V podstatě souhlas... Připadá mi to jako česká zhrzená pýcha ;-) Každý hotel by měl být ráýd a snažil se dostat do co nejvíce těchto katalogů by´t jim musí platit provize...
Katalogy o stovkách, tisících stránek mají mnohem větší možnost se dostat na první místa ve vyhledávačích než samotná stránka hotelu. Popřete to?
Katalogy nabízejí srovnání služeb, porovnání cen...
Ovšem data musejí někde vzít a tak aby si někdo něco nevymýšlel, berou se většinou, texty od hotelů. Mnoho hotelů Vám je rádo dodá a jsou to stejné co mají sami na svých stránkách... Dokonce i fotografie Vám dají stejné, jelikož když dorazíte se svým foťákem, tak Vás tam většinou nepustí ;-) A vy chcete samozřejmě i foto zevnitř... Kolikrát Vás i odkážou na své stránky...
Ano měl by o tom majitele informovat, pokud tyto věci použije, ale nedivil bych se kdyby majitel chtěl za to ještě zaplatit... ;-)
Myslím si že celý článek je o pýše a blbosti a jistém českém vyčůránkovství - odstraní mě z katalogu a lidé budou tím pádem chodit jen na mé stránky ;-) Neníliž pravda?
Ovšem takovýchto katalogů jsou téměř stovky a pochybuji že onen hotel prolomí sílu jejich backlinků... ;-)
Pokud rozumim spravne clanku, pak hajzly na chodbach byly uz na vasem oficialnim webu, a tento neoficialni web pouze vase texty a fotografie nedovolene zkopiroval.
na zahranicnich hotelovych agregatorech podobne linky na puvodni weby PROSTE NEJSOU TAKE A Z NAPROSTO LOGICKYCH duvodu - kazdy by klikl a vykaslal se na prostrednika
Jako recepční mám s lidmi různé zkušenosti a mohu vám říci, že kdyby se mi někdo do telefonu vyjadřoval jako výše zmíněný zákazník ( hajzly a pod. ) tak bych byla ráda kdyby se u nás člověk tohoto typu vůbec neubytoval. On bude zřejmě velice konfliktní a neurvalý člověk a názor tohoto člověka si vyslechnu ale nějak tomu nepřikládám význam.
OMYL pane pixy, vytknout se mu da nedovolene prevzeti textu a fotografii a jejich publikace bez svoleni autora! Coz se stalo napriklad memu zakaznikovi /fotografie byly mnou porizene a nikdy jsem neudelil souhlas k jejich zverejneni mimo puvodni web/.
Na druhou stranu po mirnem tlaku na pana Tumu bylo vse vyreseno a zaznam byl zrusem.
Jednoduse si hotelier si nepral na webu prezentaci sveho hotelu kterou nema moznost 100% kontrolovat.
Mozna Vas to prekvapi ale i hotelieri buduji znacku a podobne jako logo definuje logomanual, chteji aby se prezentovali urcitym stylem - stylem ktery je v rozporu s timto katalogem.
Nedovedu si predstavit jak by se tvaril treba Eurotel kdyz by jeho prodejce smrncovne otocil logo zrcadlove s tim ze mu prece proda vice pausalu.
Rezervaci? Nezadal vy ani řada zákazníků. Vůbec jsme neměli tušení, že ty stránky existují a neřešili bychom to nebýt silně negativních reakcí některých zákazníků. Cituji z telefonátu: "podle webu to vypadá, že hajzly máte na chodbě" S přibývajícími reakcemi tohoto typu jsme byli nuceni situaci řešit. Bohužel na webu http://hotely.mok.cz/hotely.aspx ani na /hotel-cz.moonface.cz kontakt na provozovatele není a majitel domény nám ho také odmítl poskytnout.
Na internetu existují stovky cestovek, které se živí právě zprostředkováváním. Ostatně jezdíte do Řecka s Čedokem, nebo si přímo obtelefonováváte konkrétní hotely?
Nevím teda jak vy, ale já bych údaje v objednávce na služby na nějaký neoficiální web rozhodně nezadal. Pokud existuje oficiální web, není důvod objednávat přes prostředníka. A to i za cenu toho, že bych tam měl zavolat, kdyby to nešlo přes web.
Ať se snažím, jak se snažím, nic špatného na tom nevidím. Pan Tůma provozuje katalog hotelů, dokonce má s nimi smlouvy. Z praxe docela přesně vím, jak to chodí, a je mi naprosto jasné, že manažer takového hotelu podepíše podobnou smlouvu s klidem mezi řečí a pustí ji obratem z paměti - nějakých obchodních zástupců jsou mraky, o jednoho víc nebo míň.
Provozovat takový katalog je úplně v pořádku, a ať si autor článku vyvozuje závěry a konstrukce, jaké chce, pro mě jako uživatele je katalog hotelů s možností porovnání a sjednocenou formou prezentace tisíckrát lepší než sebelepší individuální weby hotelů, které musím vyhledat, na každém se zorientovat a na každém znova (a vždy jinak) dohledat podstatné informace.
Jestli se dá panu Tůmovi něco vytknout, pak je to absence odkazů na původní weby, ale to je trochu jiná písnička, rozhodně ne na sáhodlouhý článek na Lupě. Já za tím cítím jen něčí závist, zhrzenou profesní pýchu či něco podobného... Ale s nekalými praktikami všemožných rádobyochodníků, s polozákonnou černou magií SEO nebo dokonce nějakou nekalou konkurencí to nemá podle mě vůbec nic společného. Proboha, vždyť je to normální katalog hotelů, který má každá druhá cestovka. A že si uměl udělat lepší pozici ve vyhledávačích než původní hotely? To má být špatně a zasloužit si nějakou kritiku? To je u mě hodno obdivu a uznání a je to ostuda těch hotelů, nezlobte se na mě.
Ostatně stačí z článku vypustit pár vět a dá se číst jako studie o zajímavém a vydařeném projektu.