Spíš by měli něco takového udělat v zemích, kde mají větší leverage. Třeba jak jim chce Sarkozy vnutit nějakou svoji daň.
Jakkoli je svoboda slova dobrý nápad, tak pro Čínu je to riskantní, protože by to mohlo vést k zavedení demokracie a to by byl konec prosperity, protože by se k moci dostali populističtí politicti (jako u nás v Evropě nebo v USA).
KONEC prosperity???
Kde to zijete clovece, noviny sice peji ody na rust HDP. Ale jestlize u nas socialisti kritizuji hornich 10000 (z deseti milionu), tak v cine je to take hornich 10000 ovsem z jedne miliardy.
Bezny delnik ma z te prosperity tak maximalne znecistene zivotni prostredi, jinak prd.
Opravdu? Prosim vas, kde ty informace berete clovece? Platy v cine rostou nejen hornim, ale i stredni tride a je to znat. Cina prosperuje a roste cim dal rychleji, zivotni uroven stoupa. Pokud chcete argumentovat ze ne, podivejte se do ciny a zkuste v ni zit - potom rozumujte!
Uvědomte si, že jste v Číně, takže tam to bude mít ještě toto pokračování
- no tak přesměrujeme google.cn na baidu.cn, stejně baidu zcela okopíroval vzhled google a lidi prd poznaj.
- A kdyby nám to vadilo, tak tam dáme i logo google, co proti nám zmůžou, pro "duševní vlastnictví" nemáme v čínštině ani haiku, nám to nic neříká a státy a mezinárodní obchodní komory, komise atd. jsou z nás posraní až za ušima
Jsem toho názoru, že žádná normální firma neodejde z tak velké části trhu jen pro to, že někdo se pokusil napadnout nějaké disidenty, kteří využívají jejich služeb. Řeší snad globální firmy nějaké otázky etiky? Od kdy prosím vás, tohle si myslet by bylo vážně naivní. Firmě jde o zisk, a ne o to, jestli nějací blbí číňani (nebo kdokoliv jiný) bude mít cenzuru nebo nebude. Finanční problémy mít Google v číně samozřejmě může - proti státem podporovanému Baidu se zřejmě bojuje těžko. Nejvíc mě v článku pobavil tzv. "Velký čínský firewall" (obdoba Velké čínské zdi?) - koho má chránit a před čím? Před hackerskými útoky Mongolů? Lidé v číně jsou každopádně neustále omezovaní a kontrolovaní chudáci. Ekonomický růst je umožněn jen vykrádáním cizích technologií, ždímáním lidí a propagandou. A my můžeme děkovat Bohu, že nám tady už nevládnou tihle komančové, protože bychom měli možná "Velký český firewall" taky.
Shrnutí: Google žádné draky krotit nebude, neodejde a cenzura bude dál. Google může být rád, že mohl vstoupit za určitých (smluvních) podmínek na čínský trh a jestli tam chce podnikat, musí dodržovat pravidla.
Ale google odejde. Prostě jim nevyšel obchodní plán a zaříznou to. Tyhle řeči o cenzuře a hackerech jsou jenom snaha vytřískat z toho alespoň lepší pozici ve zbytku světa, když už musí sbalit kufry v číně.
jakozto bezny cinan si vubec odchodu google nevsimnu, stejne ho pouzivam krz draty, co ja vim kde ty tranzistory lezej, a jako inzerent AdWords urcite bude kam poslat prachy na Gaccount...zajimavy jak ten google hysterickej panflet resi publicisti, kdyz normalnimu cloveku musi bejt jasny ze to je marketingovy bahno :/
Takto mohou strašit jen Američané, Drak se nebojí, jen jim přistřihl tipec. Je zřejmé, co za činn osti Googlu je - podpora opozice v dzemích které se nelíbí Američanům. Když odejdou - to se nestane, tak přijdou o takové kšefty ktlkeré nikde jinde neudělají a to si Goéogle uvědomilo a tudíž mlčí
Taková hrazba by platila na blbkečky v Americe a Evropě, nikoliv na Čínu, Rusko, Vietnam a pod.
Totpéž čeká Google i v Iranu.
pane Vyleťal, tvrdíte, že .... """Ve skutečnosti Google v současné době drží asi 30 procent trhu a jeho podíl neustále klesá, přičemž Baidu ovládá až dvě třetiny trhu."""
