Velmi se omlouvám za výrazy. ale nedá mi to. Váhám totiž, zda označit hlavního hrdinu reportáže slovem mlamoj nebo přímo zmrd (viz dfens).
Jako zákazník mám z rozhovoru pocit, ze jsem apriorní lump, který brání internetovým podnikatelům ve svobodném rozletu. Viz třeba věty " ... nevystavuje se riziku, že klient za zboží nezaplatí ...." nebo "Lidé dnes tlačí na dodací lhůty ...".
K větě první - to, že zákazník za zboží nezaplatí (spíše je asi neodebere), prostě považuji za naprosto přirozené riziko podnikání, resp. jedinou účinnou obranu zákazníka před nepoctivými obchodníky, a to v souvislosti s druhou větou. Jestliže totiž zákazník neodebere zboží, tak nejspíše proto, že mu přišlo pozdě. Pokud obchodník slibuje dodací lhůty, musí je dodržet. Jeho problémy třeba se subdodavateli mě opravdu naprosto nezajímají. Jistě, den se dá tolerovat - dva už ne.
No a co se PayU týče, myslím, že to nemá šanci na úspěch. Totiž co jiného mohou nabídnout místní e-shopy ve srovnání s cizími? Řekl bych, že nic. Loni jsem sháněl náhradní díly (těsnění, pružiny apod.) do motoru zahradní sekačky. U nás nabízeli pouze komplet a to by se ještě musel závazně objednat; z Anglie mi poslali přesně to, co jsem potřeboval a za ani ne pětinovou cenu.
Budoucnost patří PayPalu, čím dříve na to banky přijdou, tím lépe. Je zde jediné riziko, a to že by (jim) se přes lobbisty podařilo prosadit nějakou regulaci.
On zrovna DealExtreme se dost zhoršil, od listopadu mi skoro nic nepřišlo dřív jak za měsíc. Fakt je, že tam většinou kupuju gadgety za pár dolarů, čili nic, co bych potřeboval "mít zítra doma".
Jinak souhlas, i v CZ mám asi 3 e-shopy, se kterými mám dobré zkušenosti a nemám problém platit převodem, resp. online. U ostatních volím zpravidla taky dobírku nebo platbu v hotovosti při převzetí.
Skutečně nemohu najít jediný rozumný důvod proč bych měl mezi mé peníze u mé banky a obchodníka od kterého nakupuji, pouštět třetí subjekt a ještě mu za to platit...
To jsou pak poněkud drahé peníze. Buď má obchodník platební bránu mé banky, nebo má platební bránu mé karty. Proč si zřizovat bokem další účet na kterém leží mé prostředky ? A je mi úplně jedno jestli se to jmenuje Paypal, PaySec, PayCosi...
Váš příspěvek by byl vcelku logický, kdybyste mezi účty, kde leží vaše prostředky nezahrnul i Paypal. Na paypalu žádné vaše prostředky neleží (pokud jste kupující a váš příspěvek je psán optikou kupujícího a prodejcův pohled vůbec nezahrnuje).
To je právě jeden z hlavních důvodů, proč je Paypal tak tak populární.
Všichni tady jsou nadšeni z PayPalu. Ale já s ním mám docela špatnou zkoušenost.
Provozoval jsem ho 2 roky jako platby přes můj e-shop a bylo to OK. To byla dobrá zkušenost.
Pak nastává doba "temna". Dvakrát jsem pak potřeboval "nutně" zaplatit něco PayPalem a 2x to byla příšerná obstrukce. Protože po mém pokusu zaplatit následovala nějaká procedura "velice se omlouváme, ale byl jste náhodně vybrán k ověření,zda je vše OK,blá blá". Následovalo neuvěřitelně mnoho e-mailů (v prvním případě) a několik týdnů než si fakt ověřili, že jsem to já.
