V alze jenom překliknete místo eKonto on-line na možnost platby "Kartou on-line" - zadáte číslo karty, kod CVC ze zadní strany karty a máte zaplaceno!!
Nemusíte ani zvednout pozadí od PC :-)
Takže jak říkám, aby to někomu způsobilo potíže, to už musí být opravdu "malé české sci-fi" - lidi nadávají jen proto, že je to baví!
Nemusí nutně dodat, ale některé eshopy prodávají i během víkendu a je možné si zboží osobně vyzvednout. Běžně to dělám v alze - přes týden nestíhám, domácí opravy nechávám na víkend a už několikrát se mi stalo, že jsem v sobotu zjistil, že potřebuji nový díl (disk, grafika, paměť...) a tak jsem z domova objednal, přes ebanku zaplatil a dojel jsem si zboží vyzvednout. Platba eBankou mimo jiné proto, že tam mám firemní účet (jsem OSVČ) a pro účetní je jednodušší, když má všechny pohyby na výpise než abych si udržoval stále povědomí o stavu pokladny (hotovostní platby od zákazníků nemám žádné).
Pochopitelně to lze vždy řešit jinak, lze najít bankomat, vybrat, zaplatit hotově atd.
Jde spíše o to, že banka proklamuje nějaké bonusy navíc a když si na ně zákazník zvykne, tak je změna těžko přijatelná a to tím spíše, když selhala komunikace - také jsem se to dozvěděl jen náhodou.
Celý "problém" odstávky není pochopitelně žádná životní krize, je to "pouze" nemilé překvapení v podobě krátkého nepohodlí. Od doby, kdy eBanka spadla do náruče Raiffeisen banky těchto drobností ovšem přibývá. Hodně se změnil přístup lidí na pobočkách (o originálních pobočkách RB darmo mluvit, to je těžko uvěřitelný děs), internetbanking má krátkodobý výpadek minimálně každý měsíc (většinou večerní hodiny, kdy se nemohu přihlásit, nepřijde autorizační sms, rozpadne se spojení apod. - způsob mého připojení je různý, není to mou linkou) atd.
Kdyby nebylo internetové bankovnictví eBanky tak pohodlné a navíc dosud bez konkurenta, který by nabídl alespoň srovnatelný komfort, už bych u RB nebyl. Kašlu na mnohaletou historii i nostalgii, přístup banky je pro mne těžko stravitelný.
Protože to by někdo musel mít nějakou urgentní platbu, která nepočká na konec prodlouženého víkendu - ještě by se ji musel dozvědět v průběhu víkendu a ještě navíc by se nemohl dostavit k žádnému z několika tisíc bankomatů v ČR. :-DDD Takové malé české sci-fi :-DDD
... stačí chtít zaplatit v e-shopu převodem z účtu (s tím že to zaplatím raději hned, a nemusím muset myslet na to abych za dva dny zadal platbu).
Fakt bych řekl že je víc způsobů jak něco zaplatit, než kartou nebo hotovostně :).
To mi připomíná, když jsem pracoval v ČS a na Internetbankingu jsme zaváděli nově povinou autorizaci SMSkami.
A volal mi jeden idiotek a prý že to nechce, že to nemá jak udělat a že nemá ani kam si tu SMSku nechat poslat - tak mu říkám, že třeba na ten mobil, z kterého mi volá :-DDDDD (Číslo bylo 606 xxx xxx). Strašně se naštval a že si na mě bude stěžovat řediteli :-DDDDD
Druhej týpek mi zase vykládal, jak nemůže autorizační SMS používat, protože jede třeba do Ruska na hory a není tam signál na mobil ani na nic jiného, chce se ale na vrcholku hory připojit notebookem a zaplatit letenky zpět do ČR :-)))
Tak jsem se ho jenom zeptal jestli má připojení přes satelit? Prý ne... Dovolil jsem se ho zeptat přes co se teda bude na vrcholku nějakého odlehlého ruského pohoří připojovat, když satelitní připojení nemá a na nic jiného nemá signál?! :-DDDD
Dozvěděl jsem se jen hromadu vulgarit :-DDDD
Lidi jsou někdy neuvěřitelní pohádkáři a kecky :-DDD
--
S "hroznými problémy" způsobenými výpadkem eKonta bych to viděl podobně :-)) Vzhledem k tomu, že veškeré karetní operace (takže výběry, platby, ale i převody z bankomatů, dobíjení mobilů, platby faktur atd.) fungovaly i v době výpadku - se jednalo opravdu o detail.
Protože to by někdo musel mít nějakou urgentní platbu, která nepočká na konec prodlouženého víkendu - ještě by se ji musel dozvědět v průběhu víkendu a ještě navíc by se nemohl dostavit k žádnému z několika tisíc bankomatů v ČR. :-DDD Takové malé české sci-fi :-DDD
Aby byly splněny veškeré tyto podmínky to asi nejde vymyslet ani hypoteticky :-DDDD
Lidi nadávají jen a jen proto, že je to baví, a tohle je dobrej důvod :-). To ale myslim smrtelně vážně. Já beru částečne tu výtku, že banka mohla napsat informaticni sms o odstávce pro ty, co nechodí tak často k nim na web, ale na druhou stranu - když tam nechodí tak často, tak si toho třeba ani nevšimnou, a nějaký 3 dny (víkend+svatek) jim nemůžou vadit!
PROSTĚ, to, že o víkendu nešlo webový bankovnictví není žádná tragédie, a kdo to vidí jako problém, tak je akorát prudič (jsou jen vyjímky, kterých se tenhle výpadek dotkne, který ovšem potvrzují pravidlo). Když nebyly takovýhle webový služnby, tak jste o víkendu taky nemohli podat příkaz nebo složenku, a najednou vám to vadí? Nikdo není na bance tak závislej aby o svátku bez ni nevydržel, a kdo je, měl by se nad sebou zamyslet.
A kritika, že se to děje na konci měsíce je tak trapná, že už víc nemůže bejt, za prvé zbývají ještě dva pracovní dny, a kdyby to bylo na začátku měsíce, zase by se ozvali jiní kterým vadí začátek, nebo prostředek, cokoliv... Banka jistě vidí statistiku kdy se nejvíc podávají platby....
Závěr:
nepruďte prudiči, zamyslete se jestli je to pro vás opravdu takovej problém, kterej vám zničil celej rok, nebo jenom hledáte problémy!