Aaaaa, pan ke vsemu neumi cist :-)
U stálých staveb, jako jsou právě sportovní komplexy, je vždy na provozovateli, zda se s operátory domluví na posílení infrastruktury.
Asi vas oblibeny dopravce se s operatory domluvit na tom, aby mel lepsi signal uvnitr te jeho pojizdne krabice, co signal sama o sobe pozira moc nesnazi. Stezujte si u sveho dopravce ;-)
Dalsi, co demonstruje jak neumi poradne cist ;-) Ve specifickych prostorech (kam patri mj. prave i ty z pohledu sireni radiovych vln vcelku kvalitne odstinene vagony) to bude resit jen tam, kde to jemu dava smysl... vase predstava, ze musi byt pokryta kazda faradayova klec je naivne detinska ;-)
Radsi nejezdete do zemi, ktere nejsou tak huste osidlene. Ono narazite na to, ze ani tam to opove nepokryvaji stylem "mobilni signal musi byt fakt vsude". I vedle v Nemecku / Rakousku najdete mista, kde podel hlavnich trati signal ve vagonu... proste neni. A to nemluvim o zemich typu Norsko nebo USA, kde kdyz vyjedete dal od civilizace, tak si o nejakem mobilnim signalu muzete tak maximalne nechat zdat vlhke sny ;-)
Typicky to vypada tak, ze kdyz se nekde sroti dostatecne mnoztvi telefonistu, tak se vsem telefony odpoji od site. Takze bych ani tak neresil gbity jako spis kolik telefonu to vubec udrzi v siti.
Vlastni zazitek na to temam mam z Lesan, takze si rozhodne domluvte kde se srazite s ostatnimi cleny vypravy, a v Lesanech rozhodne ne u ruzoveho tanku, protoze tam bude sve spoluzoufakce hledat i tech dalsich 30 000 lidi.
V článku se píše o Cetinu, ale ten žádnému koncovému zákazníkovi nic neposkytuje. Poskytuje služby sám sobě v podobě O2, ale to samozřejmě neřeší ani zákazníky T-Mobile a ani Vodafone (plus virtuály v těchto sítích). A jestli T-Mobile a Vodafone budou chtít využívat služeb Cetinu, o tom není v článku žádná zmínka. Reálně se ale tyto dvě společnosti v Praze spoléhají samy na sebe a ne na konkurenci.
A opět pravdu mám, protože v metru nejde o nějaké sdílení, že by jeden operátor něco vybudoval a pronajímal ostatním (a jednalo se tak o sdílení), ale jde o společný projekt DPP, Cetinu, T-Mobile a Vodafone, a to kvůli technicky specifickému prostředí. V O2 Aréně ale žádný společný projekt neexistuje, tam je infrastruktura výhradně Cetinu (PPF).
A tak hlavne, ze ty to vis :-) Pritom prave technicky vzato podobna "specialni" mista jako O2 arena jsou ve vysledku podobne specificke jako to metro. To fakt nejde srovnavat se stavbou beznych BTS po Praze. Ano, tri operatori muzou nezavisle na sobe pachat harakiri, aby rozumne pokryli barak, kde se naraz objevi vagony lidi... no a nebo tam tu infrastruktury postavi nekdo, kdo to vsem okolo pronajme.
Ekonomicky dava smysl prave druha varianta.
A ten někdo - jelikož bude jeden - si logicky začne účtovat nehorázné ceny. Takže to nejenom nedává ekonomicky smysl, ale jde to i proti fungování tržního hospodářství, kde je základem právě konkurence a nikoliv, že tam někdo působí dominantně (ostatně "nádherně" je to vidět na drátech Cetinu xDSL, kde je právě Cetin jediným vlastníkem).
Samozřejmě v O2 Aréně klidně může být Cetin jediný, to je privátní objekt a je věc majitele, koho si tam pustí a koho ne. Ale v případě metra to takto fungovat nemůže a ani nefunguje. Naštěstí.
