych se nedivil, kdyby spise lokalni kontra obcas testovali, kde ma vedro diru...rozpocet se prece musi nejak "efektivne" vyuzit. Nejlip na ty, kteri jsou "skoro asocialni", moc kontaktu nemaji, ale muze se to dlouze kontrolovat a nakonec nic neobjevit, takze spokojeni jsou uplne vsichni. Vitejte v Matrixu :-)
Hezké video k tématu FB business model: https://www.youtube.com/watch?v=t7tA3NNKF0Q
Celý kanál stojí za pozornost.
PK