Já bych spíš řekl, že se nám ozvala potrefená husa. Ano, TV a YouTube jsou jiné věci a srovnání nemůže být zcela objektivní, ale ten odklon od TV zejména u mladších ročníků tady nekompromisně je. Ani nepamatuji, kdy se mě naposledy někdo zeptal, jestli jsem se díval včera na to či ono v TV, ale u toho YouTube to je docela běžné a to já už do skupiny mladších ročníků dávno nepatřím.
Než se nějaký film dostane do TV, tak zejména mladší ročníky ho už viděli z jiných zdrojů. Opravdu zajímavá vlastní tvorba na tom YouTube stejně nějakým neoficiálním způsobem skončí.
Chápu, že se tohle třeba Nově vůbec nelíbí, když chce příští rok zvednout cenu reklamy o 5%, ale takový je stav.
Tím jsem chtěl říct, že dnes Televizi sledují převážně nízkopříjmové skupiny obyvatel.
Důchodci (nic proti nim) a lidé s nižším intelektem (může být i vysokoškolák) :-) a ty jaksi moc peněz nemají. Dokonce při konzumaci ani netrpí! Ostatní používají buď přímý zdroj (BluRay, PPV, iVysilani) nebo ty nepřímé (Youtube, Ulozto, Torrent) a nějak nechápou, proč by měli pouštět klasické TV. Ještě, když nabízí tak otřesnou technickou kvalitu obrazu.
A teď pozor, neplatí to pro zpravodajství, dokumentární a naučné programy. (BBC, Discovery, National Geographic atd.) ty stále frčí a přežijou.
Takže dát si do tramvaje, nebo třeba do běžné TV reklamu na luxusní automobil je skoro nesmysl. Ovšem na Youtube to má zcela jiný mnohem lepší dopad.
Presne tak.
Chapu nelibost TNS Aisa. Google pridal udaj navic (sledovanost youtube) ktery nepochazel od TNS Aisa a vypadalo to pak cele jako mereni provedene a overene prave TNS Aisa. Je to marketingovy trik, ale nerekl bych ze se jedna o nejakou "manipulaci" s daty.
Narek ATO je nicmene roztomily.
Televizi jsem nechal kdesi ve svem starem byte pred 7 lety a nechybela mi od te doby. Co se tak divam kolem sebe, zvlast u mladych je nepritomnost televize celkem bezna. Televize nema sanci konkurovat on-line (ruzne sluzby na internetu) kanalum, tot muj nazor.
Popravde, udaj google o youtube bude patrne mnohem presnejsi nez udaj TNS Aisa o sledovanosti televizi. U televize se bude jednat o hrubsi odhad. TV je "jednosmerny kanal" (pokud nemate IP televizi), takze neni mozny zjistit presne kolik unikatnich uzivatelu na to vlastne kouka (asi se to odhaduje pomoci peoplemetru?). U youtube je to rekl bych mnohem vic "meritelne" a presnejsi.
Pouzivat stejnou metriku z televize na youtube by dle meho nazoru to youtube mereni akorat vic zmrvilo. Beru to tak, ze mate min presny udaj o TV a google pridal presnejsi udaj o youtube.
V obecne rovine je nicmene rozdilnost vzorku a metodiky mereni rozhodne neblaha vec pro analyzu statistickych udaju, s tim se hadat nelze.
Ne, argumenty TNS Aisa jsou naprosto v pořádku. Vypadá to jako klasický způsob špatného použití statistiky. Pokud nějakou metodikou vybereš vzorek lidí pro zkoumání sledovanosti TV a pak jiným způsobem vybereš vzorek lidí pro zkoumání sledovanosti youtube, pak nemůžeš ta čísla přímo porovnávat.
Samozřejmě, naprosto nepopírám že TV má pro mladé lidi malou hodnotu.
Navstevnosti jednotlivych sluzeb jsou davno zname ze sociodemografickeho panelu... Uz pred par lety tam bylo youtube druhe nejnavstevovanejsi misto na CZ Internetu.
