...kdo by dneska poslouchal Johna Lennona...hmmm a neni zvlastni,ze kdyz hrozilo vyexpirovani (nebo jak tomu ta banda loupezniku rika) prav na sklatby Beatles,doslo za mohutneho lobovani k prodlouzeni teto lhuty na 70 let?
Vsadil bych klidne botu,ze priste se budou snazit to protahnout na 100 :(
...ano vim,ze do te expiracni doby spada i spousta jinych dobrych kapel,ale vetsinou se mluvi hlavne o Beatles
Ano, protože tím brání objevování jiné hudby z tohoto období. Jinak vy znáte někoho, kdo by dnes poslouchal Beatles? Proč myslíte, že například obliba vážné hudby je se zpožděním 300 let. Taky částečně díky autorským právům, nikdo totiž nepůjde do rizika, aby si nakoupil drahé notové zápisy a zkoušel něco neprověřeného a neznámého. A nebo je to tím hodně ztížené. Zvláště v naší uspěchané době orientované na rychlé výsledky.
Pravě že mohou a u Google je to skrytý standard už po mnoho let . Angloamerické právo - právo autorské je z povinnosti Autorským právem fixním a je vnimano oproti Kontinentálnímu právu pouze jako kšeft a Google vždy tvrdil a i přes prohry (má tu lumpárnu dobře spočítanou) bude tvrdit že jsou to veřejně přístupné kopie a spor prohraje a bude plati jen zlomek žalované částky . Takže ,, vlk,, se nažere a Google koza zůstane ,,celá,,
Nezlobte se, ale hlásáte naprosté bludy. Viz http://autorske-pravo.info/majetkova-prava
Nezlobím se , protože právě odkazujete na autorské právo České. Autorské právo rozvíjejicí se od dob Marie Terezie . Spor se váže k autorskému právu Angloamerickému potažmo USA . Google a jemu podobní nemájí právní odpovědnost- provázanost k právům Kontinentálním (Evropským) jelikož meritum věci by bylo neprovázané a tedy neřešitelné, proto za odkaz děkuji.
Jaké vyexpirování práv na Beatles??
většina písniček vznikla v šedesátých letech a první umřel JL v roce 1980 - i kdyby to zůstalo 50let, je to pořád s dost velkou rezervou :-D
A i kdyby to chtěl někdo protáhnout na tisíc let, tak vám to snad může být jedno nebo Vás snad mrzí, že právo na majetek neexpiruje nikdy?
No kdybyste uměl kouzlit, tak byste si mohl vyčarovat například baterií kolik byste chtěl. Za kolik byste ty baterie prodával? Jak by se ustavila cena na trhu? No a kdyby čarovat uměli všichni? Jaká by byla cena baterie? Nula. Šlo by o znárodnění? No a dříve zvukové konzervy uměl udělat jen někdo, proto je mohl prodávat, dnes to umí každý a je třeba najít jiné způsoby prodeje. Autorské právo tento problém vyřešit nemůže.
Ano, ale reálný svět funguje jinak, při tak silném tlaku, který vytváří snadnost kopírování, jsou autorská práva nevynutitelná, autoři si budou muset najít jiný způsob, jak svá díla prodávat. Obchodní model založený na prodeji kopií je reálně mrtvý. U software ho nahradil cloud (úhrady za software jsou součástí pronájmu), nebo úhrada za služby, jako jsou úpravy na míru. Nebo drastické snížení ceny, jako u aplikací na mobilní platformě. Ne tedy písnička za 40 Kč, ale za 0,04 Kč.
Že je něco těžko postižitelné, neznaméná, že to musíte dělat.
Ve válečném stavu je těžko vynutitelná spousta věcí, ale to neznamená, že se budu chovat jako zvíře. I když chápu, že Vás a sposutu jiných, by to potešilo, moci si znásilnit bez možnosti postihu je jistě lákavá představa, dotyčná prostě musela drasticky upravit cenu za pohlavní styk a přizpůsobit se novým podmínkám... (ps a dokonce jí vlastně ani nic neubilo, tak proč by si stěžovala, že :-D )
Ad pohádka, co umíte lépe a jinak na rozdíl od Vašeho předka před 500lety? Myslíte, že při imaginárním přesunu do té doby byste přežil lépe než on, protože umíte "kouzlit".
A zapomněl jsem napsat, že je to proto, že dnes se už nevytvářejí žádné mýty a ikony s nimi spojené, které by ve svém čase zasáhly podstatnou část populace, takže se v kolektivní paměti nevytvoří dostatečně silný paměťový otisk, aby přetrvaly. Jako mýtus Beatles. Například.
Já žádnou dnešní legendu velikosti Beatles neznám. Čili to znamená, že nic takového dnes neexistuje, protože se to ke mě nedoneslo, když se o to nezajímám. Legenda Beatles se ke mě dostala, přestože jsem se jí nikdy aktivně nezajímal. Dnešní svět je uzavřen do komunitních bublin, jejich kolektivní paměť zaniká s rozpadem té bubliny. A k rozpadu bubliny dochází s věkem, je to generační záležitost, přičemž pravděpodobnost, že se při náhodném setkání v běžném životě setkáte s někým ze stejné bubliny, je malá. Individualizovaná reklama bude tento trend ještě posilovat. A znáte někoho ze svého okolí, kdo by si dnes vyhledával písničky Beatles? A aktivně je poslouchal?
Autor dila musi 100 let po smrti z neceho zit? A z ceho ziji vsichni neautori*, kteri chudaci dostanou zaplaceno jen jednou? Nevsiml jsem si, ze by stavitel po prodeji domu dostaval jeste 100 let po smrti poplatky za jeho uzivani. A nikoho nezajima, za kolik ten dum prodal. Muze se dokonce prohodit, ze dum proda a prodela na tom.
*Autorem je chte nechte kazdy, jen ti vyvoleni ovsem pobiraji penize za nic.