Vlákno názorů k článku GoMobil: další virtuální operátor, který cílí na zákazníky s nižší útratou od lol - porad je jednodussi dvakrat kliknout, zaplatit tri kila...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 3. 6. 2013 21:46

    lol (neregistrovaný)

    porad je jednodussi dvakrat kliknout, zaplatit tri kila a odpada starost shaneni simky, zjistovani tarifu, nastavovani telefonu a zonglovani se simkama.
    ale chapu ze nekoho to bavi a ma furu volnyho casu se s tim drbat. ja ocenim spise to kliknuti si v samosce na "aktivovat datapassport" a dale uz nic neresit.

  • 3. 6. 2013 9:41

    Klepi (neregistrovaný)

    Ahoj, chtěl jsem si u Vodafone nastavit RedTarif - neomezené volání - po ČR za 700,- resp. 874,- bez úvazku. Protože ale občas jezdím do zahraničí a využívám internet, ptal jsem se jak je to s VodafonePassport (internet za 50,- na den). Bylo mi řečeno, že to nejde kombinovat a kdykoliv budu v zahraničí, budu muset platit 20Kč za každý 1MB dat. Což mi přijde jako šílenost.
    To abych si vždy před dovolenou změnil na měsíc tarif na něco jiného a pak si vrátil zpět RedTarif :(
    Nevíte jak to mají ostatní operátoři?

  • 3. 6. 2013 12:01

    Klepi (neregistrovaný)

    Tak jsem to řešil, než byl VodafonePassport. Ale třeba v Itálii nemají ani dvojjazyčná menu operátora jako u nás. Takže něco nastavovat a zjišťovat je opruz (nastavení telefonu pro internet). Předpokládal bych, že když budu operátorovi platit skoro 900,- měsíčně, tak že budu 6dní v zahraničí v pohodě bez nutnosti řešit 2h lámanou Italštinou jak si nastavit telefon na místní SIM ....

  • 3. 6. 2013 22:00

    P2010 (neregistrovaný)

    Pokud by za ty "tri kila" nebyl tak trapne smesne omezeny datovy objem, tak ano. Dokud ale ten rozdil bude oproti zahranicni SIM (dokonce u stejneho operatora) fatalni, tak nevim proc to podporovat.

    Ostatne koupit SIM v zahranici vyzaduje asi stejnou zpusobilost jako se neztratit na letisti. Chapu ze kdyz nekdo jezdi jen s instantni cestovkou, tak mu mozna nic jineho nezbyva.

  • 3. 6. 2013 23:23

    lol (neregistrovaný)

    cim jsem trapne smesne omezeny u tarifu, ktery mi vyhovuje? jednim kliknutim pouzivam net v mobilu uplne stejne v zahranici jako doma. data v mem tarifu me nijak neomezuji a z fupu vytocim max 65-70%.

    ano zakoupeni simky je to nejmensi, ovsem nejsem vseznalek jako vy, abych mel nastudovanou polohu vsech prodejcu v zahranici, tudiz bych musel stravit nejaky cas zjistovanim kde koupit, jakou sim, jaky tarif, jak nastvait telefon .... a to jeste za cenu toho, ze budu zonglovat se simkama data/voice nebo tahat jako mamlas 2 pristroje.

    ps: co je instantni cestovka? priznavam, ze se v zargonu vam podobnych moc neorientuji.

  • 4. 6. 2013 9:33

    AAA (neregistrovaný)

    Hmm, na prvni stanek. Kdyz jsem posledne chtel koupit predplacenou datovou simku v Chorvatsku, tak

    - asi na 4 pumpach po ceste ji nemeli, jenom sadu i s modemem
    - nakonec jsem ji koupil celou, ten modem v ni vysel celkem levne, i kdyz jsem ho nutne nepotreboval
    - na karte melo byt 500 mega dat v cene
    - v realu tam ovsem byl jenom uvodni kredit asi 20 kuna, ktery byl po dni pripojeni v cudu
    - tech 500 mega byl totiz bonus za registraci osobnich dat, o cemz se nikde na karte ani v prilozenem navodu nepsalo
    - registrace se musela provest na nejakym formulari nejlepe na prodejne T-Mobile, pres web to neslo
    - jako perlicka karta byla ciste datova, neslo z ni volat ani na zakaznickou podporu
    - takze jsem musel pouzit cesky datovy roaming, par mailu s podporou (nastesti anglicky v pohode), nastesti jim pak stacil formular ofocenej mobilem spolu s pasem a zaslani zpet mailem

    Toz tedy hodne stesti, jestli podobne problemy vyresis na prvnim stanku rukama nohama.

