Absolutně nesouhlasim s názorem,že stardance je pořadem pro dúchodce.Já osobně jsem ročník 72,takže rozhodně ne dúchodce,a stardance považuji za nejpovedenějši pořad tohoto typu v letošním roce,a nejen v něm. Nelíbi se mi ty komerčně uměle načančané šou alá nova a prima. Česká televize opět dokázala,že dokáže produkovat velmi kvalitní pořady a to jak zabavné,tak i filmy a seriály.
Co dnes ale není komerční,že? Já jsem chtěl jen říct,že Česká televize se nesnaží o uměle velkolepé a bohužel často dost trapné šou jako nova a prima. Ono je někdy lepší vytvořit decentnější pořad s velice kvalitnimi moderátory,než cpát lidem do hlavy megalomanské slátaniny typu talentových šou.
Celý formát je zaměřený na sledovanost tj. komerční úspěch za účasti hvězd šoubyznysu. Nic na tom nemění ani fakt, že formát přinesla veřejnoprávní BBC. Koneckonců na Slovensku či v Polsku se show vysílala na komerčních TV. ČT 1 nepokrytě soutěžila s talentovými soutěžemi Novy a Primy, vyhýbal jsem se tedy všem třem :)
Jenže sledovanost pro ČT není komerční úspěch, neboť to pro ně neznamená přímý příjem. Oni se orientují na spokojenost diváků, a ta se vedle sledovanosti projevuje i ohlasy. Pro ČT to bylo 4. řada tedy celá soutěž byla dávno než někdo o talentových soutěžích začal uvažovat.
Dokud bude mít ČT příjem z reklamy, pak komerční aspekt také hraje svoji roli, byť ne rozhodující. Star Dance a jiné pořady (kvalitativně mnohem horší - Pošta pro tebe, Hodina pravdy) jsou stejnou zábavou pro masy, na jakou se orientují Nova a Prima. Nevidím tedy důvod, proč ČT hodnotit lépe. Jednička je celkově sledovatelnější, úletů v programovém schématu ale není málo.
Takže dělat program pro co největší spektrum diváků (a tedy koncesionářů) je úlet? To je dosti podivný postoj. Jak se to tedy určí, kolik může mít diváků? Nebo se to pozná od oka, dle vzezření pořadu a skutečná sledovanost nehraje roli??