Pravda je ovšem takové, že k odchodu z hlediska financí a podílk nemá Google žádný důvod!
Podle StatCounter jsou statistiky jasné (posledních 6 měsíců Google v Číně posiluje ... tzn.neztrácí, ale získává, natožpak údaj o 30 procentech, haha)
No mohu vědět jak funguje statcounter? Snad ne na principu nějakého kódu a cookie, které jsou umístěné na spřátelených serverch, ze kterých ani jeden není čínský, tj. číňan neznající angličtinu (>90 %) je nikdy neuvidí?
Rozohdně ne! Není to podobný bastl jako
"cookie+jscript based services" jako Rankings.cz (Gemius)
Používám všechny dostupné statistické weby, a StatCounter je dlouhodobě nejlepší. (Rankings.cz, NetMonitor.cz, NetApplications.com, W3Counter.com, ComScore.com, mohou je tiše závidět)
V té dotyčné tiskové zprávě to myslím je i napsáno
(24 milionů náhodných vyhledávání od Číňanů. Není to sice moc, ale statisticky vzato, dobrý vzorek,... u nás třeba STEM když dělají politiky tak z nějakých 6,5 milionů oprávněných voličů udělají vzorek na 500 lidí. To jsou normální poměry při výzkumem veře.mínění a statistikách....Opravdu může jen říct, že StatCounter za celou dobu sledování ukazuje nejrelevantnější globální i územně místní výsledky)
anooo? tak jak to zjišťují když ne js+cookie? Křišťálovou kouli? Nenechte se vysmát.
24 milionů náhodných vyhledávání - jestli je to za měsíc, tak to nebudou náhodná vyhledávání, ale budou to vyhledávání od stejných uživatelů a když budu počítat, že započítají třeba jen 2 od jednoho uživatele denně a jen pracovní dny, tak jsme na nějakém vzorku půl milionu lidí, kteří hledají něco, čímž se dostanou na nějaký zahraniční server s statcounter měřákem, tj. hledají něco v angličtině, kterou ovšem 90 % číňanů nerozumí a z principu to bude také zcela jiný vzorek lidí (vyšší škola, lepší zaměstnání, větší znalosti internetu)
S těmi procenty - ehm, jak to říct slušně - jste naprosto mimo a jen vaše nulové znalosti statistiky a vyšší matematiky ospravedlňují vaši chybu.
Jestliže statcounter zaznamenal vzorek chování 0,5 milionů číňanů, tak jsme na nějakých 1.4 promile všech uživatelů. Pro zajímavost - toplist, netmonitor či navrcholu snímají procentuelně přibližně 80 %, tj. 570× větší, a přesto se jejich odhady podílů vyhledavačů liší o zhruba 5-10 procentních bodů, tj. řádově o šestinu až třetinu podílu menšího z nich.
Politické výzkumy do toho netahejte, nemáte naprosto žádnou páru o co go a bohužel jste v diskusi zrovna narazil na člověka, které v jedné takové firmě politické výzkumy pomáhal kalkulovat.
Rozdíl v jejich přesnosti je dán 2 věcmi:
Předně znáte nejenom odpověď tázaného, ale i jeho sociodemografické údaje, díky kterým můžete jeho odpověď aplikovat na vzorek lidí ze stéjného sociodemografického prostředí (chudý blbý nezaměstnaný bude více volit komunisty než čssd než bohatý vysokoškolsky vzdělaný podnikatel).
Za druhé pak máte nejenom váš odhad, ale i minulou skutečnost. Tj. vy víte každé 4 roky přesně, jak moc jste se mýlili. A když to zjednoduším, tak když jsem se u strany XY mýlil o Z procent, tak prostě příště svůj odhad u strany XY změním o Z procent.
To u měření návštěvníků od statcounter a spol sociodemografii nemáte (částečně u Gemiusu), a už vůbec nemáte žádnou porovnavatelnou skutečnost (někdy někdo opravdu zveřejní svá skutečná data, ale nikdy za stejné období, takže to nejde s ničím srovnat).
