Prestoze se to nezda tak si rozumime. Ja jenom nehodlam rozlisovat mezi hodnym a zlym spamem a mezi prijatelnymi a neprijatelnymi praktikami.
V kazdem pripade hodlam proti protipravnimu jednani ges.cs a jeji reditelce Veronice Kreidlove (ktera to zrejme spiskala) postupovat jako obvykle- razantne.
S uctou Vas anonymni
BFU
Chci říct, že používají sw / službu, která se jmenuje MailChimp. V podstatě standard pro rozesílky takových typů. Málokdo má vlastní řešení a posílá maily z vlastních strojů ve vlastní síti. Na tom nevidím nic špatného.
To o hodném pánovi jste si vyložil špatně. Já jen říkám, že odhlášení bude fungovat a pokud nahlásí několik příjemců, že šlo o SPAM (třeba v gmailu), pravděpodobně jim MailChimp zablokuje účet a budou s tím mít dost problémů.
Co je a co není spam si netroufám hodnotit. Mluvím tedy jen o technické stránce věci.
Celkově mi to ale přijde mnohem solidnější, než třeba výběr z mé dnešní pošty. Spam na srovnavač elektrika.cz má v patičce:
"Tento email je zaslán na emailovou adresu xxxxx@gmail.com
Správce databáze a odesílatel sdělení je společnost Media Star Limited, 31/F Chinachem Century Tower, 178 Gloucester Road, Wanchai, Hong Kong". Přitom e-mail odešel z české domény tomail.cz.
Chcete rict ze ges.cz dala muj e-mail nejakemu marketerovi ale vlastne se nic nedeje protoze to je hodny pan? No tak to se mam na co tesit (a ges nasledne taky)...
A co to tvrzeni ze nabidka k odberu newsletteru neni podle zakona spam? V mailu primo nabizi svoje sluzby- to prece JE spam, ne jenom rekneme ostra prosba o objednani spamu.
Pane, to mam jako kliknout na toto?:
http://ges.us7.list-manage2.com/unsubscribe?*
Tak to asi ne...
Za cely muj webowsky zivot jsem si objednal odebirani dvou newsletteru. Pokud uz jsem se nekde zaregistroval, prosel jsem hned svoje user nastaveni a jakekoli zasilani zatrhl, presto mi napriklad jeden z nejhorsich spammeru (*7) posilal kupy spamu. Ono, u nej se to dalo cekat, horsi bylo ze napr. alza to delala bez marketeru a bez ohledu na me nastaveni a nekolikere upozorneni. Pomohlo az nekupovat a zrusit ucet.
Dnes mi ale prisla novinka:
"Tento e-mail je společností GES-ELECTRONICS, a.s. a rozesílán jako žádost o souhlas s registrací k odběru novinek na webových stránkách www.ges.cz stávajícím obchodním partnerům. Nabídka byla posuzována z hlediska zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele a Zákona o některých službách informační společnosti č. 480/2004 Sb. a nelze jej považovat za nevyžádanou reklamu."
Pred 7mi lety jsem si od nich cosi objednal. Poradte- co s tim?
 
Ano, taky jsem se setkal s tím, že mi přišel newsletter, který jsem na 99% neobjednal. Otevřeně ale v poslední době daleko častěji vidím opačný stav, tedy že najdu ve složce SPAM (mail na google apps) newslettery, které jsou korektní a objednal jsem si je buď zcela vědomě anebo to alespoň nemám problém připustit.
Přitom jde o nabídky poměrně odborných obchodů, nic co by spadalo do sexu, gamblingu a podobných oblastí, kde je spam typický.
To nové třídění Google podle mě spíše bordel zvyšuje - například mi chodí notifikace z jednoho redakčního systému a jednou to skončilo v promotions a podruhé ve forums, přitom mail měl stejného odesilatele, stejný předmět, lišil se jen text v něm. Takže při důsledném třídění bych musel místo občasné kontroly spamu procházet složek daleko více, hm :-(
Mě to až tak moc netrápí, mailbox si organizuji podle sebe, ale z hlediska běžného uživatele si myslím, že to může přinést i docela problémy
Naopak, spousta spamu se tváří jako newsletter. Pokud jsem si někde newsletter vědomě neobjednal (kličky zašité v podmínkách mě nezajímají), tak je to pro mě spam. A jako spam to také označím a stejně i smažu.
A doufám, že se to spamfiltr naučí rozeznávat jako spam a příště to hodí do žumpy automaticky. Pokud to bude spamfiltr seznamu dělat všem uživatelům, tím lépe - je to chyba těch, co tenhle šmejd posílají, že se jej snaží vnutit každému, ať už to chce, nebo ne.
Takže fuuuuuj hromadné maily.