Tak aby se neřeklo, našel jsem si text od Vratislava Kusky, který považuji za vysoce kvalitní (vzpomněl jsem si na něj spolu s tou Škodovkou). Kdyby se zde objevovaly takovéto názory, byla by to radost. :-)
JEDNIM ZE ZAKLADNICH PREDPOKLADU USPESNEHO MARKETINGU JE ZJISTOVAT CO
NEJPRESNEJI UCINNOST JEDNOTLIVYCH POUZITYCH "NOSICU NABIDEK" A JEJICH
CENOVOU EFEKTIVNOST.
Proto se doporucuje i jednotlive tistene materialy co nejvice
rozlisovat, vkladat specificke kody nejen jine napr. pro tistene
materialy, ale i pro jednotlive aplikace, vcetne inzeratu. Ten samy
inzerat v casopise, nebo novinach, ma vetsinou zcela jinou ucinnost
nejen v jednotlivych rocnich obdobich, ale i v jednotlivych mesicich,
takze kody jsou casto strukturovane tak, ze i kdyz nekdo odpovi na
inzerat az po roce, tak se pozna nejen o ktery inzerat jde, ale i kde
(ve ktere publikaci) a kdy (ktery mesic, rok, nebo i den, byl
publikovan).
Totez plati na jednotlive verze teze nabidky formou inzeratu, at
tisteneho, nebo weboveho. V tiskovinach je bezne testovat i desitky
verzi jednotlivych nabidek, aby pak ve velkem a/nebo dlouhodobe,
mohla byt pouzivana ta nejucinnejsi verze.
Totez je mozne delat na webu prostrednictvim "lakacich stranek",
ktere mohou byt zcela nezavisle na webove prezentaci, nebo ji
pouzivat pouze jako "informacni zazemi" a mohou nabizet totez nejen v
ruznych variantach, ALE I ZA RUZNE CENY.
Jde to delat i s cenami hotelovych pokoju, ale mnohem lepe se to dela
s kompletnimi nabidkami ubytovani, stravovani a ruznych aktivit,
t.zv. balicku.
Dulezitou soucasti marketingovych zkousek je tez testovani cen. Pokud
jde o ceny ubytovani, jsou casto tvoreny pouze odhadem, coz tez casto
vede ke ztratam prijmu, nebo moznych zakazniku.
Velmi doporucuji testovani realistickeho cenoveho rozpeti.
Nabidnete-li bezny hotelovy pokoj za milion, nikdo ho nekoupi,
nabidnete-li ho za deset korun, tak ho pravdepodobne tez (temer)
nikdo nekoupi. Budete-li vsak zkouset ruznymi nabidkami cenove
rozpeti od dvou set korun za pokoj a noc az do deseti, nebo
dvacetitisic korun za tentyz pokoj a noc, muzete zjistit velmi
prekvapiva fakta. Normalni predpoklad by byl, ze za dveste korun se
jich proda "milion", ze dvacet tisic korun zadny. Ale mnozi mozni
zakaznici (casto dostatecny pocet!) uvazuji jinak, treba i vyjimecne
a prakticke zkousky casto dokazaly "nemozne", napr. to, ze novy
Cadillac, nabizeny jako zkouska za jeden dolar DESITKAMI VELKYCH
INZERATU (inzerce stala vice nez Cadillac, ale vyplatila se, overila
predpoklady, s kterymi mnozi nesouhlasili!) koupil JEDEN clovek. Byl
totiz jediny, kdo na nabidku, kterou videly miliony lidi, reagoval.
Ostatni neuverili, ze by nekdo prodaval za jeden dolar Cadillaca,
stojiciho v te dobe priblizne dvacettisickrat vice.
Pote nabizeli ve stejnych publikacich stejny model noveho Cadillaca
jako "Limited Edition", odliseny hlavne popisem a castecne vizualne
("specialni" barva, potahy sedadel, radio atd.). Tech by se prodalo
za DVOJNASOBNOU CENU BEZNE CENY TEHOZ CADILLACA, stovky.
To byl extrem, ale bezne se tento system pouziva u vetsiny
spotrebniho zbozi, kdy se totez prodava pod jinymi znackami, nekdy
pod toutez znackou, nejen zkusebne, ale i pravidelne, za velmi
rozdilne ceny.
a jakou diskuzi by sis predstavoval? jako jestli je lepsi reklamni flash jedne firmy nebo druhe? myslim ze je dostatecne vymluvne, kdyz pod clankem na tema 'flash je super a vsichni ho maji radi' jsou prispevky flash a reklamu vubec prevazne odmitajici.
Tohle mě začíná poslední dobou štvát i na diskuzi na reklama@nawebu.cz. Místo solidní diskuzi se zde řeší blbosti. :-(
Možná je to dáno tím, kdo do diskuzí přispívá.
Mimochodem, ta kampaň na Škodovku je lehce podraz, protože zůstatková hodnota je pak 50 000 Kč, takže budete platit a pak to auto stejně nebude vaše. A to srovnání na http://www.skoda-auto.cz/action/60x60/default.asp je lehce demagogické, protože mechanické zabezpečení nestojí Škodovku 7 000 Kč a havarijní a pojištění je nestojí 64 945 Kč.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).