V druhém případě - to bylo cca za 4 měsíce (kdy jsem PayPal vůbec nepoužíval) zase na mě vybaflo "velice se omlouváme, ale byl jste náhodně vybrán k ověření,zda je vše OK". Zase jsem musel vysvětlovat, ale už jsem na to neměl sílu (chtěli po mě jako první krok naskenovaný pas a podobné trapnost poslané "faxem!!!??",což není jednoduché když cestujete po světě - kdo dneska má fax?) Tak jsem jim na podporu napsal, že nemíním, další několika týdenní ověřování znovu absolvovat a ať si strčí ten PayPal za kloubouk. Do dneska lituju, že jsem byl relativně slušný. Takže cca 2 roky jsem se zablokovaným PayPalem a je mi fain.
Provozuji cca 10 internetových obchodů. Pán z Payu se objednal na schůzku. Přišel o dva týdny později, že byl nemocen (stane se, nic neříkám.
Při procházení smlouvy jsem nalezl pár slovy 2 "odstavce", které se mi nezdály a chtěl jsem jejich vysvětlení případně do smlouvy uvést, že ten a ten odstavec neznamená to a to...Po týdnu telefon, že "mne ujišťuje, že odstavec rozhodně neznamená to a to", na poznámku, že je obchodní zástupce, kterým zítra býti nemusí jsem se dozvěděl, že smlouva, resp. 2 odstavce se upravovat nebudou a tím payu příběh skončil:--)
A pak jsem se dal na paypal :o)
První špatná zkušenost byla, když se mi nepovedlo k Paypal uctu kyperské firmy přiřadit bu v ČR. Oni u paypalu dodnes nepochopili co to je EU a vysvětlit se mi to jim nepodařilo, takže inkasuju výhradně platebními kartami.
Druhá zkušenost je z nedávné doby. Soukomý účet "náhodně vybraný k ověřování". Bohužel už jsem několik měsíců v zahraničí, platební karta z které jsem to kdysi ověřoval už není platná, teť mám kartu z místa kde žiju, do trvalého bydliště v ČR se dalších x měsíců nepodívam, účtenky nemám a platební kartu už v ČR nechci. Výsledek je zablokovaný účet na kterém leží asi 800USD. Komunikovat s nimi nejde, argumentům nerozumí. Mi to celé připadá jako hodně velká zlodějina.
Dobrý den,
velmi nás mrzí, že jste měl s našim obchodním zástupcem špatnou zkušenost. Pokud by to pro vás bylo stále aktuální, kontaktujte mě prosím na e-mailu michaela.balarinova@payu.cz. Mohli bychom prověřit ty dva zmíněné odstavce - pokud jste s nimi měl problém, je pravděpodobné, že by s nimi mohly mít problém i další e-shopy. Je pro nás důležité, aby obchodní podmínky byly všeobecně přijatelné. Budete-li mít zájem, můžeme prošetřit i vaši případnou stížnost na našeho obchodního zástupce. Děkuji.
Na Aukru jsem pomocí PayU zaplatil třikrát. Dvakrát proběhlo vše v pořádku. Potřetí se odeslaná platba někam ztratila. Při pokusu o komunikaci s podporou Aukra mě odkázali do patřičných mezí s poukazem na reakční lhůtu 72 hodin. Otřesný přístup k zákazníkovi. Tento systém uý nikdy nepoužiji.
Bodejd by se neztratila když platba teče minimalně přes dva účty třetích osob ke kterým majitel peněz nemá dispoziční práva. To se u platby kartou stát nemůže, tam odchází peníze přímo z účtu látce na účet příjemce bez zastávky na účtu někoho jiného!
Ostatně takto si chtěl nějaký úředníček přilepšit a šel sedět natvrdo do báně, a tenhle hejhula se to odvažuje vydávat za platební system.
To nebylo jenom kdysi. Já prakticky téměř nenakupuji na eShopech, které nemají platbu online přes eKonto (původně eBanka).
Pro velké eShopy určitě nejsem zajímavý zákazník, ale těm menším by se se mohlo mých pravidelných pár set tisíc ročně hodit.
PayPal používám také často, ale jenom na zahraničních webech a ne z firemního účtu.
Se neni co divit, Cinsky "vanoce" jsou ponekud posunuty o ty svetovy => cca 2-3 mesice, kdy je neuveritelnej narust objemu => prodlouzeni dodacich lhut. V kazdym pripade ale zatim vzdycky vsechno prislo.
