Mailbox jsem odstřelil už předloni a nemůžu říct, že by mi chyběl. Pro registrace na webech používám účet na gmailu a připomínky k webům přijímam pouze jednosměrně přes webový připomínkový formulář nebo přes své diskusní fórum. Nejvíc mne deptají všechny ty registrační, objednávkové a komentovací formuláře, které automaticky předpokládají, že vlastním nějaký pevný e-mail. :-/
Lidé, kteří potřebují mail v práci, jsou na tom samozřejmě hůř, ti ho v dnešní době jen tak zahodit nemůžou. Ale třeba se jednou dočkáme nějaké fungující náhrady. E-mail - ve své absolutní nezabezpečenosti, podvržitelnosti a zneužitelnosti - je omylem doby...
Ctu ho, kdyz mam chut a cas, kdezto zvoneni mobilu pocituji jako znasilneni. Lidem to zatim nedochazi, ze volat se ma, jen kdyz hori.
Ten argument, ze se neda diskutovat, je spis kladny: Tazajici se v zajmu snizeni poctu obratek posty snazi svuj problem co nejpresneji vysvetlit a mnohdy pri tom i sam prijde na reseni. Stejne tak ja mohu v klidu pripravit uplnou odpoved a druha strana si tu dobu, nez hledam, neozaruje hlavu mobilem.
Osobni kontakty jsou pochopitelne dulezite, ale muze to byt klidne na kuzelkach nebo fotbale.
ICQ a spol. jsou jeste horsi, nez mobil, kde se volajici aspon snazi byt strucny, aby toho moc neprovolal.
Zatim nejucinnejsi se mi jevi greylisting. Ovsem amikum nezavidim, my mame vetsinou tu vyhodu, ze kdyz je neco anglicky, leti to do kose automaticky, zahranicni kontakty jsou vetsinou na whitelistu.
Kolik textu pochází od autora? Snad poslední odstavec?
To je, jako bych se díval na televizní reportáž o Kaplickém. Pořád se citují názory někoho jiného, jako kdyby byly pravdivé?
A podstata, jarovizovaný dělnický kádr Kaplický prostě neumí udělat projekci své budovy, jak bude či nebude vidět třeba z nábřeží. Copak něco takového mohli chtít v 50.letech na architektuře po lidech, kteří přišli studovat z kaldenských hutí?
A zrovna tak tady, odkdypak se spam tak rozšířil? On té doby, co v USA řekli, že to nevadí, jenom tam musí být napsáno, jak se můžete z jeho přijímání odhlásit. O antispamových programech autor také nic nepíše. Prostě jako kdyby autorovi chybělo samostatné myšlení (typické to pro televizní redaktory).
Podle statistik naseho mailserveru je jiz pouhych 5% emailu radna posta (a to nemluvim o tom, ze i pres sebelepsi snahy obcas nejaky ten spam projde a skutecne cislo tak muze byt jeste nizsi). On-line graf je na adrese http://www.web4u.cz/webhosting/antispam
Me zase deptaji formulare, ktere predpokladaji ze mam telefon. Telefony jiz asi sedm let nepouzivam, jak pracovne tak soukrome. Naopak email povazuji za idealni prostredek, lide v nem obvykle formuluji problem lepe a od komunikace je v pripade potreby i historie :-) Prilohy ci HTML obsah ignoruji.
Neni horsi komunikacni prostredek nez telefon. Proto jej take naprosto nepouzivam. Je otravny tim, ze vyzaduje okamzitou reakci a formulace problemu je zalostna.
IM (ICQ a spol) jsou idealni, protoze nevyzaduji okamzitou reakci, ale zaroven ji umoznuji. Stejne tak maji historii cele komunikace, v pripade ze je potreba neco dohledat. Samozrejme musi mit obe strany zajem o efektivni komunikaci, coz je v pripade telefonu dost vzacne :-)
Hmmm, nevim, a postovni schranku jste taky odstrelil? Asi ne, co? No, nekdo holt posila dopisy Ceskou postou a trva to den az tri a vetsinou to adresatovi prijde a pak za par dni prijde od puvodniho adresata i odpoved. No kdyz chcete poslat treba 20 dopisu, tak to je brnkacka-rucne ten dopis napisete za chvilku, pak bud nalepit 20 znamek nebo na postu s tim, do fronty (proc si nepockat, ze jo, neni kam chvatat) a pak pani u prepazky tech 20 obalek orazitkuje. No, neni to fajn?:) No kdyz vam jako adresatovi prijde neco doporucene, tak to je prece ta nejlepsi zabava - prijit domu a pak si jit bud rychle stoupnout do fronty a seznamit se s par lidma na poste, nebo si pockat do druheho dne, vzdyt je to tak nadherne, kdyz clovek citi to vzruseni, od koho to ten doporuceny dopis je.
