Zaostalost Evropy a zbytku světa je nabíledni, amíci provozují systém od 93´ a EU není schopná s naprosto jinými technickými možnostmi (USA vyvíjeli GPS od 73´) vytvořit něco podobného. Oni ty peníze do vlévané v US do zbrojního průmyslu nejdou tak uplně nazmar. Navíc evropský systém vývoje techno monster projektů pojala trochu neštastně, tady by si mohla vzít z řízení zbrojního průmyslu US příklad, v tomhle jsou pořád amíci nepřekonatelný, viz jejich zbrojení z ničeho při vstupu do 2. světové.
Nemyslím, že by odstoupení Číny mohlo znamenat jako argument nějakého zvlášt výhodného obchodního modelu, jako znalci komunistických gest můžeme odhadnout co za tím může být a ekonomicky to Čína utáhnout může docela snadno, ber kde ber.
Urcite ano, ale bez Ciny. Jejim zapojenim totiz zacala diskreditace projektu a bylo jasne, ze s ni to nepujde. (Prestoze z ciste ekonomickeho hlediska to na prvni pohled muze vypadat presne opacne.)
Nemusim byt ani technofil, aby se o me pokousely pri takove predstave mdloby. Po medialni masazi, kdy se pri kazde vhodne prilezitosti nekde objevi zemedelec pohotovy obvinit pocasi a slaby odbyt a zadat dotace na svoje neuspesne podnikani, jsem se stal uspesnym agrofobem.
trochu OT, ale ještě jsem nezažil rok aby byly zemedelci spokojeny, jeden rok sucho druhy moc vlahy, si tak rikam, když se jim ty ztraty plati z dotaci, jestli až budou mit extremni urodu se taky o ni s fondama resp. s nami podeli :-)
Az budou mit extremni urodu, tak si budou stezovat, ze to nemuzou sklidit a ze neni odbyt a ze to museji prodavat lacino, takze potrebuji dotaci, ktera by jim kompenzovala ztraty... :)
Copak zemědělci, ty by alespon pěstovali za ony Eura ovce.
Mně nejvíce vadí, že na (dlouho ještě nefunkčním) Galileu parazitují vědomě lidé jako Moos z DF nebo Jirkovský z MFF.
Cožpak zrovna tito dva něco takového v lednu netušili, když se předváděli v televizi, jak perfektní bude satelitní výběr mýtného pro kamiony - a naprosto diletantsky argumentovali Galileem!
(Hlavně kolik jim třeba ministerstvo dopravy zaplatilo za jejich výzkumné bláboly! To je snad lepší to dávat na ovce, alespon pak na loukách pak neporostou kopřivy.)
Tohle ale naprosto není o technice, to je o financích a o politice. EU takový systém samozřejmě dokáže udělat stejně jako USA. Jenže v USA se vláda nikoho neptala (nevím, hádám), jestli uvolní finance na vývoj a realizaci pro armádu. A nikdo se nezajímal o to, jestli bude projekt ekonomicky soběstačný, dělal se pro armádu. EU na to šla cestou soukromého kapitálu a návratnosti investic a ten způsob se teď zadrhl.
Nejpoužívanější systém mobilních telefonů nedaly světu USA, ale Evropa. GSM taky původně neznamenalo Global System for Mobile communications ale Groupe Spécial Mobile. Concorde bylo také dobré letadlo (jedniná nehoda, navíc nezpůsobená letadlem). Že se kvůli následné ropné krizi a nárůstu cen tahle cesta neukázala jako smysluplná, za to už výrobce až tak moc nemůže. Nesrovnával bych Galileo se zbrojním průmyslem po 2. sv. válce, ale spíš s Iridiem. Ten měl být také financovaný ze soukromých zdrojů (amerických firem - Motorola a spol.) a všichni víme, jak to dopadlo.
