Jak je prokazano ze souhlas se zpracováním / zasíláním, atd... dala skutecne dotycna osoba (sedela fyzicky za pocitacem) ? Otisk prstu, sken sitnice, nebo jak jako? :D Jen jako klik a hotovo? :D To je verohodne jak nacmaranej klikihakopodpis na smlouve.
Manzelka ci kdo vi v jakem stadu stolkerstvi a zarlivosti posedla partnerka sedne za komp manzela ci partnera a polika mu tam a odsouhlasi kde co...
Jak se s tim vyporadava GDPR? Right ? Correct ? :D
Cely je to strasna ochcatelna pakarna tohle IMHO. Vykazovani prace uredniku, ktery ve skutecnosti zmuze tak akorat kulove a de*bily co na sebe na FB naprasi kdy sli na zachod to neochrani od uniku a zneuziti jejich osobnich udaju :)
GDPR je postaveno tak, ze dukazni bremeno nese ten, kdo chce data pouzivat => je ciste na vas jak to dolozite, tudiz nejlepe tak, ze si nechate onen souhlas poslat od dotycneho s overenym podpisem. V opacnem pripade by totiz kazdy mohl tvrdit, ze ten souhlas (pomoci nejakeho checkboxu) ma.
Samozrejme se s tim checkboxem muzete spokojit, ale riziko jde ciste za vami.
Je to ostatne stejne jako kdyz se nekteri obchodni rozciluji, ze kupujici je povinen zbozi prevzit. Jak ale dokazat, ze tu objednavku po internetu udelala prave ta dotcena osoba?
Tohle je právo, nikoliv programování, takže řešení nejsou jednoznačná a algoritmizovatelná. Podobný problém jsem řešil u pozvánek na schůzi SVJ (jaký je prokazatelný způsob doručení) a odpověď byla vlastně vcelku logická: pokud o konání schůze věděli prakticky všichni v domě a navíc proběhla v očekávatelném termínu (např. na podzimní schůzi se řeklo, že další bude někdy na jaře), jsem jako pořádající v pohodě, i kdyby si jeden rebel stěžoval, že ji nedostal.
Myslím, že u toho zasílání to bude podobné. Pokud se jeden potížista bude hádat, že mu přišel email od seriózního provozovatele, který má jinak spousty spokojených zákazníků, bude to jinačí, než když si větší množství lidí bude stěžovat najednou. Celé GDPR je hlavně o procesech a papírování, takže když to bude úřad zkoumat, ukážete dokument popisující, jakým způsobem souhlasy získáváte, jak se může zákazník odhlásit z newsletteru apod. Horší bude, pokud žádné takové procesy nemáte.