Rozdíl v tom, jestli se "bezpečnostní" složky dostanou k informacím prostřednictvím Ksichtoknihy nebo jim to bude auto posílat přimo, ten opravdu nevidím. Snad jen v tom, že takhle je to pro ně samozřejmě daleko pohodlnější, že... A pochopitelně, až se ovce typu Bouda aklimatizujou, tak integrujeme např. nonstop úsekový "radar" a když nechytíme teroristu, tak aspoň zkasírujeme piráta silnic za správní delikt. :-P
Ten system to samozrejme bude vedet, zaridit ropoznani ksichtu za volantem je to nejmensi. A pokud by to bylo provozovano jako sluzba pro zajemce, nikdo nebude mit zadnej problem. Ono se totiz nekde na webech EU povaluje jeste dalsi pozadavek na povinou ficuru - tzv "cerne skrinky" => kazdy auto by povine muselo zaznamenavat udaje typu poloha/rychlost/zrcyhleni ... a dokonce sem zahlid neco na tema "ridic se bude muset identifikovat elektronickou kartou" (coz uz ted plati pro nakladaky).
Ecall funguje tak, že v případě nehody pošle polohu, počet obsazených sedadel + doplňující informace na centrálu systému který to bude už ručně přeposílat případným složkám záchraného systému.
Nejedná se tedy o připojení na WEB, ale účelové VPN stejně jako třeba centrální pult ochrany pro nemovitosti. Ten systém nebude vědět jestli auto řídí Franta Vomáčka, nebo Pepa Zdepa takže těžko tu bude postovat na FB, G+, Twiter atd... Jediná interakce s řidičem , pasažerem je možnost ruční aktivace a audio in a out.
Ale kdepak, to je naopak povinné.
http://ec.europa.eu/digital-agenda/ecall-time-saved-lives-saved