Jestli se soukromé financování Galilea nepovede, nestane se nic horšího, než že financování převezme EU a projekt se realizuje stejně jako GPS. Soukromá cesta by byla lepší, ale nestane se nic hrozného. A druhý systém pro navigaci má rozhodně smysl, třeba pro zálohu při poruše GPS nebo dokonce proti jeho vypnutí. To už sice dnes asi není na pořadu dne, ale kdo ví, co se může ve světě stát. A čínský nebo ruský navigační systém jako celosvětová záloha z politických důvodů opravdu sloužit nemůže. Čína musí mít všechno svoje, škoda.
Já osobně jsem pro Galileo i kdyby ho měla financovat EU (my všichni) a nemělo být nakonec ziskové. Moc se mi líbila zmínka autora o zaujatosti, i já jsem zaujatý :)
Vzít si příklad z Ameriky a vydávat na zbrojení mnohem větší prostředky? Děkuju nechci. Ekonomická prosperita se dá zařídit i jinak. O druhé světové válce bych taky nemluvil, ono se to jinak vyrábělo, když Británie platila za všechno, co plavalo a létalo zlatem a samotné Spojené státy nemusely řešit napadení vlastní země (až na vzdálené vojenské základny) a její následnou obnovu. Na válce vydělaly. Ekonomický vzestup ale byl a je spíš důsledek volnějšího podnikání, menších daní atd. Na armádu můžou dávat tolik peněz proto, že je mají, není to naopak.
Máte velmi zkreslené představy o tocích peněz během WWII. Británie platila do konce roku 1940. Potom už dostávala válečný materiál zadarmo v rámci Lend-Lease právě proto, že už si nemohli dovolit platit. Dluh za Lend-Lease, navíc snížený o všelijaké odpisy, doplatili až vloni.
pan Moos se projevuje jako diletant uz od dob jeho ministrovani v Tosovskeho vlade (nedo mozna jeste driv, ale to nebyl moc videt). Co se tyka dopravy a dopravni politiky, tak to je ostuda modernim a serizonim odbornikum
GPS se pouziva v letadle ja primarni navigace. Navigacni system dopravnich letadel zahrnuje tri slozky a sice GPS, inercialni navigaci a navigaci podle radiomajaku. Jejich vaha pri urcovani polohy je v uvedenem poradi.
Ano Evropa si nemuze dovolit platit ani svoji vlastni obranu, protoze na to proste nema. Pak mne ovsem trosku fascinuje ta jeji drzost s jakou se furt navazi do Ameriky, kterou se ovsem bezostysne necha zivit. Prijde mi to jako kdyby u mne doma nekdo zadarmo bydlel a jeste by si stezoval, jak ten byt spatne udrzuji a vubec ze se nechovam jak mam. Takoveho "podnajemnika" bych asi brzy vysunul na ulici. :-)
Tohle neni pravda. GPS je oficialne uznáno pouze jako pomocná metoda navigace. Dopravní letadla stále létají podle radiomajáků a pokud se nahodu pustí přes moře, musi mit na palube povinně tři kusy inerciálních navigačních přístrojů.
To nic memění na faktu, že US firmy za vývoj a výrobu (nejen) zbraní dostávaly zaplaceno a měly zajištěný obrovský obrat. Taková Motorola by možná nebyla tím, čím je teď. A po válce nemusela peníze polykat obnova země.
Je obrovský rozdíl, jestli válečný materiál platila US nebo GB vláda. Kdyby materiál kupovala GB za své peníze (jak jste mylně tvrdil), tak by to byl obrovský zisk pro celou Ameriku. Jenže ve skutečnosti to platila US vláda, tedy US daňoví poplatníci. Některé firmy určitě vydělaly, ale američtí občané jako celek na válce prodělali.
