Stovky tisíc měsíčně za satelit jsou prý neakceptovatelné
Fashion TV na konci loňského roku odešla ze satelitní
distribuce. Její generální ředitelka Gabriela Drobová k tomu tehdy uvedla: Brand Fashion TV je všude ve světě vnímán jako elitní značka určená specifické
skupině lidí, které zajímá móda, krása, cestování, zdravý životní styl, moderní
gastronomie, svět modelingu a vše, co s ním souvisí. Určitě to není televizní
kanál pro každého.
Jak ale nyní sdělila serveru DigiZone.cz, toto dva roky trvající
„promo vysílání“ pro širokou diváckou obec se ukázalo jako zbytečně nákladné co
do porovnání se šířením prostřednictvím kabelových nebo IPTV sítí.
Měsíční náklady byly nepřiměřené k tomu, o jakou jde
televizi. Zdálo se mi divné, že my platíme distribuci za satelit, ale Skylink
si začal zpoplatňovat všechny své zákazníky,
uvedla Drobová k zavedení servisního
poplatku, který vybírá provozovatel tohoto operátora, lucemburská skupina M7.
Fashion TV byla alespoň donedávna chápána diváky jako prémiový kanál, jehož
cílovou skupinu bychom mohli chápat jako horních deset tisíc a tudíž by pro
tuto stanici neměl být tento distribuční kanál problém. Jak jsou postavené
dohody s operátory, ale nechtěla šéfka stanice prozradit.

"Zdálo se mi divné, že my platíme distribuci za satelit, ale Skylink si začal zpoplatňovat své zákazníky," říká šéfka česko-slovenské Fashion TV Gabriela Drobová
Fashion TV nedokázala změřit, kolik ji sleduje diváků
Jedním z rozhodujících faktorů pro odchod česko-slovenské
Fashion TV ze satelitu byl podle Gabriely Drobová fakt, že se nedala změřit
její sledovanost. Program není součástí peoplemetrového měření, což by pro něj
znamenalo další náklady. Není to jen o tom, že se člověk rozhodne a začne být
měřitelný. Je to zpoplatněné velmi vysokou sumou. Pokud by to bylo tak
jednoduché, tak tam budou v podstatě všechny televize, které jsou dostupné
na trhu,
brání se Drobová. U programu, který však cílí na nejmovitější diváky,
je odchod ze satelitní distribuce každopádně dost překvapivý.
O to překvapivější bylo, když Drobová serveru DigiZone.cz
prozradila, že stanice bude dostupná zdarma prostřednictvím internetu. Vše je
prý ale opět otázkou financí. Náklady na distribuci by se podle slov šéfky
Fashion TV měly pohybovat v desítkách tisíc korun měsíčně, kdežto na
satelitu šlo o stotisícové částky. Na internetu budeme exaktně měřitelní,
takže budeme okamžitě vědět, kolik lidí nás bude sledovat, což nám pochopitelně
pomůže i k dalšímu prodeji reklamy. Na internetu jsme velmi silní. Když jsem
přebrala Fashion TV, měli jsme tři sta fanoušků na Facebooku, dnes jich máme téměř
36 tisíc,
argumentuje Drobová.

