Ne, ten proces je trochu jiný, vložím zboží do košíku, jdu k pokladně a tam zjistím, že mi něco nevyhovuje, dodací doba, způsob/cena přepravy... Tak zavřu stránku a jdu jinam.
U někoho ten blocker může být PayU, u mě to, co si tak vybavuju, byl e-shop, který posílal jen Českou poštou a ty ceny byly podezřele vysoké (nejspíš nějaký vykuk, co provozoval e-shop z bytu a do poštovného schovával část ceny, aby se mohl ve srovnávačích tvářit, jak je levný).
To není až tak pravda, jen domněnka. Byl jsem s Gabem u zrodu a vím, jaká byla situace na trhu. Na českém neoraném poli tehdy nebyla žádná alternativa, karty se moc nepoužívaly a gopay ani jiná konkurence neexistovala. Aukro byla dobrá příležitost, jak lidi naučit on-line platby používat, ale stejně jako vy se domníváte, že bez Aukra by to nešlo, tak se můžeme domnívat, že při implementaci do e-shopů by stejně rychle rostlo...
PayU je nejlepší platební metoda. Rychlé jako platební karta, pohodlnější než převod, který byl už tak pohodlnější než karta. U karty bylo nutné vypisovat předlouhé identifikační údaje (které jsou navíc zneužitelné! - což je ještě větší problém), u převodu stačilo vyplnit číslo účtu druhé strany... kdežto u PayU stačí 3x kliknout myší - jednou pro přihlášení do IB, 2x pro potvrzení platby.
Tak díky platebním branám je převod z účtu na účet ihned ověřený, že byl proveden správně a tak prodávající může zboží expedovat dřív, než mu peníze dojdou na účet a zároveň nemusí mít prodejce 10 účtů u různých bank aby transakce proběhla okamžitě. Mě platební brány vyhovují ze všeho nejvíc.
Trend budoucnosti je vytvořit v podstatě neviditelnou platbu, aby ji zákazník v průběhu nákupního procesu vůbec nevnímal...
však on si zákazník všimne až mu exekutor zaklepe na dveře protože je už několik měsíců v mínusu a úroky rostou a rostou.... a pak se bude divit čeho všeho si nevšim...
jako Líza ze simpsnů "cože 1000USD jak to? diť jsem si stáhla jen pár písniček (1000) písniček za dolar, hmmm aha"