  • 4. 6. 2013 13:17

    lol (neregistrovaný)

    zrejme nevite co je datapassport, nic zazadne MB neplatim jen mi umozni ma data co mam v pausalu cerpat i v zahranici jakobych je protocil doma. tzn. kdyz mam 1,5gb fup tak ho muzu protocit klidne ve spanelsku nebo svycarsku nebo cechach, proste kde chci (mysleno eu). cena na mesic datapassportu je kolem 300-350kc tzn. jako 15€ predplacenka jen odpada starost kde, jakou, jak a zonglovani data/voice.
    takze kde je ta vyhoda? jo a o cenu meho casu nejde, ale ta vrozena lenost delat navic neco co neni treba.

  • 4. 6. 2013 13:39

    P2010 (neregistrovaný)

    Takze datapassport za 350 Kc + 1.5 GB traparna za 400 Kc, to mame 750 Kc ~ 28 EUR. A to vse za ubohych 1.5 GB, to teda "protocite" dost. Nejtvipnejsi je, ze do toho FUPu zapocitavaji i pristup na samoobsluhu, kde kontrolujete tu jejich almuznu. S tim at se jdou vycpat.

    Nekomu to treba vyhovuje, ja nepotrebuji krmit zdejsi oligopol, kdyz si muzu v zahranici konecne vybrat.

    Zonglovani data/voice neresim, "voice" je neco jako dalnopis nebo telegraf ;-)

  • 4. 6. 2013 13:50

    P2010 (neregistrovaný)

    A jeste doplneni, pokud se to nezmenilo tak datapassport se porizoval na kalendarni mesic. Kdyz cestujete zrovna na predelu dvou mesicu (napriklad posledni a prvni tyden), zaplatite za dva mesice. No neberte to, takove privetive jednani se zakaznikem :-)

  • 4. 6. 2013 14:08

    P2010 (neregistrovaný)

    SIM kartu v zahranici kupuji samozrejme uz aktivovanou. Ostatne pokud by to bylo jako u zdejsich slabomyslnych operatoru, tak by z toho vznikl neresitelny problem, protoze aktivace se provadi 2G voice sluzbou. To je obzvast vtipne, kdyz si napriklad u T-Mobile poridite DATOVOU kartu, a v navodu mate postup, je ze ji mate vlozit do sveho datoveho (!) modemu a pak zavolat (!) na nejake cislo pro aktivaci :-)

    To musel vymyslet nekdo s certifikatem MBA.

  • 4. 6. 2013 14:27

    AAA (neregistrovaný)

    SIM kartu v zahranici kupujes samozrejme tak, jak ji prodavaj.
    Nekde na pumpe nebo novinovem stanku ti ji nikdo fakt aktivovat nebude, pokud jeste aktivovana neni, proste ti podaj z regalu krabicku kterou jim dodal operator a nazdar.

  • 4. 6. 2013 15:26

    Znuděný nudič (neregistrovaný)

    Tak to jsi trefil přesně. Jen pro úplnost uvedu, že ta aktivace u T-Mobile proběhne alespoň bezproblémově. U Vodafone jen aktivace SIM na několik dnů vztekání.

    Jediný, kdo to má dobře pořešeno je O2 a BLESKmobil.
    O2 má navíc jako jediný operátor (z velké trojky) dobře pořešeno i SMS).

    Teď si to dovolím shrnout. Potřebujeme následující:
    - SIM karta se aktivuje prostě tím, že se začna jakýmkoli způsobem používat.
    - Dobít kredit jde i formou SMS, do které vložíme kód ze zakoupeného kupónu. Na datových zařízeních je to prostě třeba, velmi často.
    - Zjistit kredit, poslat žádost o zaslání této informace, by bylo vhodné i formou SMS.
    - Objednat data, libovolný balíček, včetně ovládání (rušení, dokupování) je možné formou SMS.
    - Automatická informace o nízkém kreditu. Jen jednou a žádné otravné hlášky kolem FUP a podobné pičoviny.

    Proč takhle? Protože samoobsluhy a spol... akorát na nasrání. Mnohdy máme jen SMS rozhraní. Někdo ani to ne.

    Nechápu, proč když s datovým zařízením odešlu dobíjecí příkaz, vytočením klasického kódu který na běžném telefonu funguje, není přijat a kredit se nedobije. Ale je mi jasné, že pro většinu lidí je obtížné odeslat hovor na nestandardní číslo a tak je to ani nenapadne.

