Existují i jiné, a leckdy dokonce populárnější monitorovací služby než Navrcholu, které svými obchodními podmínkami nemusí zaujmout reprezentativní vzorek českých uživatelů Internetu. Proč autor nepřinesl vyvážené srovnání a nedodal, že Rankings a Toplist dlouhodobě ukazují opak než to, co prezentuje tento článek na základě pouhých dvou výstupních bodů v čase???
Obrovský vliv Firefoxu na tržní podíl prohlížečů otvrzuje možná nejnavštěvovanější německý zpravodajský web a podle Netcraftu jeden z nejvýznamějších webů na světě - Spiegel.de. O víkendech, kdy lidé prohlížejí web především z domovů, kde mohou oproti práci/škole používat programy, které chtějí, používá Firefox o 4 procenta více uživatelů než Internet Explorer. - http://www.spiegel.de/netzwelt/tech/0,1518,452899,00.html
Dlouhodobě klesající tendenci podílu IE, resp. narůst podílu Firefoxu bez jakýchkoliv výrazných výkyvů potvrzuje řada následujících regionálních či celosovětových služeb:
http://history.toplist.cz/stat/?a=history&type=1
http://www.rankings.cz/index.php?page=Ranks:RanksPage&stat=2|OW
http://www.webhits.de/deutsch/index.shtml?webstats.html
http://www.liveinternet.ru/stat/ru/browsers.html?id=6;id=33;id=7;id=34;period=week
http://www.xitimonitor.com/fr-FR/Technique/Firefox_Novembre_2006/index-1-1-3-68.html
http://marketshare.hitslink.com/report.aspx?qprid=3&qpdt=1&qpct=4&qptimeframe=M&qpsp=71&qpnp=24
Ukazuje se, že uživatelé nemají důvod u IE zůstvat nebo se k němu vracet, protože prostě nedokáže poskytnout prakticky vůbec nic, co by nenabízely jiné prohlížeče leckdy již řadu let. Ty totiž nabízejí více možností a lépe provedených a na jejich oceněních a recenzích a srovnáních je to jasně vidět prakticky v jednom případě za druhém. Takže ty vyhlídky do budoucna jsou poměrně dobře odhadovatelné: Pravděpdoobně se nic zásadního na trendech vývoje tržního podílu prohlížečů nezmění pravděpodobně minimálně do doby vydání dalších verzí dvou nejrozšířenějších prohlížečů - Firefoxu (podzim 2007) a Internet Exploreru (podzim 2007 - jaro 2008).