nemam cisla ze shopu, ale jelikoz jsem pred par lety mel moznost nahlednout pod poklicku jihoceske distribucni (byvala pns) tak mohu rict, ze remitenda byla pod 7% pri nakladech 30k+ coz je luxusni cislo, pochybuji ze se po shopech proda 1/4 tohoto nakladu kdyz se davaji zlate desky za 5k prodanych nosicu.
Já jsem ta čísla viděl, když je v těch trafikách začali prodávat. U několika titulů jsem se podíval na jejich prodejnost v běžných obchodech, a ten rozdíl byl jak jsem napsal 50-100 násobný. A to už ani v těch obchodech nestály 5 stovek ale míň. Dneska se ta čísla získávají hůř, protože je všichni hrozně tají.
Odbornici si zaplati studie a grafy, ktere jim vrati pozadovane vysledky, ja se podivam k sousedovi a vidim, ze clovek, ktery si vzivote nekoupil DVD za 200+Kc (a v dobach kdy stala placka 800 se dival na kazdeho majitela jako na silence) tak ma doma ted nekolik hromad levnych placek z trafiky. Jednoduse kdyz jde kolem, tak si je probehne a pokud ho neco zaujme, koupi si to.
Trochu potiz je ted uz v tom, ze v nabidce je stale totez.
V článku to smysl mělo, ale praxe je taková, že když si tisíc lidí koupí disk za stovku, za 5 Kč si jej koupí 100 tisíc lidí. Reálně to bylo vidět na skoku ceny z 500 na 50 Kč a 50-100 násobném vzrůstu prodeje.
Ty ceny se drží vysoko uměle, aby se udržoval dojem něčeho hodnotného, co si mohou dovolit jen někteří. Jako by jim vůbec nešlo o to, vydělat co nejvíc, ale jenom o to, udržet cenu co nejvýš.