"A studie nehodovosti na zabilboardovaných a nezabilboardovaných úsecích bilboardy jako faktor zvyšující riziko dopravních nehod potvrzují."
Můžu požádat o odkaz na takovou studii? Všimněte si, že já jsem sem linkoval dlouhodobou studii s opačným výsledkem.
"A to nemluvím o lidech, kteří se zabijí o stožáry bilboardů, a kteří by nejpíš přežili, kdyby tam žádný nebyl."
Ehm, kolik takových nehod bylo? Já si nepamatuji ani na jednu. Zato spousta aut knčí omotaných kolem stromů, které jsou výrazně silnější, než tenké tyče billboardů. Pokácíme tedy stromy?
"Další věcí jsou LEDkové bilboardy. Tuším v Plzni se podařilo jeden umístit tak "šikovně", že ho řidiči, přijíždějící ke křižovatce měli jako pozadí semaforu. A nebyli s to rozeznat, co na něm svítí."
To je exces, prostě blbě umístěný jeden billboard.
Problém je, že reklama funguje i podprahově, to bylo opakovaně prokázáno studiemi provedenými různou metodokou.A i podprahové vjemy dokáží zahltit mozek.
Mimochodem, kdyby ty reklamy řidiči ignorovali, tak by je tam nikdo neumisťoval.
A studie nehodovosti na zabilboardovaných a nezabilboardovaných úsecích bilboardy jako faktor zvyšující riziko dopravních nehod potvrzují.
A to nemluvím o lidech, kteří se zabijí o stožáry bilboardů, a kteří by nejpíš přežili, kdyby tam žádný nebyl.
Další věcí jsou LEDkové bilboardy. Tuším v Plzni se podařilo jeden umístit tak "šikovně", že ho řidiči, přijíždějící ke křižovatce měli jako pozadí semaforu. A nebyli s to rozeznat, co na něm svítí.
Pamatuji také bilboardy s reklamou na Pentium II, kde slova "neomezená rychlost" (= na počítačích s tímto procesorem) byly vyhotoveny reflexní barvou a řada řidičů to v noci, kdy svítila jen tato dvě slova, to považovala za dopravní značení.
Tachometr vůbec nepotřebujete, rychlost do zatáčky neřídíte tachometrem, ale vlastním odhadem, totéž odstup od před vámi jedoucího automobilu. A omezování rychlosti nefunguje. Pokud jsou špatné podmínky, je maximální povolená rychlost stejně příliš velká, a jsou-li dobré, je zbytečně nízká. Omezení má smysl jen v obci, a zase kdybyste se řídil údajem na tachometru, tak nejspíše někoho přejedete, protože budete kontrolovat rychlost a nebudete sledovat chodce.
Je to stejný efekt, jako když v mlze v monotónní krajině chodíte v kruhu. Mozek se nemá čeho chytit. Chybí mu zpětná vazba. A sledovat stále tachometr, zda náhodou nepřekračujete rychlost, je pěkná otrava a navíc je to i nebezpečné, protože nesledujete cestu před sebou, ale tachometr a moc se to od čtení billboardů neliší. Takže spíše by to chtělo zakázat tachometry a vše na palubní desce, co podobným způsobem rozptyluje.
To je přesně to, co píšu o kousíček výše a co třeba takový Krakonoš nedokáže pochopit. Naprostá většina řidičů na nějaké billboardy háže bobana, nezpomalují a nekoukají na ně. Jejich odstranění nepřinese vůbec nic, jak dokázal dlouhodobý výzkum v USA např. zde.
Je to jen prázdné populistické gesto.
Já žádné důkazy hledat nepotřebuji, já říkám, že to tvoje prohlášení je pitomost a nikdo nic takového nezvratně nedokázal.
"Pro mne je podstatné, že ten mor kolem silnic konečně zmizí."
Ano, my všichni, nebo alespoň většina tady víme, že máš psychický problém, protože normální člověk dokáže billboardy ignorovat a nepotřebuje proti nim vést džihád.
"A když tě reklamy nezajímají, proč za ně kopeš?"
