Popravdě nevím proč psát o Gingeru (transportním zařízení) na počítačovém zpravodajství, na Živě jsme to ignorovali a Lupa to nepotřebuje o nic víc, ale už je to zveřejněné:
Se stirlingem to nemá nic společného - jede to na baterky, a bude to zřejmě oblíbené stejně jako mikrokoloběžky, jen to bude stát jako slušné ojeté auto - přepočtem 120 000 Kč.
Pokud nevidíte spojitost mezi Gingerem a počítačovými technologiemi, pak jste ignorant nebo jste vůbec nepochopil jeho princip.
Vzhledem k tomu, že obojí se mi zdá poměrně nepravděpodobné, nabízí se třetí možnost: na Živě jste silně zaspali a je potřeba to nějak omluvit (vymluvit).
Nebudeme prostě záběr rozšiřovat za určité hranice a Ginger za nimi opravdu leží. Je to úchvatný kousek pro osobní transport, sleduji to také už od toho lednového poplachu a doporučuji to video na abcnews, ale nemyslím si že bychom zde zaspávali. Je to pěkný kousek z oblasti vědy a techniky.
Jak rika hlavicka tyhle stranky - Lupa, Server o ceskem internetu. Jak TO souvisi s ceskym internetem fakt unika i mne. Na Zive bych ten clanek jeste snesl, ovsem pokud by se venoval technickym detailum, treba jak je tam hlidana stabilita nebo jak se to ridi.
Podle mých zkušeností většinou výrobky nebo technologie, o kterých před jejich uvedením do praxe novináři vykřikují, že budou revoluční a převratné, v lepším případě zapadají do normálního vývoje, v horším jsou naprostým propadákem. Pokud to o nich vykřikují jejich autoři nebo investoři, pak se na to můžeme prakticky spolehnout. Ty opravdu převratné a revoluční vynálezy a objevy dostanou příslušnou nálepku až poté (někdy i dlouho poté), co si je veřejnost osahá a zjistí, že skutečně k něčemu jsou.
Hmmmm, za prve by me zajimalo, kolik elektrickeho proudu to za tech sest hodin nabijeni sezere. Potom, jak bude to stani (a balancovani) pri jizde pusobit na pater a kostrc. A pak vuziti - pokud mohu soudit, auta to urcite nenahradi, 1. pouze jedna osoba, 2. zadny naklad, 3.nizka rychlost... rekl bych, ze jizdni kolo je zdravejsi, tohle je sice mensi, ale o zas tak moc ne.
Dle meho anzoru je to uplna a naprosta kravina.
Kdyby kolem toho nedelali novinari takovy humbuk
tak by si toho nikdo nevsim, protoze to je vynalez naprd.
Pokud to bude nekdo pouzivat tak predevsim z modnich
a nikoliv praktickych duvodu. Tolik k vynalezu.
Nyni k clanku. Clanek je take uplna a naprosta kravina.
Jak jsem uvedl vyse, jedinou zvlastnosti tohoto "vynalezu"
je novinarsky humbuk kolem nej, nejspise odstartovany
nejakou sikovnou PR agenturou a dale uz se sirici samovolne.
Clanek na Lupe k tomu humbuku jen prispiva a navic siri
fyzikalni bludy.
Jeden z nejvetsich: "stirlinguv stroj nema zadne spodiny".
To je sice pravda, ovsem neuplna. Strilinguv stroj totiz
potrebuje teplo, a nemame-li po ruce sopku, ci jiny prirodni
zdroj musime to teplo nejak vyrobit, napr. spalenim benzinu,
ci spotrebovanim elektriny, kterou jsme ziskali spalovanim uhli. Proste ty zplodiny tam jsou, jenom ve vesti ci mensi vzdalenosti od stroje ( cim dal tim je jich vic, protoze
klesa ucinost).
No, stejna vlastnost s "oddalovanim" splodin je i u elektromobilu. Kdyz chci, aby vsichni jezdili elektromobilem, potrebuju elektrarnu. Auta pak nesmrdi, ale elektrarna o to vic. To neni reseni.
Obvykle ale platí, že pokud se energie vyrábí ve velkém, je množství zplodin na jednotku vyrobené energie menší. Dále se úspěšně využije toho, že odběr jednotlivců výrazně kolísá a při větším počtu se fluktuace do značné míry vyrovnávají. Ne všude je decentralizace přínosem. Nehledě na to, že u elektrárny jsou použitelné i technologie, které v autě nepřicházejí v úvahu.