Bohužel zapomínáte na to, že ta „jalová data“ dávají vydělat těm, kteří zpřístupňují obsah nebo provozují služby pro koncové uživatele zdarma.
ISP jednou dostane zaplaceno od svého uživatele. Měl by tedy jen minimálně (v rámci skutečné FUP) strkat nos do toho, kdo a kam v rámci již zaplacené služby přenáší data.
Ještě jsem neslyšel o velkém ISP, který by zkrachoval kvůli objemu přenášených dat. Jde tedy IMHO spíše o nenažranost těch, kteří by chtěli mít zaplaceno za přípojky, ale aby je v praxi nikdo pořádně nepoužíval, nebyly třeba investice do inovací a servisu, technické podpory ...
Váš druhý odstavec je doufám vtip.
Pak ovšem weby, které generují imprese těchto reklam nemají jaksi důvod být pro daného ISP přístupné - jelikož od provozovatele reklamního systému nedostanou ani korunu, ale musí hradit provoz svých serverů...
A je otázka jestli by pak uživatelé daného ISP měli chuť mít připojení od někoho, od koho si nemohou přečíst zprávy nebo se podívat do své mailové schránky :-). Asi neee...
Nakonec Internetové připojení si lidé pořizují KVŮLI OBSAHU. A Google, Facebook a další velcí hráči jsou většinou důvodem, proč lidé Internet mají... Kdyby neexistovali, tak těžko si někdo pořídí od Orange Internet jenom aby si synchronizoval čas s NTP serverem :-D.
Když se podívám na reklamu O2, tak všude mají logo YouTube! A konkrétně právě Orange France dával třeba reklamu, kde holka hledá pomocí Google :-D.
Takže, když využívají Google k tomu, aby na jeho služby nalákali svoje zákazníky, tak je to OK. Ale pak jim strašně vadí, že se přenáší data a chtějí po Google platit???!! To je drzost, že to nezná mezí!
velcí ISP mají s velkými poskytovateli přímý a vyhražený propoj. Pak je to OK, to je "relativně" levné. Ovšem pokud nemají a nebo to jde přes peer partnery, tak to samozřejmě drahé je. Naprostá většina přenášených dat je v rámci státu, což je levné. Co je daleko, je drahé, proto jsou také propoje všech poskytovatelů do mezinárodního netu několikrát menší než do národního netu.
Úplně špatný nápad to není. Já být ISP, obešlu provozovatele reklamních systémů s prostou a přímou nabídkou: dáte deset procent zisků ze zobrazených reklam, nebo půjdete na blacklist a z vašich serverů neproteče už ani bit.
Reklama jsou v podstatě jalová data, která jen hltí síť a dohromady nikdo o ně nestojí. Tak proč jejich přenos nezpoplatnit dodatečně? Samo se to nabízí.
Teď ještě vymyslet, jak podobným způsobem zpoplatnit reklamy v reálu. Si představte, že jedete někam autem, na palubce máte krabičku se "senzorem reklamy" a za každý minutý billboard dostáváte automaticky na účet nějaké ty halíře (krát počet osob v autě) jako podíl ze zisku provozovatele billboardu. Nádhera. Spousta lidí by hned měla k reklamě podstatně vstřícnější vztah. :-)
Nevidím v tom žádnou drzost. Google i Orange si svůj bussiness umějí spočítat. Ani jeden na tom tratit nebude.
Jen tady v Čechách (a na Lupě obzvlášť) existuje názor, že net musí být superrychlý, super stabilní, super dostupný a k tomu zadarmo nebo skoro zadarmo. Proberte se, koumouškové! :D