Samozrejme, myslim to ironicky. Email pouzivam a fakt ho ocenuju mnohem vic, nez klasickou postu nebo telefon (u telefonu je akorat vyhoda, ze pripadna hlubsi diskuze netrva tak dlouho), ale na jednoduchy dotaz nebo zadost je email rychly a pritom neinvazivni jako telefon.
Mohou za nej BFAU, presne taci, jako je autor clanku. To z jejich pocitacu se to hromadne rozesila a rozesilat bude, dokud se ti lide nenauci alespon patchovat svuj odporny toy OS.
Grelisting je dobty, ale na nasem mailserveru vetsinu spamu popravi dve jine veci - databaze nesmyslnych adress typu uerevwecew@adresa.cz (odpada, pokud nemate domenovy kos) a kontrola existujiciho reverzniho DNS zaznamu. Greylisting uz jen dozobava zbytky a finalni ocistu delaji pluginy na strane klienta.
A pokud nekdo namitne, ze vyzadovani reverzniho zaznamu je prilis tvrde a ze to muze ohrozit legitimni komunikaci, tak podle mych pruzkumu to tak tvrde neni - temer vsechny mailservery reverzni zaznam maji a ty, co ho nemaji, poslou mail pres sekundarni mailserver naseho providera, takze dorazi taky. Svym zpusobem je to take filtr, tentokat ale spis nolisting (a.k.a. poor man's greylisting). Pokud podobnou situaci uvidim, pridam mailserver do whitelistu, pripadne upozornim onoho klienta na tuto skutecnost.
Naprosto souhlasím. Bohužel mnoho lidí má potřebu řešit vše po telefonu, což je velmi otravné.
Taky mám pocit, že spousta lidí neví, že Skype má možnost posílání klasických zpráv v textové podobě (navíc s pěknými smajlíky :D ), a musí za každou cenu vždy volat. No když je to zadarmo, tak to nevyužij...
Pokud vím, tak existuje nějaké hardware řešení Barracuda spam. Nemáte s tím někdo zkušenosti? Souhlasím, že spam už je vážně neúnosný, já dostávám stále viagru a to ji ještě nepotřebuji:)
1. Spam pro mě jako uživatele nepředstavuje žádný problém. Velkou část odfiltruje mail server, zbytek klient. Jednou za týden pošlu spamy které odhalil klient k naučení serveru a to je tak vše. Jako správce serveru pro mě spam problém je. Kvůli vytížení serveru, nutnosti instalace různých antispamů apod. To je hlavní problém spamů, a ne to co je popisováno v článku jako ztráta času pro uživatele.
2. Mail obecně je pro mě velký přínos a úspora času!! Osobní setkání nebo telefon mě vytrhává od práce a zdržuje. Mail si přečtu když mam čas. Když už po mě někdo něco chce a přijde osobně tak to s ním sice proberu ale poprosím ho aby mi to ještě hodil do mailu (jinak na to zapomenu).
Dokonce si někdy píšu maily sám sobě :-) když se chci ujistit, že něco nezapomenu udělat.
Zajimave. Ve Skype mam pres dvacet kontaktu. Hlasova komunikace tvori tak 2%, zbylych 98% jsou textove zpravy. Pro mne je dulezite videt predevsim spravny status, abych vedel, jestli se odpovedi v dohledne dobe dockam nebo ne. Tohle zadna jina technologie krome IM neposkytuje.
Bylo zajimave sledovat, jak napriklad T-Mobile UK blokoval pres UMTS veskere IM aplikace, protoze si myslel ze tim prichazi o placene SMS. Nechapu jak nekoho muze zamenovat IM se SMS, kde prave vubec nevidim status prijemce. Stejne to nakonec vzdal a pripojeni poskytuje plnohodnotne.