Jestli si myslite, ze Google nasadi na svoji ultra optimalizovanou titulku nejaky obskurni merici kod polskeho Gemiusu, tak se vratte zpatky na zem.
Nedavno na jedne akci zkrz ruzne vekove skupiny od 21-42, byl polozen dotaz kdo ma doma televizi. Jen jedna holcina zvedla ruku. Ze jsou lidi jako ja uz jsem si zvykl, ale ze je jich uz tolik...
Uz nejsem cool. Bude treba si nakou poridit;)
Myslim ze televize ma sanci konkurovat ale:
- to by tam museli neco davat a hlavne ne 2 roky po vysilani
- vysilat i puvodni zvukovou stopu
- vysilat v HD a zadny upscale SD verze poradu ktery je i v HD
- mit vsechny programy povinne na narodni satelitni platforme mimo skylink. Zadny servisni poplatek.
- davat v rozumny cas. Ne celovecerak ve 12h v lete
- mit presne casy v EPG aby si to mohl clovek nahrat
- minimalizovat reklamy
Kdyz mam prilezitost se podivat na porady co davaji treba na BBC nebo nemeckych kanalech, tak se jedna o kvalitni obsah na ktery se da divat. Ne ty odpadky jako u nas.
Máte nějakou představu jak se na ty nepřímé zdroje, budou dostávat pořady a filmy, když ho nebude možné zkopírovat z té trapné klasické TV?
Myslíte, že vysokopříjmové skupiny obyvatel radši čumí na obraz na noťasu nebo tabletu místo na širokoúhlé TV s uhlopříčkou v metrech?
Píšu Vám plus za to zacílení reklamy na luxusní automobil na YT! Nechápu proč to ještě výrobce RR nebo Bentley nenapadlo a místo toho tam vidím trapné reklamy na low endové věci...
Co ma spolecneho televize, jakozto kanal, a televize, jakozto zarizeni? Ostatne, neni vubec problem poridit velky monitor pripadne projektor, zbaveny vsech zcela zbytecnych funkci televize.
Osobne sleduju televizi (jakozto kanal) tak hodinu tydne. Nic nedavaji, a kdyz, tak je pro me daleko efektivnejsi zapatrat v hlubinach netu, a shlednout totez v daleko vyssi kvalite, bez otravnych reklam.
Jinak bych chtel opravdu videt toho miliardare, ktery si poridi nekolikametrove zobrazovadlo za par stovek tisic, a pak si na nem pousti nase uzasne "HD" kanaly ... s nejakymi 3Mbity bitrate.
Ty televize si to nebudou chtít přiznat...
Řekl bych, že přežít mohou jen vlastní pořady, dokumenty atd... 1080p a 4K + velmi vysoký datový tok - v tom televize má smysl.
Co se týče distribuce filmů a seriálů (kravin) už u mladého publika prostě dávno zemřely.
Hodně je to znát i na americkém trhu, kdy přednost má digitální distribuce (PPV) a pak se to pustí s reklamou ven. To nebývalo, ale priority jsou jasné.
Kdysi jsem se to těm manažerům snažil vysvětlit, prostě to nedokázali a nechtěli pochopit a na moje slova po mnoha letech (skoro desítkách) došlo.
Kdybych měl být zahrnut do testovaného vzorku, tak by kromě youtube uspěl ještě archiv Primy (nemám čas dívat se v přesně stanovený čas na televizi) a hlavně spousty a spousty filmů a seriálů, které a) v televizi neuvidíme; b) uvidíme je za mnoho let a ne v tom kontextu, v jakém je dnes dávají jinde ty normální televize.
Díky, tak to je pro mě fakt překvápko! Doteď jsem nechápal, proč mi nabízejí zvýhodněnou reklamu pro mojí firmu v systému google, když žádnou firmu nemám. Ono je to proto, že ve mě YT a zadavatelé vidí velkopodnikatele, ale počkat! To by mi měl systém asi nabízet reklamy na ten RR nebo Bentley...