Nebo taky ano, což je vidět u Cetinu a xDSL, kde poskytovatelé na těch zvonkových drátech platí co si Cetin určí a nikdo do toho Cetinu nemůže kecat, ať se to těm poskytovatelům líbí nebo ne.
Dalším příkladem jsou pak virtuální mobilní operátoři, kde je situace nachlup stejná a virtuálové mají mnohem horší podmínky, než i kdejaký běžný koncák, co využívá služeb hlavního operátora.
A do třetice třeba O2 se sportovními programy, kde si opět tato firma jako jediný vlastník obsahu, např. Nova Sport 5 a 6, diktuje ceny a podmínky pro případné zájemce z řad jiných operátorů.
Takže jediný, kdo nic nechápe, jsi ty sám a žiješ v nějaké bublině o tom, jaká je to krása, když něco vlastní jediný subjekt a jak vlastně všichni ušetří a bla, bla, bla. Ve skutečnosti je to přesně opačně, kde není konkurence, tam je to vždy špatně.
Lzete. Jsou mista, kde cena regulovana je. Samozrejme tu regulaci je treba obhajit a logicky se ji nedockate tam, kde existuji alternativy.
Jedine co tu vy predvadite, ze namisto trhu ocekavate socialismus... systemem centralne definovanych malo/velkoobchodnich cen, ktere jsou aplikovane bez ohledu na mistni specifika... nebudete vy tak trosku komunista? :-)
Je vskutku úsměvné, že tady plácáš něco o socialismu, když v jiném postu obhajuješ, jak je ideální, aby nebyla konkurence, a že je nejlepší, když to všechno má jeden subjekt a ostatním jenom pronajímá. To fakt pobaví, že právě zastánce dřívějších pořádků a nepřítel tržního prostředí mele cosi o tom, jak někdo očekává socialismus. Skoro bych řekl, že bys měl omezit konzumaci psychotropních látek, protože jinak v diskuzích budeš fakt jenom za naprostého clown :D
Kdeze obhajuju, aby nebyla konkurence, vy preborniku ve vymysleni si veci, ktere nikdy nikdo nenapsal? :-) S tou prebujelou fantazii si skocte k lekari, zjevne mate ke vsemu jeste vidiny.
Ale konkurujiciho trhu fakt nedocilite tim, ze trh tvrde zregulujete, notabene budete hykat, ze nekdo neco delat nema ;-) To presne fungovalo za socialismu, kdy centralni planovac urcil, co ktera obchodni spolecnost delat smi a co uz ne. Tam se to dokonce urcovalo centralne z Moskvy, ze? :-) A presne tak se vyjadrujete vy.
Ty už chlapče ani nevíš, co sám píšeš. I když vlastně - jakožto generátor náhodných slov - si vlastně ani nemusíš pamatovat, co za exkrementy tady z tebe padalo, takže:
Danny Včera 22:37
Ano, tri operatori muzou nezavisle na sobe pachat harakiri, aby rozumne pokryli barak, kde se naraz objevi vagony lidi... no a nebo tam tu infrastruktury postavi nekdo, kdo to vsem okolo pronajme.
Ekonomicky dava smysl prave druha varianta.
Neboli žádná konkurence, jeden to bude vlastnit, ostatní mu platit a všem nám bude dobře, že? Aneb tvoje idea, na hony vzdálená tržní ekonomice.
Jinak já nikde nepsal o žádné regulaci, to máš asi nějaké halucinace pro LSD nebo po čem.
A že akciovka ČEZ s majoritním státním podílem nemá provádět činnosti, ke kterým nebyla založena, o tom je zcela zbytečné polemizovat a právě zastánce socialismu jako ty si přeje, aby tady stát dělat všechno jako kdysi a hurá ke světlým zítřkům. Přičemž svoje komoušské myšlení nezamaskuješ tím, že z toho obviňuješ jiné, když dle tvých vlastních postů je naprosto jasné, že jediný, kdo tady touží po státních podnicích, jsi ty sám.
