Za naprosto otřesnou, bohužel docela častou, věc ještě považuji to, že e-shop nenabízí běžným způsobem k nahlédnutí "obchodní" podmínky.
Docela často se k "obchodním" podmínkám dostávám jen tak, že uskutečním nákup (fiktivní - nákup který nehodlám dokončit) a teprve těsně před vlastním potvrzením nákupu si mohu prohlédnout několikastránkový dokument s obchodními podmínkami. Tenhle zvyk je pro mne nepochopitelný, praktikují to tak i seriózní obchody.
S doručovatelem a dokonce i tím zda je zboží uvedeno včetně/bez DPH, to bývá často podobné...
Pár e-shopů jsem už kvůli uživatelské nepřívětivosti odmítl použít. Pokud se nezorientuji, během pár sekund až dvou minut, tak e-shop opouštím...
Prý je český zákazník náročný a rozmazlený. Celkem by mne zajímalo jak to vypadá s e-shopy v cizině, horší to snad už nebude.
Pamatuji si doby, kdy Internet sloužil pouze namísto jakéhosi katalogu - zboží bylo na webu jen "vystaveno". Firmě jste zaslali e-mail nebo zavolali (zpravidla na bezplatnou linku) kolik čeho chcete a platili buďto převodem nebo dobírkou.
Zajímavé, že u těch firem kde to dobře fungovalo v minulosti to funguje dobře i dnes a klidně mohu "dnešní standardní e-shop" vynechat.
Zajímavé také je, když ještě dnes e-shop nutí zákazníka do registrace jen proto aby mohl nakoupit. Přeji takovým e-shopům ať co nejrychleji krachují, spolu s některými zrůdami co nemají weby jednoduché, ale přeplácané a nevystačí si na straně uživatele jen s cookies.
SSL-HTML je také otázka do pranice. Kolik českých e-shopů je zabezpečených? Jeden, dva,...