To v ceskych podminkavh vam shop vesele tvrdi, ze ma skladem, a nasledne zjistite, ze skladem se nemysli tak uplne a tak doslova, ze je to "u dodavatele" a on ten dodavatel muze bejt taky z Ciny .... takze zbozi ktere ocekavate do tydne bude mozna za mesic a kdovi jestli .... za takovych podminek muze platit predem opravdu leda magor.
Kdykoli sem neco kupoval v zahranici, tak predne nasledovala okamzita komunikace, moznost sledovani zasilky, v pripade jakychkoli problemu (trebas do 14ti dnu nedorazilo) okamzite nabidnuto vraceni penez (ze strany obchodnika samotneho) ... ne jako tady, kde aby se clovek 10 let soudil.
A v nouzi nejvyssi, jak si znamy overil, Paypal vratil prachy na ucet obratem - prodejce se slusnym hodnocenim ziskal behem jedineho dne asi 30x negativni hodnoceni a to paypalu stacilo. Nebylo treba nic dalsiho. To nase banky (RB) si klido nauctuji poplatek za vyber z bankomatu (ktery je zdarma), aniz by vam bankomat cokoli vyplatil, a tech blbych 10Kc vam nejsou ani nekolik mesicu pote schopni vratit. Cert vem 10Kc, ale jakpak by to asi vypadalo, kdyby slo o tisice ci statisice.
Doporučuji čtenářům přečíst si ještě jednou tuto otázku p.Vyleťala:
Není to ale tak, že e-shopy prostě nechtějí ostatní druhy plateb nabízet, protože to pro ně není finančně výhodné? U dobírky totiž přece přehodí provozovatel e-shopu veškerý náklad za platbu na zákazníka, kdežto u ostatních platebních metod se ochuzuje o provizi, kterou musí zaplatit bance nebo provozovateli mikroplatebního systému.
Tato otázka mne opravdu pobavila a autorovi článku p.Vyleťalovi doporučuji zakoupit v nejbližším knihkupectví nějaký rychlokurz ekonomiky pro základní školy. Současně bych tuto otázku zařadil do soutěže "blbost roku". Poučku p.Vyleťala o tom, že v jednom případě zaplatí náklady zákazník, zatímco v druhém zaplatí náklady obchodník budu každopádně ještě dlouho výprávět známým známým eshoperům jako povedený vtip
Až budete pane Vyleťal příště psát podobný PR článek, zkuste se prosím krotit v rozletu, protože všechno má své hranice. V tomto případě se jedná především o matení chudáků koncových zákazníků, kteří budou nakonec platit nehorázné poplatky za transakce přes platební brány!
Dobry den,
PayPal neni v CR rozsiren diky sve svetove poplatkove strategii a diky chytrosti ceskych bank. Banky si totiz mezi sebou domluvili “interchange fee“, ktere znamena procento z platby, ktere prochazi pres vice bank. Ceske banky maji nesmyslne vysoky tento mezibankovni poplatek - I SK je na tom lepe a ma cca. polovicni sazbu.
PayPal pak nastavi sazbu - interchange fee + svoje naklady + zisk. Protoze objemy penez v CR, ktere tecou pres jednoho obchodnika nejsou zavratne, neumi obchodnici domluvit zajimave podminky. Je pak velky rozdil platit 3,5% z platby nebo 30 korun za dobirku.
Pochybuji, že se dobírka vytratí z českých e-shopů... Při kvalitě českých služeb...
Osobně nemám problém platit kartou na Amazonu, iTunes, nebo přes PayPal i na Deal Extreme. Nicméně v českých obchodech nejraději osobně (a téměř výhradně volím shopy s osobním odběrem), nebo dobírkou. A proč? Dokonce i u dobírky se stává, že obchodník tvrdí, že zboží má, a není schopen jej třeba i 2 měsíce dodat... Pak chápu, že takový zákazník nezaplatí předem nikdy... Proč by měl?
