A co takové auto s QNX od BlackBerry? :-) http://www.youtube.com/watch?v=J0rMb8qtcSs
info se v clanku objevit mohlo, nicmene QNX bylo predstaveno na CES 2013 v konceptu vozu Bentley, nejedna se o produkcni verzi a poridit se tedy stale neda.
jinak jestli bude podpora (aktualizace) ze strany automobilek jako je tomu dnes napriklad s mapovymi podklady pro originalni navigace typu RNS (VW), tak je uplne jedno jestli to bude bezet na QNX, Androidu a nebo necem jinem... automobilky nevi co je to podpora, jedina chvile kdy se zajimaji o zakaznika je moment pred objednavkou a maximalne jeste 5 minut po zaplaceni za nove auto.
Tak mne napadá jeden starý vtip. Kdyby programátoři dělali auta, tak budou stát 50 tis. Kč (nová), budou mít spotřebu 2 litry na 100 km, ale jednou za rok vybouchnou a zabijí všechny uvnitř :-)
Onehdá jsem cestoval vlakem typu RegioNova (takové ty žluté rekontrukce starých motoráků řady 810 co stojí 2/3 nového vlaku a co z nich mají zisk neznámí akcionáři na Kypru). Koncová světla špatně svítila nebo tak něco. Mačkat čudlíky panu strojvedoucímu nepomáhalo, tak to celé vypnul, odpojil baterku a pak zase zapnlul. pomohlo to, Akorát než to všechno zase nabootovalo, bylo z toho zpoždění asi 10 minut.
Už se "těším" až todle bude v autech.
No nevim. Jsem nejak skepticky ke spojovani pristroju s odlisnou fyzickou a moralni zivotnosti. (Pokud tedy neni cilem, aby v aute bylo vic "kurvitek" a vic veci, co se museji servisovat.)
A to vec jako auto ma zcela jinou rychlost vyvoje nez je v dnesni dobe u telefonu/navigaci/prehravacu videa. Jeste mirne chapu kombinaci mobil+navigace, ale auto? I "obycejne" autoradio jsem v aute menil kvuliva moralnimu zastarani.
kritické funkce holt na displej nesmí, ale je spousta funkcí, kterou umí nebo mohou umět dnešní tablety líp a levněji, než ty předražené displeje v automobilech (navigace, parkovací kamera, DAB autorádio, komfortní diagnostika http://dx.com/p/elm327-mini-bluetooth-v1-5-obd2-auto-car-diagnostic-scanner-adapter-tool-blue-dc-12v-160462 apod.)
Stačilo by protlačit unifikovaný slot pro docking station podobně jako se staly standardem 1-2 DIN přihrádky pro autorádia.
Ale kdepak, to je naopak povinné.
http://ec.europa.eu/digital-agenda/ecall-time-saved-lives-saved
Rozdíl v tom, jestli se "bezpečnostní" složky dostanou k informacím prostřednictvím Ksichtoknihy nebo jim to bude auto posílat přimo, ten opravdu nevidím. Snad jen v tom, že takhle je to pro ně samozřejmě daleko pohodlnější, že... A pochopitelně, až se ovce typu Bouda aklimatizujou, tak integrujeme např. nonstop úsekový "radar" a když nechytíme teroristu, tak aspoň zkasírujeme piráta silnic za správní delikt. :-P
Ecall funguje tak, že v případě nehody pošle polohu, počet obsazených sedadel + doplňující informace na centrálu systému který to bude už ručně přeposílat případným složkám záchraného systému.
Nejedná se tedy o připojení na WEB, ale účelové VPN stejně jako třeba centrální pult ochrany pro nemovitosti. Ten systém nebude vědět jestli auto řídí Franta Vomáčka, nebo Pepa Zdepa takže těžko tu bude postovat na FB, G+, Twiter atd... Jediná interakce s řidičem , pasažerem je možnost ruční aktivace a audio in a out.
Ten system to samozrejme bude vedet, zaridit ropoznani ksichtu za volantem je to nejmensi. A pokud by to bylo provozovano jako sluzba pro zajemce, nikdo nebude mit zadnej problem. Ono se totiz nekde na webech EU povaluje jeste dalsi pozadavek na povinou ficuru - tzv "cerne skrinky" => kazdy auto by povine muselo zaznamenavat udaje typu poloha/rychlost/zrcyhleni ... a dokonce sem zahlid neco na tema "ridic se bude muset identifikovat elektronickou kartou" (coz uz ted plati pro nakladaky).
Android používám od začátku roku 2011, rukama mi prošlo tak 5 různých modelů až s výjimkou předprodukčních zařízení od LG s defektní GPS vždy vše fungovalo. Nezažil jsem žádné pády ani restarty a jen málo časté cca 2 až 3 vteřiny trvající zaseknutí následovaná zpravidla po ukončení hladové aplikace a zobrazení hlavní plochy.
Každá aplikace běží v sandboxu, a Linux je opravdový operační systém, který je schopen spravovat výpočetní zdroje a neragující aplikaci dokáže detekovat a sám ukončit. Jaká úleva od Windows, kde i na vícejádrovém CPU jedna špatná aplikace totálně zaseká celý systém, který je mnohdy navíc třeba resetovat.
Doporučuji neskrblit a místo nějakého šedivého čínana si koupit rozumný model s novější verzí Androidu, poznáte ten rozdíl. Dále při instalaci vybírejte důvěryhodné aplikace s dobrým hodnocením od většího počtu uživatelů, které by měly být dobře napsané.
Google se navíc ve verzích 4.1, 4.3 a nejnovější 4.4 zaměřil na optimalizaci výkonu, takže i ta zasekávání snad časem takřka vymizí. Pokud programujete, tak jistě víte, že řádně odladit velký projekt prostě trvá dlouho, zvláště když do něho neustále přidáváte nové funkce.
Zajímavý informační a multimediální centrum v autě pro mně jako geeka by samo super jenže.
Zajímavé to bude až to bude ve většině vozů , ne jen v omezeném výběru. To už je dnes , ona to není zas taková novinka. Kdo chce může to mít ve vybraných vozech již dnes. A nejen vyšší třídy
S čím se budou prát všichni je Dopperův jev a datové pokrytí. Při toulkách po ČR ale i v zahraničí nacházím oblasti bez pokrytí nebo jen s GPRS\EDGE kde stahovat Google Maps je opravu něco. To že by člověk tahal skladby z cloudu je už hooohně scifi které nepadá na straně klienta , ale isp.
Ono zkuste si v autě vzít smartphon pustit nějaké internetové radio se solidním kvalitou streamu, tedy 256kilo a víc, žádné VBR, nebo joined stereo... ....nebo si zkuste VoIP. Nebude to nic moc a OS nebo výrobce na tom toho moc spíš nic nezmění.
R-link (coz je uvnitr Android) uz maji i levne modely:
http://www.renault.com/fr/innovation/plaisir-et-confort/pages/r-link.aspx