Prectete si neco o tom jak funguji navigacni systemy dnesnich dopravnich letadel. Je to tak jak jsem napsal. GPS hlavni metoda, v pripade ze nema signal, tak se berou radiomajaky a inercialni navigace s vahou 80:20. Viz (FMC znamena Flight Management Computer):
FMC Position: FMC navigational computations & LNAV are based upon this. The FMC uses GPS position (NG's only) as first priority for FMC position updates, it will even position update on the ground. If GPS is not available, FMC position is biased approximately 80:20 toward radio position and IRS L. When radio updating is not available, an IRS NAV ONLY message appears. The FMC will then use a “most probable” position based on the IRS position error as found during previous monitoring when a radio position was available. The FMC position should be closely monitored if IRS NAV ONLY is in use for long periods.
Stvořil Bůh, stvořil Bůh ratolest,
bych mohl věnce vázat,
děkuji, děkuji za bolest,
jež učí mne se tázat,
děkuji, děkuji za nezdar:
ten naučí mne píli,
bych mohl, bych mohl přinést dar,
byť nezbývalo síly,
děkuji, děkuji, děkuji.
Děkuji, děkuji za slabost,
jež pokoře mne učí,
pokoře, pokoře pro radost,
pokoře bez područí,
za slzy, za slzy děkuji:
ty naučí mne citu,
k živým, jež, k živým, jež žalují
a křičí po soucitu,
děkuji, děkuji, děkuji.
Pro touhu, pro touhu po kráse
děkuji za ošklivost,
děkuji za to, že utká se
láska a nevraživost,
pro sladkost, pro sladkost usnutí
děkuji za únavu,
děkuji za ohně vzplanutí
i za šumění splavu,
děkuji, děkuji, děkuji,
Děkuji, děkuji za žízeň,
jež slabost prozradila,
děkuji, děkuji za trýzeň,
jež zdokonalí díla,
za to, že, za to, že miluji,
byť strach mi srdce svíral,
beránku, děkuji,
marně jsi neumíral,
děkuji, děkuji, děkuji, děkuji, děkuji...
na každé.. záleží kde stojíte.. nejlepší je být zbrojařská lobby vítězící strany s kontakty do vlády.. např. dnes např. Halliburton a dick (čůrák) Dick Cheney
ostatne GPS je toho dokladem. Evropa plati drahe licence za GPS v kazdem zarizeni ktere kdo poridi, aby se tento negativni tok penez trochu zvratil, je treba uprednostnovat domaci produkty, a proto ostatne vznika Galileo. Aby penize zustaly doma.
Tak to je opravdu vyderacstvi, ze si nekdo dovoluje vyrabet vyrobky, ktere pak nekdo jiny kupuje. Po vasem vysvetleni uz je mi uplne jasne, ze odporne Tesco ozebracuje siroke vrstvy naseho obyvatelstva, ktere v nem utraceji sve penize. :-D
The cost of maintaining the system is approximately US$750 million per year,[1] including the replacement of aging satellites, and research and development. Despite this fact, GPS is free for civilian use as a public good.
Trosku vam totiz obraci ten "negativni tok penez" i bez Galilea. :-D
no jistě a navíc tyto věci před aplikováním marží ještě vyrobí v číně děti s naprosto minimální mzdou, pak tesco stanoví virtuální cenu a ještě se na tom napakuje i stát
+ ekologická zátěž
+ zdravotní rizika když tesco šetří za hranici dobrého vkusu používáním chemických alternativ marketovaných jako nejlepší věc na světě
atd...
toto je skutecny blabol. Tok penez celosvetove je prave takovy ze cely svet jasne zivi ameriku. Samozrejme ze z toho pohledu ze americke firmy vyvazi zbozi a evropa plati jak mourovata, .. penize utikaji hadejte kam. Takze s tim zivenim bych to videl zcela opacne.
mozno kopa veci by zlacnela ak by bolo Galilio a GPS sucasne. GPS sa napriklad nemoze pouzivat (podla mojich poslednych informacii) v letectve ako primarna navigacia - nema backup a teda sa musi budovat draha pozemna navigacna siet.
Mozno by sa naslo este zopar oblasti kde by bola dualita velmi prospesna.