Chlapče, až trochu vyrosteš, tak snad možná pochopíš, že email na vlastní doméně NENÍ základem kvalitní práce. Když budeš hledat sochaře nebo malíře, který ti vyzdobí interiér, tak schválně, kolik z nich bude mít vlastní doménu?
Když budeš hledat elektrikáře, až ti vypadne proud, nebo když budeš hledat zámečníka, když si zapomeneš klíče, tak opravdu budeš trvat na emailu na vlastní doméně?
Musím souhlasit s ostatními. Email není rozhodující. Rozhodujícím je kvalita samotné činnosti. Takže je úplně jedno, kdo má jakou adresu.
Ostatně zásadně neplatí pravidlo, že ten, kdo má vlastní adresu, je rozhodně lepší, než ten, kdo má email na nějakém freemailu. Spíše je to půl na půl. Na jedné straně to může být zelenáč, který používá univerzální freemail na všechno, ale práce mizerná. Na straně druhé to může být mazaný podnikatel, který si může dovolit vlastní adresu, ale ve výsledku práce je také mizerná. Takže, jak tvrdím, tvar emailu není rozhodujícím faktorem pro kvalitu nebo serioznost.
A proč někteří používají freemail? Za tím vším je počítačová gramotnost. Soukromníci nebo malé firmy se živí zásadně vlastní činnosti. Takže pro některé je počítač něco jako kávovar - není hlavním zdrojem podnikání. Je to jen věc, na kterém jen vystaví fakturu, doplní záznam do účetnictví nebo jen přečtou email. A na nějaké extra školení nemají buď peníze nebo čas, tak roli školitele pro ně dělá někdo známý z řad rodiny nebo děti přátel. A zde je zakopaný pes. Děcka sice ví o počítačovém světě, ale nic neví o světě podnikání, takže je nenapadne, aby strejda použil vlastní emailovou adresu, místo toho mu jednoduše založí email na nějakém freemailu.
A kombinace prezentace na vlastní doméně a emailu na freemailu není komická. Každý nějak začíná. Na začátku byl jen email na freemailu. Postupem času se rozhodne vytvořit si prezentaci a někdo mu doporučí vlastní doménu. Tak se tak stane. Jenže ten doporučující nemluvil o žádném emailu na vlastní doméně, pouze o prezentaci. Takže nemusí vědět, že tuto možnost má. Navíc je tu efekt "zavedené značky", za tu dobu si nasbíral mnoho klientů, kteří mají jeho email. Záměna emailové adresy, ale i jakékoli kontaktního údaje, není zrovna snadná a levná záležitost. Proto někteří zvolí dosavadní způsob zůstat na starém emailu.
Nikdo ti nic nenutí. Klidně si zůstaň u své osvědčené metody - email pouze z vlastní domény. Jen nemusíš mít kvalitu.
Tak to jsi teda peknej hlupak, protoze spousta firem funguje jiz od revoluce a jsou na trhu od pocatku co se to tady preklopilo. Jsou zavedeny, zpocatku byli jen na telefonu a faxu, potom pribyl nejaky ten email, samo na freemailu a postupem casu s rozvojem a pristupu na internet k tomu dali i internetove stranky. To ze pouzivaji free email je jen zvyk, proste nechteji veci menit. Hovorim o firme maleho typu, nekolik zamestnancu, ti velci na to maji lidi co se o IT staraji. Hovorim zde o sluzbach ktere se okolo IT nemotaji, jen je pouzivaji jako nutne zlo. Je pravda, ze prezentace na internetu je dnes dulezita, ale existuje spousta firem ktere funguji, jiz od pocatku pres Zlate stranky na telefonu nebo na doporuceni.
Většině lidí je naprosto ukradené, jaký má kdo email. Když budu potřebovat stěhováka, opraváře pračky nebo elektrikáře, tak je mi jedno, jaký má ten člověk email. Hlavně, že přijde.
Takže, zkuste se trochu hlouběji zamyslet nad tím, co je opravdu nutné v životě a co je nepodstatné. Email na vlastní doméně neřeší v životě vůbec nic :-))
Tak jako zde je to jasné. Záleží na konkrétním oboru a konkurenci. Třeba banka má určitá přísná pravidla. Takže freemailová adresa by neobstála.
Svým způsobem by se dalo říci, že živnosti, které jsou závislé na internetu, by měly mít vlastní emailovou adresu povinnou. Kdo podniká na internetu a má freemailovou adresu, tak budí pochybnosti o jeho znalosti v oboru.
Obory, kde internet a počítač nehraji roli, tak je to jedno. Vlastní adresa je plus, ale ne nutnost.
Neviem, či nejaká banka používa Office 365, ale o banke, ktorá používa Google Apps, viem. A rozhodne to nie je žiadna malá banka:
http://www.bbc.co.uk/news/business-16486796
Vidíte, já mám nejlepší zkušenosti s malýma firmama a živnostníkama, co maj málokdy aspoň ten email. A přesto odvádí práci perfektně. Je mi šumák, jakej mejl má můj automechanik. Hlavně že zvládne auto opravit rychle a kvalitně (opravit, ne jen napojit na pc a vyměnit díl za nový). Stejně takovýmu člověku volám, protože má mobil v kapse a k pc se dostane jednou za pár dní, když nemá do čeho píchnout...