Názory k článku Gabriel Kalapoš (PayU): některé e-shopy se domnívají, že uživatelé online platby nepotřebují

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 22. 2. 2011 15:19

    grunge (neregistrovaný)

    který prostřednictvím legislativy přenáší odpovědnost za zneužití platební karty na jejího majitele. Já bych velice rád platil za internetové nákupy předem kartou, jak je to ve světě obvyklé, pokud mám ale za zneužití zadaných údajů ručit já a ne obchodník, tak děkuji a nechci, dobírka mi vyhovuje mnohem víc. Obzvlášť poté, co jsem při (neonline) platbách nečipovou kartou ve stovkách případů obdržel kartu s podpisovým vzorem zpět před podepsáním účtenky, českým obchodníkům zcela nedůvěřuji a divím se, že dosud není celá ČR na blacklistech světových karetních společností.
    BTW, policie ČR před platbami předem varuje každou chvíli, naposled tuším v lednu...

  • 23. 2. 2011 1:28

    Rdm (neregistrovaný)

    Přiznám se, že nevím o jakém zneužití mluvíte. Sám používám platby kartou každou chvíli a na žádný problém jsem nenarazil, ba naopak. Řada bank pro platby na internetu nabízí "speciální" internetové karty, které mají být nějak víc zabezpečeny (na podrobnosti se mě ale neptejte) a ze svých zkušeností s tím mám jen pozitivní zkušenosti. U Raiffeisenbank se dala karta zamykat, u GE mi zase v případě pravidelných automaticky stahovaných plateb přišlo SMS upozornění na "podezřelou" platbu a mohl jsem tak ihned zareagovat. Takže nevím o jakém zneužití mluvíte. Je samozřejmé, že si musíte taky dávat pozor, kam ty údaje zapisujete a nedávat číslo karty kdejaké pochybné platební bráně.

  • 22. 2. 2011 17:00

    Semtamťuk (neregistrovaný)

    Pamatuji si doby, kdy Internet sloužil pouze namísto jakéhosi katalogu - zboží bylo na webu jen "vystaveno". Firmě jste zaslali e-mail nebo zavolali (zpravidla na bezplatnou linku) kolik čeho chcete a platili buďto převodem nebo dobírkou.

    Zajímavé, že u těch firem kde to dobře fungovalo v minulosti to funguje dobře i dnes a klidně mohu "dnešní standardní e-shop" vynechat.

    Zajímavé také je, když ještě dnes e-shop nutí zákazníka do registrace jen proto aby mohl nakoupit. Přeji takovým e-shopům ať co nejrychleji krachují, spolu s některými zrůdami co nemají weby jednoduché, ale přeplácané a nevystačí si na straně uživatele jen s cookies.

    SSL-HTML je také otázka do pranice. Kolik českých e-shopů je zabezpečených? Jeden, dva,...

  • 22. 2. 2011 23:24

    Semtamťu (neregistrovaný)

    Za naprosto otřesnou, bohužel docela častou, věc ještě považuji to, že e-shop nenabízí běžným způsobem k nahlédnutí "obchodní" podmínky.

    Docela často se k "obchodním" podmínkám dostávám jen tak, že uskutečním nákup (fiktivní - nákup který nehodlám dokončit) a teprve těsně před vlastním potvrzením nákupu si mohu prohlédnout několikastránkový dokument s obchodními podmínkami. Tenhle zvyk je pro mne nepochopitelný, praktikují to tak i seriózní obchody.
    S doručovatelem a dokonce i tím zda je zboží uvedeno včetně/bez DPH, to bývá často podobné...

    Pár e-shopů jsem už kvůli uživatelské nepřívětivosti odmítl použít. Pokud se nezorientuji, během pár sekund až dvou minut, tak e-shop opouštím...

    Prý je český zákazník náročný a rozmazlený. Celkem by mne zajímalo jak to vypadá s e-shopy v cizině, horší to snad už nebude.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).