Google má po 16 letech nové logo, vytvořil pro ně vlastní font

2. 9. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: Google
Nová vizuální identita Googlu se postupně projeví nejen v logu, ale také v ikonách a dalších grafických prvcích napříč jeho službami.

První veřejné logo, ještě to s vykřičníkem (viz níže), měl Google ve své betaverzi v roce 1998. Od roku 1999 pak používal logo, ve kterém až dosud provedl jen několik drobných změn: ubral stínovaní, upravil rozestupy mezi písmeny, v roce 2013 logo "zploštil" a podobně. Teď přichází s první velkou změnou.

"Uchopili jsme logo a další prvky vizuální identity Googlu, které byly stvořeny pro jednu stránku internetového vyhledávače v počítači, a uzpůsobili jsme je pro svět plynulé 'počítačové' komunikace bez ohledu na způsob zadávání informací (dotykové, klávesové i hlasové) do nekonečného množství zařízení," vysvětluje firma na blogu.

Widget obrázku #218558 (přidáno skriptem)

Autor: Wikimedia Commons / Google, podle license: Public Domain

Animace nového vizuálního stylu - pro spuštění klikněte 

Nové logo má bezpatkový font, který si Google vytvořil sám (pojmenoval ho Product Sans - ukázka je k dispozici zde). Má být lépe škálovatelný - zejména na menších displejích - a dobře čitelný i v menších velikostech. 

Důraz na mobilní zařízení dokazuje i to, že se Google soustředil také na velikost souboru s logem - nejmenší barevná verze pro přístroje s pomalým připojením má mít 305 bytů, staré logo přitom mělo 14 000 bytů.

Součástí nové identity není jen logo. Nové podoby se dočkala také například favikona s písmenem G (např. v kartě prohlížeče nebo v oblíbených), ikonka mikrofonu pro zadávání hlasového vyhledávání nebo ikona "čtyř teček", které se zobrazují například při načítání dat.

MM Influenceři

Pokud vás proces vzniku loga zajímá, podrobněji o něm Google píše zde.

A tady je ukázka starého loga z roku 1998:

Autor článku

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).