GPS se pouziva v letadle ja primarni navigace. Navigacni system dopravnich letadel zahrnuje tri slozky a sice GPS, inercialni navigaci a navigaci podle radiomajaku. Jejich vaha pri urcovani polohy je v uvedenem poradi.
Tohle neni pravda. GPS je oficialne uznáno pouze jako pomocná metoda navigace. Dopravní letadla stále létají podle radiomajáků a pokud se nahodu pustí přes moře, musi mit na palube povinně tři kusy inerciálních navigačních přístrojů.
Prectete si neco o tom jak funguji navigacni systemy dnesnich dopravnich letadel. Je to tak jak jsem napsal. GPS hlavni metoda, v pripade ze nema signal, tak se berou radiomajaky a inercialni navigace s vahou 80:20. Viz (FMC znamena Flight Management Computer):
FMC Position: FMC navigational computations & LNAV are based upon this. The FMC uses GPS position (NG's only) as first priority for FMC position updates, it will even position update on the ground. If GPS is not available, FMC position is biased approximately 80:20 toward radio position and IRS L. When radio updating is not available, an IRS NAV ONLY message appears. The FMC will then use a “most probable” position based on the IRS position error as found during previous monitoring when a radio position was available. The FMC position should be closely monitored if IRS NAV ONLY is in use for long periods.
mozno kopa veci by zlacnela ak by bolo Galilio a GPS sucasne. GPS sa napriklad nemoze pouzivat (podla mojich poslednych informacii) v letectve ako primarna navigacia - nema backup a teda sa musi budovat draha pozemna navigacna siet.
Mozno by sa naslo este zopar oblasti kde by bola dualita velmi prospesna.