    Já jsem podobné (často dílčí) žádosti již na operátory měl, opakovaně. Zřejmě je nezaujaly. Zkuste jim tady říct, že stojíte o něco z toho co jsem uvedl, nebo něco jiného. Třeba se ti pitomci konečně zamyslí.

  • 4. 6. 2013 16:21

    P2010 (neregistrovaný)

    Zatim jsem to vyresil 'sedym' operatorem za tretinovou cenu bezne nabidky operatoru. Datova SIM prijde jiz aktivovana, takze neni treba tyto pitomosti resit. Zadne zbytecne hovory ani SMS (ani prichozi) neumoznuje, presne tak jak to chci. Treba za sedm let, az bude vsude ve svete 5G, prijde s necim takovym i nejaky oficialni virtual :-)

    Kdysi davno jsem si poridil nejakou tu vanocni nabidku od Vodafone, kde byl Internet na pul roku za asi 200 Kc (ovsem jen 150 MB). Kupoval jsem to zamerne na prodejne s tim, at mi to rovnou aktivuji a ze tam zadne dalsi sluzby nechci. To je u zdejsich operatoru asi jediny mozny zpusob.

  • 4. 6. 2013 19:37

    Znuděný nudič (neregistrovaný)

    Abych to upřesnil, pro případ že to neznáš. Ten O2 a BLESKmobil (možná i další z virtuálů) mají svá čísla v podstatě tak jak říkáš ty - aktivovaná. Já tomu říkám (protože číslo údajně není v systému aktivní) že k aktivaci dojde při prvním přihlášení do sítě (přihlásíš a už se odpočítává platnost kreditu, přestože placenou službu jsi ještě neodebral).
    Platnost takových SIM ale není neomezená. Na balíčku je vždy napsáno do kdy je možné SIM začít používat (aktivovat).

    Co se týká aktivace na pobočkách...

    Vodafone mi během posledních tří SIM, které jsem u něj měl (než jsem se na něj z mnoha důvodů definitivně vykašlal a již o něm nechci ani slyšet) nebyl ani jednou schopný aktivaci, či nastavení služby, provést.
    Poprvé to ještě šlo. Řekli, že aktivace proběhla a ona zatím neproběhla. Musel jsem ji udělat znovu, opruz, ale žádný problém.
    Podruhé byla už překopaná samoobsluha a na pobočce mi řekli, že do ní nemohou (myslel jsem že mají odlišný systém) a aktivat si mám sám nebo číslo nebrat. Po dvou dnech se mi aktivace povedla.
    Potřetí jsem SIM dostal včetně napsaného čísla do samoobsluhy. Aktivace byla dokončena, ale nastavení služeb neodpovídalo mému požadavku (tehdy jakýsi nový tarif). Ani po týdnu nezačala samoobsluha řádně fungovat, natolik abych mohl změnu provést. Tak jsem kredit provolal, vytáčel se naposledy s jejich mizerných internetem (můj tarif kvůli kterému jsem službu pořizoval nikde) a jakožto poslední jejich SIM ji s nenávistí a vztekem rozflákal.

    S T-mobilem mám málo zkušeností. Když u nich něco koupím, tak mi to pár let vydrží. S poslední SIM byl ten problém, že když jsem slečnu (která věděla že aktivace bude nutná a z datového zařízení nepůjde udělat) požádal o aktivaci, abych nemusel čarovat s telefonem... mrkla do manuálu a provedla aktivaci v jakémsi telefonu. Podle všeho to byl postup pro aktivaci tak jak probíhá u běžných telefonů. Pak mi SIM podala, že je vše v pořádku. Jenže SIM pro data aktivovaná nebyla, zřejmě kvůli zvláštní aktivaci na uvedeném čísle. Takže jsem stejně musel rozebrat telefon...

  • 4. 6. 2013 21:42

    lol (neregistrovaný)

    vzhledem k tomu, ze datapassport mam aktivni cca 5-6 mesicu v roce tak neresim zda je predel zuctovaciho obdobi ci ne. a skutecne nelze pocitat celou cenu protoze ta data platim at sem venku nebo ne jelikoz je potrebuji, takze jediny priplatek je dp a ten je na urovni datasim zahranicniho operatora.

    zkratka mi tato sluzba vyhovuje jak rozsahem tak cenou, opravdu kvuli padesatikorune nechci resit neco co nemusim a pridelavat si praci ci starosti, ale nikomu tuto volbu neupiram.