Česko-slovenská Fashion TV má na Facebooku slušnou fanouškovskou základnu. Už se blíží k číslu 36 tisíc.
"Že jsme chtěli od Skylinku peníze? Bez komentáře"
Generální ředitelka česko-slovenské verze Fashion TV se
odmítla vyjádřit k nepotvrzené informaci, která se donesla do naší
redakce, a to, že měla údajně po provozovateli satelitních služeb CS Link a
Skylink chtít platit za její diváky. To je běžné u kanálů, které jsou šířeny na
bázi pay TV, ovšem Fashion TV byla distribuována volně. O tom, o čem jsme se
dohadovali se Skylinkem, bych se nerada vyjadřovala, protože se to do
businessové kultury nehodí,
konstatovala Gabriela Drobová. V této chvíli
ale určitě stojí za to připomenout, že právě Drobová byla manažerkou, která
Fashion TV na atraktivní satelit Astra 3B přetáhla.
Česko-slovenská Fashion TV se veřejnosti poprvé představila před čtyřmi lety, v březnu 2009. Tehdy byla držitelem licence společnost Carolinas Corporation a na pozici výkonné ředitelky seděla současná PR manažerka a modelka Zuzana Poláčková. Ta ovšem vedla Fashion TV pouze do prosince 2010. Jaké byly tehdejší plány provozovatele kanálu si můžete přečíst v tomto archivním článku. Drobová převzala Fashion TV na počátku roku 2011 a jejím provozovatelem se stala stejnojmenná akciová společnost. Program vysílal na méně atraktivních pozicích, nejprve to byl Eutelsat W2, později dokonce Amos 2, a až nakonec se objevil v druhé polovině dubna 2011 na Astře 3B.

Modelka a manažerka Zuzana Poláčková vedla česko-slovenskou Fashion TV v době od srpna 2008 do prosince 2010. Tehdy byla držitelem její licence společnost Carolinas Corporation.
Internetový stream prý nebude stát nic navíc
Současná šéfka Fashion TV Gabriela Drobová mluví o vstupu do
bezplatného internetového streamu jako o „vysílání v rámci pozemní
distribuce“. Tady má na mysli pochopitelně šíření prostřednictvím kabelových a
IPTV rozvodů, nikoliv šíření přes DVB-T. Internetové vysílání je v rámci balíku,
které jsme uskutečnili loni v prosinci, takže nás to v podstatě nebude
stát žádné náklady navíc,
konstatovala Drobová a dodala: Konektivitu už máme
pořešenou a zdaleka se nedá porovnat s tím, co jsme platili za šíření
prostřednictvím satelitu, takže to bereme jako rozumnou investici.
Vysílání prostřednictvím internetu bude odpovídat tomu, které
uvidí diváci na televizní obrazovce. Půjde o lineární kanál,
potvrdila
Drobová. Se šířením přes internet by podle jejích slov neměl být problém, a to
včetně mezinárodního obsahu. Od 1. dubna, tedy ode dneška, poběží testovací
vysílání, a potom se rozhodneme, co bude dál. Předpokládám, že do konce června
to necháme v té podobě, v jaké to je, a později si vyhodnotíme, co
nám to přineslo a budeme to řešit dále,
konstatovala šéfka česko-slovenské
Fashion TV.

Internetový stream Fashion TV by měl být podle časomíry dostupný na jejím webu od pravého poledne.
Bude Fashion TV na internetu nakonec placená?
Z toho, co Gabriela Drobová uvedla, by mohlo vyplývat,
že Fashion TV může vysílat v jakémsi promo režimu, který bude později po
skončení experimentální části zpoplatněn. A opravdu, v tomto směru
odpovídá zkušená manažerka dost neurčitě: K tomu bych se v současnosti nerada
vyjadřovala.
Bezplatné šíření prostřednictvím webových stránek ale ovlivní i distribuci
ve službě Topfun televize. V ní byla Fashion TV doposud šířena jako
placený kanál. Šlo o symbolickou částku 20 korun/měsíc. To se ale od dnešního
dne změní. S Topfunem jsme se dohodli na zkušebním testovacím vysílání, které
bude po dobu tří měsíců zdarma,
potvrdila Drobová.
Projektový manažer Topfunu Jan Lakomý ji doplnil: Od 1. dubna budou mít registrovaní uživatelé služeb Topfun bezplatný přístup ke streamům toho TV kanálu na všech technologických platformách, které Topfun k šíření svých služeb využívá. Jedná se o Smart TV, mobilní zařízení s operačními systémy Android, iOS, Windows Phone a také na webu www.topfun.tv. Jedná se samozřejmě o zákazníky v České republice a na Slovensku.