Spis to chce pri schvalovani k provozu na silnicich jednoznacne trvat na tom, ze urcite veci proste nebudou propojeny, tusim naposledy to byl zabavni system a ovladani auta. Pak to proste hacknout nepujde.
Existuje nejaky duvod, proc by majitel auta chtel zapinat brzdy nebo znemoznit vypnuti motoru, kdyz zrovna v tom aute neni? Leda, ze by se chtel pomstit nekomu, kdo mu to auto ukradl, ale trestat zlodeje je pokud vim nezakonne.
Jak je něčeho moc, tak je toho příliš. Je nejvyšší čas začít na ,,chytrosti" všeho možného ubírat. Vůbec bych se nedivil, kdyby začaly vznikat firmy, které budou příliš chytré výrobky zbytečné chytrosti a různých kurvítek zbavovat. Představa, že mi auto začne na silnici z ničehožnic blbnout jenom proto, že GSM modul chytil něco nepatřičného a nekvalitní SW vozidla to spapal a začal si dělat co chce, mne poněkud děsí. Takže bude asi nutné, montovat do dosahu řidiče nějaké nouzové tlačítko, které přepne řídicí jednotku do nouzového režimu, což bude znamenat, že auto přestane ty ,,chytré" povely poslouchat, ubere plyn a po zastavení vypne motor.
Další blbitko cumici na americké filmy. Letadla fakt neobsahují žádný override řízení. Zatím je I fly by wire pomerne blbě a oddělené na úrovni optických vlaken/vodicu/hydrapump. I když se o tom uvažovalo. Co se zatím krade a reálné lze ovladnout jsou drony. O totiž lidi od Aero ale I automotive nejso hackeři a o bezpečnosti mají asi takové povědomí jen na úrovni zamykání auta a obraně proti vykradackam.
Každá krabička se dá vyměnit za stejně vypadající, ale s jiným obsahem. Jediný problém je, kvalifikovaně zjistit, co ta krabička dělat má a co ne a tu novou krabičku udělat tak, aby ty nežádoucí věci nedělala. Stačí vycházet z toho, že to auto komunikuje bezdrátově s okolím a tudíž v něm musí být vysilač a přijimač a vzhledem k pokrytí signálem to bude na 99,99% GSM. Takže stačí vnitřnosti jemně poškodit, protože anténa je součástí plošňáku se zbytkem vyladěná do rezonance. Pokud se část folie šikovně odstraní, bude GSM sice nadále funkční, ale jeho dosah, jak pro příjem, tak pro vysílání, klesne na jednotky cm, čili bude to sice funkční, ale v praxi nepoužitelné.
Jsem zvědavý k čemu povedeme povinné připojení všech nových aut v EU do internetu od roku 2018. http://www.bbc.com/news/technology-32495058
Automobilky budou muset začít brát bezpečnost vážně. Omezení konektivity je iluze, například v usa to některé pojišťovny využívají na sledování stylu jizdy a majitel auta ty krabičky nesmí odstranit
Nevim co si predstavujete pod prevzetim kontroly nad letadlem, na americke filmy se totiz posledni dobou moc nedivam :-) Mate na mysli tuto situaci? https://www.flickr.com/photos/erikcharlton/348280630