  • 4. 6. 2013 22:33

    Znuděný nudič (neregistrovaný)

    My probíráme předplacenky.

    Já osobně bych smlouvu (na službu nebo splátky za nějaké zařízení) nepodepsal se žádným z operátorů - Telefonica, T-Mobile, Vodafone. Nestojí to za případné problémy. Riziko je příliš velké a očekávané výhody (oproti předplacence), které také nejsou vůbec zaručené, ho dostatečně nekompenzují.

    Když s předplacenkou nebudu spokojen, tak ji prostě zahodím a dál to neřeším. Už chápete proč máme tolik aktivních SIM na obyvatele? Protože služby našich operátorů stojí za hovno.
    Za poslední dva roky jsem určitě alespoň 5 SIM karet zahodil, a oni je pravděpodobně ještě evidují jako aktivní.

  • 5. 6. 2013 13:33

    Znuděný nudič (neregistrovaný)

    Za tím rizikem si stojím.

    Přesto bych rád upozornil na informaci na kterou jsem dnes narazil.

    http://www.mobilmania.cz/bleskovky/t-mobile-a-vodafone-pomohou-lidem-zasazenym-povodni/sc-4-a-1323875/default.aspx

    Obzvláště mne těší informace:

    T-Mobile nabízí zákazníkům v nelehké životní situaci i úlevy v oblasti finanční. Rozhodl se na základě žádosti od zákazníka odložit splatnost faktur až o jeden měsíc nebo pozastavit vymáhání pohledávek pro nejbližší období.

    Zákazníci z postižených oblastí, kterým se nedaří plnit své smluvní závazky, mohou také zažádat o nadstandardní využití splátkového kalendáře, a to jak v Zákaznickém centru T-Mobile, tak ve Značkových prodejnách.

    Další informace ohledně mimořádných nabídek zákazníci získají na informační lince Zákaznického centra (4603, 603603603) a ve Značkových a Partnerských prodejnách.

  • 2. 7. 2013 9:28

    O2_GURU_CZ (neregistrovaný)

    Hezké odpoledne,

    také u předplacených karet je možné využít přenositelnosti čísla.

    Renáta Drastichová| Telefónica Czech Republic, a.s.
    Konzultant CC - Online Media

  • 4. 6. 2013 21:58

    x (neregistrovaný)

    lol kyslik? lol ... dlouhodobe neumej poslat korektni fakturu (da se uz pomalu pocitat na roky - sak taky uz brzo konci smlouva a pak papa ...), a kdyz prijde cokoli (SIMka, CDMA modem ...) 100% plati, ze to nefunguje. Bud je heslo jine, nez na prilozenym papirku nebo neni aktivni (presto ze pozadavek je vzdy aby to bylo aktivni hned) ... a trva jim to !MINIMALNE! 3 dny (ale taky mesic a vic ...)

    A vubec nejlepsi je, ze tu neaktivni simku odmitaj predat vratnymu/sekre­tarce/... a vyzadujou osobni prevzeti jednatelem firmy ... lol.

  • 3. 6. 2013 9:50

    P2010 (neregistrovaný)

    V zahranici si kupte mistni SIM kartu a na nejake zdejsi ultrapredrazene operatory se vykaslete.

    Vodafone Passport byla mozna trochu zajimava sluzba do konce roku 2011, nez ji "na prani zakazniku" zdrazili o 100%.

  • 4. 6. 2013 9:12

    Znuděný nudič (neregistrovaný)

    Jestli to nebude spíše tím, že jste "internetové dítě/člověk". Prostě příjdu na první stánek a přinejhorším rukama nohama se nějak domluvím.

    Že netrefíte na super výhodný tarif? S tím se počítá. I tak vás to jistě vyjde na zlomek toho co datový roaming. Platit 14-20 Kč/MB je blbost.

    Pokud potřebujete přípravu, existuje nejeden blog který zveřejňuje aktuální nabídky předplacenek v konkrétních lokalitách.

    Myslím, že pokud data v cizině opravdu potřebujete, tak i když tomu budete věnovat ze dvě hodiny času, tak se vám to vyplatí.
    Pokud si svůj čas oceňujete více, doporučuji přestat číst a věnovat se něčemu hodnotnějšímu.
    Já to jdu udělat zrovna tak. Nic zajímavého na Lupě není... už příliš, příliš, dlouho. Asi sem přestanu chodit nasírat ostatní úplně. Je to jen ztráta času a už mne to netěší.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).