To se Google krásně vymlouvá :-) Rozdíl mezi bezplatnou a placenou verzí byl (je) především v maximálním počtu e-mailových schránek, jejich kapacity, přítomnosti reklamy a dostupnosti podpory. Nevím, jaké nenaplněné požadavky firem by Google musel řešit, aby to byl důvod pro zrušení bezplatné verze.
Žádná verze Google Apps pro jednotlivce neexistuje. To jsou samostatné služby propojené přes Google Account, které tu byly mnohem dříve než Google Apps. Google zkrátka chce, aby i rodiny a nejmenší firmy za Google Apps platily. Nejdříve zmenšil počet účtů z padesáti na deset. Teď, když zjistil, že to mnohým stačí, tak bezplatnou verzi ruší úplně.
Škoda pro něj, protože nová nabídka Office 365 bude pro domácnosti a malé firmy podstatně atraktivnější. O firmách od SMB výše nemluvě.
A co nasadit, když Google Apps není zdarma? Pro jednotlivce, kteří chtějí mít cca 5 mailů na doméně, nebo pro firmy do těch 5 lidí?
Primární je mail na doméně se slušným (1) uživatelských rozhraním, vše ostatní, co nabízel google, je navíc, ale čím více toho je, tím lépe :-)
Není nezbytné, aby to bylo úplně zdarma - ale cena musí být buď symbolická, nebo rozumná (a odpovídající službám). 50 dolarů za rok za uživatele je pro mé záměry zcela nereálné. Máte nějaké tipy?
(1) Webové rozhraní googlu je úžasné a nečekám, že někdo bude nabízet mail na doméně s podobným rozhraním. Ale byl bych fakt rád, aby to nevypadalo jako obvyklé opensourcové webmaily, co jsou na nejlevnějších hostinzích.
Onehdá jsem se koukam na https://www.zoho.com/mail/ (případně na celý balík Zoho služeb). Do tří uživatelů zdarma, a i potom levnější než Google Apps.
Ale ještě jsem to nezkoušel.
No kdysi jsem zkoušel domains.live.com, což vypadalo, že je MS odpověď na Google Apps - nebylo to úplně špatné, ale... V administraci tuším nešlo nastavit, aby se mail přeposlal a současně nesmazal a hlavně to nepřijímalo maily ze smtp.seznam.cz - takže v Česku zcela nepoužitelné.
Má s tím někdo aktuální zkušenosti?
https://groups.google.com/forum/#!msg/google-appengine/pVZfdeky-ow/TO1SmipM2Y0J