Kdyz jsem zavadel paypal, bylo to snadne, rychle, urcite jednoduche a skoro na "par kliknuti". Kdyz jsem zavadel polonedodelek paysec, tak po hodinach zmareneho casu, dlouhe navsteve v bance a ztracenych nervech jsem to vzdal a system nedoimplementoval - ostatne dodnes mi je k nicemu, paypal bohate staci. Pak jsem naletel PayU v domeni, ze je to dle nich dokoncujici se paypal alaa aukro - jasal jsem. Po dlouhych mozna i tydnech cekani, mailovani, volani mi prisla smlouva, pak dalsi a pak si rikam, kaslu na to, vzdyt mi staci paypal, snad ho jednou pocesti. Takze mam paypal a pro negramoty a ostatni pouzivam dobirku s prevodem na ucet. Vymyslet vymyslene, proc ne, ale vymyslet a zavadet nedodelek? - "to ku**a ani omylem".
podle mě zase jeden Frikůlín objevil kolo. Je to skutečně naprosto zbytečná věc. Kdysi měla EBanka velice dobrou platení bránu, bylo to rychlé a bezpečné, pro platby v eshopech výborné a byla zde alespoň záruka banky za provoz a peníze.
U PayPal je jistota že když mi prodejce nedodá zboží a nebude komunikovat tak PayPal mi peníze vrátí.
Téhle firmě bych se docela bál dát nějaké důvěrné informace, jakým způsobem je to zajištěno?
No problem platby predem ma jeste jedno zasadni ALE - prodejce vam to posle nejlevnejsim moznym zpusobem => posta to muze predat komukoli, a i pokud se to nestane, a posta zasilku znici, mate o problem navic (postou minim i ostatni sluzby jako ppl/dhl a spol, ale v pripade posty je to riziko o rad vetsi).
Balicek za penize si soused asi nenecha, zadarmo ...
Na svých stránkách akceptuju jak Paypal, tak GoPay.cz (agregátor víceméně všeho ostatního). Provize Paypalu je cca 2x-3x vyšší. Faktem je, že lidé jsou na Paypal zvyklí, a dost často ho volí i ti, kteří na něm účet nemají a platí jenom kartou. Paypal je každopádně v ČR spíš prestižní záležitost, z hlediska přístupu (absence lokalizace) a poplatků se obchodníkům moc nevyplatí (pokud nemají marži v desítkách procent).
www.gopay.cz . Jedna se prakticky o to same, jen to nema tak libivou lakacku jako payu. A nestoji za tim nejsilnejsi groupa ceskeho internetu o ktere tu na Lupe vychazeji clanky kazdou chvili...
Taky souhlasím se skeptickým pohledem na PayU a další vymyšlenosti, ale v jednom má G. Kalapoš pravdu - v tom, že by se měli provozovatelé shopů zamyslet nad tím, zda jsou pro ně online platby opravdu nákladem anebo spíš výhodou...
Má pravdu s tím odpadnutím nákladů za vrácené dobírky, zrovna tak má pravdu v tom, že přibývá zákazníků, kteří chtějí rychlost anebo jim dobírka vadí z jiného důvodu. Sám k této skupině jednoznačně preferující online platby patřím, sice dobře vím, že zatím lidé jako já nejsou ani zdaleka dominující skupina, nicméně ale procento narůstá. Přirozeně tato skupina lidí požaduje i pořádný a důvěryhodný systém logistiky - aby zboží skladem bylo opravdu skladem, atd., to s tím přirozeně úzce souvisí...
Tento systém začal v Polsku a Rumunsku a odtamtud se šíří do České Republiky. Víc snad říkat netřeba.
Polsko - stát šmelinářů a podvodníků, kteří prodají za korunu vlastní rodiče. "Lepší špatný kšeft než dobrá práce"
Rumunsko - stát nemakačenků a pobíračů dávek, které omylem vzali do EU
ČR - stát zlodějů, tunelářů a odmítačů EU, které tam také omylem vzali
Jaký asi bude platební systém? Finanční systém potřebuje důvěru. Vrátí mi okamžitě peníze, když se něco pokazí?
Je to stejná banda, která vlastní Allegro (tj. Aukro). Jak se tam bojuje proti podvodům a jak funguje tzv "pojištění" všichni víme.
Takže tohle fakt ne. Tihle lidé se o moje peníze starat nebudou.