Zřejmou snahou Mafry je získat co největší část internetového trhu, získat pod svá křídla z hlediska reklamy zajímavé a lukrativní servery a utržit tak co nejvíce z reklamního koláče. Proto její stáj rozšířil Mobil a nyní i Fincentrum. Kde se prodává nejvíce reklamy ? Na finančních a odborných serverech. Asi právě proto spolkla zástupce právě těchto oborů. Nebo má to jinou logiku ? A kdo bude na řadě příště ? Nechme se překvapit.
Rozměry Mafry nabývají čím dál větších rozměrů, je však toto velikáštví ku prospěchu uživatelům ? Již dnes je težké se vyznat na stránkách iDnes. Absolutní chaos a nepřehlednost tohoto původně zpravodajského serveru, je jednou z vad na kráse, příbude další služba a po ní přijdou jistě další. Pokud Mafra bude pokračovat ve stejném duchu nadále může se stát, že se začnou jej uživatelé v té obrovské záplavě služeb a informací topit ještě více než je tomu dnes.
Myslím, že opak je pravdou. Internet je hrozně rozmanitý a najít si tu kterou službu bývá většinou pro uživatele v té obrovské záplavě informací problém. POkud si naopak iDnes vytvoří image kompletní rodiny, tak uživatel bude moci najít spoustu věcí v jednotném formátu, grafice, struktuře apod, což by mělo právě navigaci zjednodušit. Je to podobný princip jako u obchodního domu, který je na první pohled méně přehledný v porovnání se specializovaným butikem. Přesto mnoho lidí do obchodňáků chodí, a to právě kvůli různorodému sortimentu a pravděpodobnosti, že právě tam tu věc najdu.
Osobne jsem totalne nestastny z noveho formatu offline novin MF DNES. Neprehledne, spatne se drzi a listuje. Nejhorsi jsou samostatne listy v zaplave sesitu...
Marek Antoš směle komentuje záměry Fincentra, EOL, iDnesu... Nemám jeho přehled a schopnost odhalovat zákulisní vazby ve firmách, které znám jen zpovzdálí, nicméně o EOL snad něco tuším a mohu jen konstatovat, že vše je jinak :-)
Pokud i ostatní komentáře čerpají jen z informací od vrabců na střechách, nezbývá než se těšit na nějaké nové, snad již trochu zralejší, kvalifikovanější a především informovanější, komentátory.
OK, vidím, že psát zasvěcené komentáře je docela snadné, začínám přemýšlet o tom, že i já se zapojím a budu komentovat třeba dění na jihoafrické komoditní burze.
Kdyby se kolega Antoš zeptal, neměl by co psát, protože by zjistil, že ani senzace ani katastrofa se nekoná. EOL o jednání Fincentra s MaFrou věděla - vyjadřuje se k tomu na iHNedu. O změnu stáje jde jen v tom případě, že tímto termínem, kterým se obvykle označuje příbytek pro koně, myslíme příbytek internetových publicistů. V tom smyslu bylo skutečně Fincentrum v naší stáji a teď je ve stáji iDnes. V jiném smyslu ne. S pozdravem
Michal Klíma, EOL
Měl bych jen malou poznámku ke zmínce o tom, že MAFRA i Economia jsou dvě největší vydavatelství u nás a intentivně si konkurují.
Vzhledem k nezveřejňování čísel o obratu se nedá říct, které vydavatelství má největší finanční obrat. Jediné měřítko, které se pro porovnávání velikosti vydavatelství obvykle používá je počet čtenářů všech titulů toho kterého vydavatele. Podle posledních výsledků Mediaprojektu (1.10.2000 - 31.3.2001) je žebříček takovýto:
1. Ringier (Blesk, Reflex, Týdeník Televize, ABC, TV Plus, od července i TV Revue) - 3,377 mil. čtenářů
2. Vltava Labe Press (naprostá většina regionálních deníků u nás) - 3,304 mil. čtenářů
3. Europress (Bravo, Dívka, Žena a život, Tina, Chvilka pro tebe, Rytmus života a další) - 2,858 mil. čtenářů
4. Mona (Vlasta, Květy, Story, Překvapení, Ring, Puls a další) - 2,715 mil. čtenářů
5. MAFRA (MF Dnes) - 2,0 mil. čtenářů
6. Borgis (Právo) - 1,291 mil. čtenářů
7. Burda Praha (Burda, Katka, Autohit, Náš útulný byt a další) - 1,268 mil. čtenářů
8. Economia (Hospodářské noviny, Ekonom, Bankovnictví, Marketing&Media, Stavitel a spousta dalších odborních časopisů) - 0,553 mil. čtenářů
atd.
Omlouvám se za delší příspěvek, ale jen chci říct, že z hlediska počtu čtenářů nejsou tyto vydavatelství ani zdaleka největší, a konkurují si jen natolik, nakolik mlžeme považovat za konkurenty HN a MF Dnes (barevné už jsou oboje noviny :-)
Pan Bednář zapomíná, že trh nejsou jen čtenáři ale i inzerenti. MaFra a Economia patří mezi největší vydavatelství z hlediska objemu na inzertním trhu.