No videte, citovat umite. S chapanim napsaneho textu to je ale horsi. Kdeze tam panacku pisu, ze idealni je, aby konkurence nebyla a ze to je ideal? :-) Ja napsal, ze ekonomicky dava smysl. A to je sakra rozdil.
Ostatne i operatori k tomu mimo velke aglomerace dosli sami - infrastrukturu O2 s TMobile tam sdili, ze? Ano, ekonomika tady hraje vyznamnou roli, ale to je asi mimo vase chapani. K vasemu uzasu "idealni" veci existuji jen na papire, a to plati i v pripade idealni konkurence. Prakticky zivot byva slozitejsi. A rozhodne sdileni infrastruktury neni novinka, co by sem prinesli ti velci OPove. Swapy vlaken/trubek na dalkovych trasach se delaly uz na prelomu milenia. Protoze uz subjekty podnikajici v telekomunikacich si byli vedomi toho, ze mit vsude svou trasu je sice fajn, ale zakopat rychle vsecko napric republikou je i ekonomicky nerealne.
Co ma ci nema delat CEZ je ryze vas subjektivni pocit a nicim nepodlozena dojmologie. Predmet podnikani ale urcuji zakladatelske listiny - a nikoliv ty vase dojmy.
Že někde v zapadákovech (kde je poskytování služeb na hranici rentability a funguje spíš jenom kvůli podmínce ČTÚ o % pokrytí) sdílí 3 velcí operátoři mezi sebou infrastrukturu neznamená vůbec nic, protože v těch klíčových lokalitách, kde se také generuje nejvíc peněz a což jsou velká města, si každý z nich jede po své linii. A Praha rozhodně patří mezi nejdůležitější lokality vůbec.
A vlastní infrastruktura je základem každého velkého operátora, protože jenom naprostý trotl by se spoléhal na vlákna konkurence. Také proto třeba Vodafone koupil UPC, aby získal páteřní trasy po republice a nebyl závislý na tom, co si kde pronajme u někoho jiného. Ovšem to už je pro tebe moc velká složitost, kterou nikdy nepochopíš a je tedy zbytečné, aby ses o pochopení vůbec snažil.
Rozhodne to sdileni neni jen ceske specifikum, podobne se to dela treba i ve Francii ci ve Svedsku. Mimochodem, i v Praze najdete mista, kde dochazi ke sdileni infrastruktury ;-) Ono holt mit tri stozary jen kvuli naplneni "vasich" kriterii vedle sebe je jaksi blbost, ze?
Ano, Vodafone koupil UPC a predtim UPC koupilo SloanePark (a spoustu dalsich mensich kabelovek). Aneb ano, mam asi predstavu o tom, ze tim cast problemu vyresili, ale rozhodne se nedostali do stavu, ze by vsude meli svuj kabel :-) Jednoduse proto, ze ty trasy UPC taky vsude nema. A krom toho, ze ty akvizive maji toto jedno "logicke" vysvetleni tam je i druhy motiv - snaha zvysit pocet zakazniku a ucinit sam sebe atraktivnejsim pro investory... protoze tam se resi i tohle cislo :-)
Pro redakci:
fotogalerie se z mobilu nedá skoro používat.
Obrazek se neroztahne, stranka je sjeta dolu a nejde jy "chytit" a rolovat s ní, šipka pro skok na další obrazek je tak pod hranou, vlozena reklama to pak zabije uplne + se pres to cele jeste ukazuje prekryvna reklama, jejiz zaviraci ousko je taky obcas mi.o dosah.
Mrkněte na to, prosim.
Fakt se to neda pouzivat (stejne jako uz mnohokrat zminene prekryvani editacniho okna komentare tou prekryvnou reklamou).
Ja jn, abyste posleze nebyli vyjeveni, az vas lidi zacnou proklinat a zacnou se vam dit ruzne vypečene neprijemne nenadale veci :-)
(android, chrome, samsung)