Já za reklamy nekopu, viz: http://www.lupa.cz/clanky/google-mame-problem-vic-nez-polovinu-reklam-na-webu-nikdo-nevidi/nazory/695010/
Čtete-li reklamní baner, tak se automaticky uvolní noha na plynu a instinktivně zpomalíte, takže reklamní banery zpomalují tempo na dálnici, rozbíjejí monotónnost, která má mnohem větší podíl na nepozornosti, než banery. Protože na monotónní silnici naopak bezděčně přidáváte a zároveň ztrácíte pozornost, protože krajina nepoutá vaši pozornost a začínáte přemýšlet o něčem jiném, než o jízdě. Nehod bude tedy více.
Ty jsi psal o tom, že je NEZVRATNĚ dokázáno, tak jsem chtěl nějaký důkaz. Žádný jsi nedodal, ale opakovaně tvrdíš, že je to OPRAVDU dokázáno. To, že poslanci něco schválili, není žádný důkaz.
"A to jedalší s čím, naštěstí, nic nezmůžeš"
Už ti to tady píšu minimálně po čtvrté, že s reklamami nemám nic společného. Zřejmě je to nad tvé chápání, jinak fakt nevím, proč mi neustále vnucuješ, že chci někomu něco zakazovat nebo chci, aby byly billboardy kolem silnic. Nic takového jsem ani omylem nevrdil, naopak jsem tady jasně vysvětlil, proč píšu to, co píšu.
Když to shrnu, důkaz z tvé strany žádný, místo toho osočování, výmysly a vkládání myšlenek, které jsem nikde neprezentoval. To jsi mi to nandal, hrdino. Hlavně že jásáš nad neustále dalšími socialistickými regulacemi. Neboj, i na tebe časem dojde a někdo tě pěkně zreguluje.
Proč? To už za mne dávno udělali jiní a v PS na to reagovali páni poslanci tak, že billboardy budou mizet. Sice neradi, ale nakonec to prošlo. Takže, a teď se třeba po..r, billboardy časem zmizí! A to jedalší s čím, naštěstí, nic nezmůžeš. Ono je totiž opravdu dokázáno, že kdo kouká na billboard, nevěnuje se okolnímu provozu a to se, jak známo nesmí. Takže od Nového roku nebude smět řidič v autě mobilovat, jinak tři body a pět litrů pokuty a o něco později nebude moci i koukat na reklamy, protože žádné nebudou. (Včera bylo pozdě).
I když auto skončí jen na poli, skončí to obvykle smrtí lidí v něm. A těch aut na poli skončí více, protože cesta bude monotónnější. Chování komplexních a navíc nelineárních systémů se nedá předpovídat. A nedá-li se předpovídat, nemůžete předem vědět, co daná změna přinese.
Vazne? Staci trochu pohledat a da se najit minimalne nekolik desitek nehod na tema automobil skoncil v bilboardu, misto na poli.
Pokud si dobre pamatuji, tak na krizovatce Prumyslove s Ceskobrodskou byl instalovan "videobillboard" nacez byl asi po mesici prekryt plachtou (za asistence PCR) a pak demontovan. Zrejme proto, ze byl naprosto uzasne umisten za semafory, a predpokladam, ze par lidi (mozna s nejakou tou nehodou) to proste projelo, protoze nebyli schopni identifikovat, co je reklama a co svetlo semaforu.
Z grafů v úvodu je jasně patrné, že uživatelé internetu už mají debilních reklam plné zuby a začali se aktivně bránit. (50% reklamy blokuje, dalších přibližně 10% surfuje anonymně, takže se do grafu nedostanou). Soudný člověk by se zamyslel nad tím, co dělá špatně a zařadil zpátečku, dokud je čas, tedy reklamy zcivilizoval a omezil. Blbec začne pindat cosi o prazitech a pokusí se přitvrdit, čímž naštve další, dosud ochotné ty bezcenné reklamní žvejky tolerovat. Časem se do ,,červených čísel" dostane kolem 90% reklam, inzerenti usoudí, že internet pro ně není dobrá živná půda a půjdou jinam. Jsem zvědav, co potom budou ,,prazitologové" dělat. (Kdyby tu byl chechtací smajlík, s chutí bych ho použil).