To záleží s kým komunikujete. Jestli je mezi těmi dvaceti kontakty 18 kolegů s IT oddělení, tak to vypadá jinak, že kdyby většinu tvořili BFU se zálibou v telefonování.
Příklad: Potřěbuju někomu sdělit, že se za ním za chvíli zastavím. Pokud vidím, že je on-line na ICQ/Jabberu/Skype, pošlu mu zprávu přes IM, pokud on-line není, pošlu mu SMS. Co je na tom nepochopitelného?
PIM - Prague international marathon
Partnership in International Management
Petőfi Irodalmi Múzeum
Postgraduate Institute of Management
Pakistan Institute of Management
Polska Izba Motoryzacji
Potrebuji od nekoho informaci, jak resit problem XY. Vim ze mi na to muze odpovedet priblizne pet lidi z dvaceti, ktere mam v kontaktech. Budu se ptat vsech peti nebo jen dvou, kteri jsou prave online (a tedy velmi pravdepodobne hned odpovi) ? O tom to je.
Pátky bez práce nejsou špatný nápad :). Nedávno jsem nad tím uvažoval. Vzpomínal jsem na mé vysoké školy, kde se v pátek typicky nevyučovalo.
Asi si je zavedu (jestli to peníze dovolí), jednak si to jako živnostník můžu dovolit...
Ohledně ostatních témat, telefón nenávidím a SMSky nepoužívám. Když mi chce někdo firemně volat, řeknu mu, že jestli to je důležité, ať mi to pošle klasickou poštou a jestli ne...
Email je fajn, jde na něj odpovědět jednou za den a je zadarmo, což je myslím rozhodující.
ICQ využívám taky, ale jen na diskuse o něčem konkrétním jako bezplatnou náhradu za telefon.
Obecně, jakmile jde u emailu, SMS, telefonu a IM diskuse do kecání, místo probírání určité konkrétní věci, co mě obohatí, tak ji ukončuji.
Ze všeho nejhorší jsou lidé, kteří dostanou jakýkoliv komunikační prostředek zadarmo a myslí si, že s nimi chce každý trávit hodinu denně nad planými řečmi.
Jako žádný komunikační prostředek není špatný. Myslím, že vše od klasické pošty, až po IM je třeba používat účelně a pak je radost dané technologie používat.
Na SPAMy reaguji tvrdě, když mi někdo volá a nebo mě v reálu zastavuje, dám mu jasně najevo, že nemám čas. Pokud jde o email mám vlastní poměrně složité, ale účinné řešení na bázi unikátních email adres pro každého odesilatele (nemám neznámé zákazníky...).
Ale když budu potřebovat pana Z a on nebude on-line, stejně mu pošlu SMS. Prostě do jisté míry jsou SMS zaměnitelné s IM a britský T-Mobile to věděl, jinak by přece IM neblokoval!
No super a doufám, že fungujete jako např. UPC, které je možno kontaktovat taky jen přes formulář a to i při odpovědi, přičemž i zkopírovanou předchozí korespondenci ignorují a znovu odpovídají ten samý nesmysl?
E-mail je administrativní úkon, a administrativa má tendenci žít vlastní život jen pro svoje potřeby. Uživatelé pak mají tendenci posílat každou zprávu v kopii deseti dalším příjemcům, takže podle množství komunikace to vypadá na hromadu odvedené práce.
Ad nadpis - nemyslím, že by nějaká firma bojovala s e-maily, s výjimkou spamu. Je to podobný boj jako snaha státu (verbální) o zeštíhlování byrokracie, která z čistě logických důvodů nikdy nemůže vést k úspěchu.
No to ja rozhodne ne. K cemu by mi to bylo, kdyz potrebuji nekoho kdo mi hned odpovi. Mimochodem, uz jste nekdy prepisoval treba 200 znakovou URL rucne z SMSky do prohlizece ? Jiste velmi prakticke ...
Email neni vzdy nejvhodnejsi nastroj na komunikaci, zvlaste pokud se jedna o vnitrofiremni tymovou komunikaci s nekolika ucastniky. Mnohem vhodnejsi pro tento typ komunikace jsou firemni extranety a wiki, ktere umoznuji mit vsechny data pohromade a resit veci mnohem efektivneji.