Televize Nova představila obchodní politiku pro rok 2012. Jednou z hlavních novinek je nový společný obchodní model pro všechny stanice s měřenou sledovaností (Nova a Nova Cinema) Nova Group GRP. Do letošního roku byla cena za propagaci obchodovaná zvlášť na jednotlivých stanicích. Umístění reklamy bude od roku 2012 na stanicích v tomto poměru – Nova 89% a Nova Cinema 11%. V případě rozjezdu nového kanálu pro muže bude pak rozložení následující: Nova 88%, Nova Cinema 11% a nový kanál 1%. V případě zájmu mohou zadavatelé inzerovat pouze na Nově, což ale bude upraveno příplatkem za exkluzivitu.
Další důležitou novinkou je to, že Nova nyní prodává reklamu na cílovou skupinu 15+, doposud prodávala reklamu na na cílovou skupinu 15-54. Hlavním důvodem je podle regionálního obchodního ředitele TV Nova Matěje Ribanského dosavadní dezinterpretace na mediální trhu při porovnání cen s konkurencí, která prodává reklamu na CS 15+. „Porovnávání cen nebylo transparentní neboť cílová skupina 15-54 má vyšší hodnotu než-li CS 15+,“ řekl Ribanský. Základní referenční CPP je pro rok 2012 stanoveno na 16 200 Kč v CS 15+. Podle ředitele prodeje reklamy Jana Ulrycha by tak mělo dojít k meziročnímu navýšení CPP o 5-9%. (zdroj iHned)
Je to, jak jsem to tu psal a s některými se hádal. Psali mi, jak je možné, že Farma měla po třech dílech 2000 fans a najednou jich má 60000, to přece znamená jen to, že to je hit. Marně jsem se jim snažil vysvětlit, že to naopak znamená pouze podvod.
Upozorňoval jsem tu, že už si média všimla, že Nova opět manipuluje s FB profily, aby měla vyšší čísla než Prima, která má ovšem všechno poctivě a když už je nebavilo dělat falešné profily, tak se prostě sloučili se Slováky a slovenští diváci Farmy na Markíze najednou fandili té naší, kterou nikdy neviděli. A když se to provalilo, najednou je to chyba Facebooku :DDDD Prostě trapná Nova, všem jenom k smíchu.