Noooo, je to jednoduchý. Zkrátka tu kraluje Seznam + Google a ostatní sra@ky jako je Centrum, Atlas ale i zoufalci jako jsou panáčci od Mafry společně s Internettradingem a jejich TOPkontakt, dále Zlaté stránky, Inform a jim podobní jsou jen do počtu a k ničemu. Vyhledávání ve fulltextu tam nám kraluje jednoznačně Google, ale běžní smrtelníci z dob komohomo jsou naučení na Seznam tak má své pro a lidi jej používají s oblibou.
budoucnost seznamu je naprosto v pohode, ztrati sve dominantni postaveni a stane se z nej vyrazny narodni portal, jakych jsou v jednotlivych zemich, kde dominuje google desitky. Google i kdyz pridava ruzne sluzby je stale primarne vyhledavac, neni to libivy portal jako takovy, je funkcni, je kvalitni, ale taky mu mnohe chybi, co hleda mnoho uzivatelu. A protoze hlavni jadro uzivatelu nejsou IT odbornici, ale bezni lide, kteri hledaji zabavu, drby, zpravy, pocasi, maji radi, kdyz si muzou zmenit pozadi, dat si tam obrazek apod. tak proto i v zemich s google funguji portaly naprosto v pohode a vedle sebe.
Myslím, že jednoznačným vítězem tohoto souboje se stal Google, což potvrzuje i vaše anketa. A to nejenom mírou zásahu, ale jeho kampaň byla asi i levnější a perspektivnější do budoucna. Ačkoliv to Seznamu nějak nepřeji, jeho budoucnost nevidím moc růžově. Google směřoval svou reklamu na prohlížeč, což může vypadat nesmyslně, ale jak bylo v článku správně řečeno, každá reklama Google je i velmi silnou reklamou na brand. S postupným nástupem dominance mobilních platforem nad PC se pak prohlížeč a spojené technologie stávají klíčové pro budoucí příjmy z mobilní reklamy. A opravdu neznám nikoho, kdo na mobilu hledá přes Seznam nebo využívá mapy Seznamu. Naproti tomu integrace Google služeb v Androidu nebo třeba Google Voice pro hledání v češtině funguje skvěle.