Vy jste hlupák! To, že neznáte moderní trendy, ještě neznamená, že to nejde. Je tonrmální skenování internetu v reálném čase. Ty techniky samozřejmě jsou, jen ne v Česku. Tady jsme víte kde :))
Než takhle zbytečně plácat o tom, jak to krásně funguje na našem malém českém písečku, co uvést nějakou statistiku, která naopak říká, že podíl Googlu v Číně klesá?
Většina článků na toto téma tvrdí, že jeho podíl roste, a že odchod z Číny pro něj bude znamenat značnou ztrátu (ročně přes 0.5 mld. $). Takže jestli máš "lepší" čísla z kvalitnějšího zdroje, hoď je sem, jinak si svoje moudra nech pro sebe, neb jsou k ničemu.
48%? To si delaji/delate srandu ne? I tech v clanku danych 30% mi pripda nejak moc. Google opravdu na Baidu v cine nema a to rikam na zaklade lidi ktere v cine u internetu pozoruji, o Google proste neni moc zajem. Spis bych uvazoval o tom, ze ty statistiky jsou "nakrmeny" cinany zijicimi v zahranici (jsou jich opravdu hromady), kteri proste pouziji vyhledavac google, protoze je svetove na prvni pozici a je vsude na ocich, na rozdil od Baidu o kterem za hranicema ciny nikdo nic neslysel.
Je to jen nazor, ale 48%, ba ani 30% bych neveril...
"... Google neměl nikdy na čínský trh vstoupit a podílet se tak na cenzuře čínského Internetu. Pokud Google spojuje své další setrvání v Číně s určitou mírou uvolnění v oblasti cenzury, na které se dobrovolně čtyři roky podílel, pak opravdu můžeme hovořit o jisté dávce pokrytectví."
"Jinými slovy pokud Google s koncovkou .cn opravdu zmizí, bude to velmi pravděpodobně znamenat ještě větší cenzuru než dosud."
Nějak mi to není jasné - tak podílel se Google neeticky na cenzuře (a jejím utužování), nebo jí skutečně jen svou přítomností snižoval, jak tvrdili? Autor zřejmě zastává oba názory zároveň...
Nicméně souhlasím s tím, že výsledek je víceméně předem jasný, bez ohledu na to, jaké skutečné důvody k tomu rozhodnutí vedly.
Myslím, že se ty dva odstavce navzájem nevylučují. Baidu ochotněji spolupracuje s čínskými orgány a má na ně dokonce určité vazby. V tomto smyslu se může cenzura po odchodu Google zeefektivnit. Google se na cenzuře podílí o tom není pochyb, jinak by nemohl Google.cn vůbec existovat.
Pokrytectvím myslím to, že se Google nyní ohání etickou stránkou věci, i když tu právě přistoupením na čínská pravidla dávno upozadil a to bez ohledu na prohlášení, že vstupem na čínský trh vlastně přispěl k svobodnějšímu šíření informací.
Sam pouzivam jedine Google.com a 100% ho podporuji, ale rozhodne bych mel neco proti Google.cn! Videl jsem na internetu stiznosti nejen cinskych cenzoru, ale i rodicu a ucitelu na to jak na Google.cn funguje automaticke doplnovani vyhledavaneho textu. Je to dosti znepokojujici! Dam vam priklad. Pokud totiz napisete do vyhledavaci listy napr. "syn" (v cinstine samozrejme), Google.cn vam s vyhledavanim "pomuze" a to tim zpusobem, ze text doplni jako: "syn znasilnen svym otcem", "syn provozujici sex", "syn hrajici se svou novou sexualni hrackou", a podobne perverzni vyrazy. S timhle by mel Google bud neco rychle delat, nebo by mel opravdu sbalit kufry a svou .cn mutaci zrusit. Cinane jsou na takovehle veci citlivi a Google tohle rozhodne nedela dobre jmeno. Tohle se napr. na Baidu objevit nemuze. Myslim si ze cenzura jistych vyrazu (a to nejen v Cine) neni od veci a funguje dokonce i na materskem Google.com tak proc ne v Cine?
Ale ano, směšovat - jinak to nejde.
Jste v Asii, asiat (a Číňan zvláště) uvažuje komplexně. Všechny věci spolu souvisí - ted v Číně: obchod s politikou, hackerství s obchodem, PR s hackerstvím, ... Autor má představu, že s Číňanem bude jednat jako s chlapíkem ze Západu, jenže to je mimo.