U toho srovnání návštěvnosti je to jako srovnávat kolik prodala Škodovka aut s prodejem banánů v Tescu. Microsoftu je do návštěvnosti započítán i web Microsoft.com, jak píše odkazovaný zdroj - htp://blog.compete.com/2008/02/01/microsoft-yahoo-merger-valuation-impact/ - a v tom se objeví i uživatelé, kteří se jsou radit atp. ohledně MS produktů. Takový uživatel je dobrý jako číslo do statistiky, ale možná nic víc MS on-line království nepřinese.
Jak tu kdosi poznamenal, jsou i jiné rozměry. Třeba ty lidské, co asi udělají zaměstnanci Yahoo, kteří neměli MS v lásce, když jim Google otevře dveře?
Yahoo drží patent prostřednictvím získaného Goto.com (http://www.patentstorm.us/patents/6269361.html), velice důležitý pro Google. Dokonce Google dal kdysi Yahoo sumu v řádu několika stovek USD za mimosoudní vyrovnání, ve kterém se dohodli, že duševního vlastnictví ovládané pomocí patentu Yahoo, bude smět Google využívat. Google tohle řešil ještě před IPO - a Yahoo se stalo i akcionářem Googlu. Tak snad mají dohodu dobře sepsanou, aby jim pak Moooo trošku nenarušil plány. (o tom patentu a vyrovnání např. zde - http://www.thestreet.com/tech/georgemannes/10177217.htm
Často se o tom psalo jen jako o tzv. "'361 patent".
Takže případná akvizice může mít stovky drobných aspektů, které docházejí možná jen dobře informovaným insiderům. Akvizicí se nekupují jen čísla ze statistik.
Opět typický nesmysl - Google je úspěšný v tom, co dělá, tedy získá monopol a to je špatně.
Nesmysl je to proto, že monopol je špatný, pokud nějak "ubližuje" zákaznikovi. Tady nikomu neubližuje - pokud se já osobně rozhodnu hledat na Yahoo (Live,...), protože mi Google nevyhovuje, tak můžu. Pokud nechci používat MS Office, a MS Windows, mám (většinou) smůlu, protože moji kolegové v práci je používají a formáty jsou nekompatibilní, programy pro firmu jsou jen pro Windows atd.
To je zcela zásadní rozdíl - ekonomové tomu říkají network effects. U hledání jsou minimální (moje hledání tam či onam nedělá pro nikoho jiného život jednodušší či složitější), zatímco u Office, Windows atd. jsou zcela zásadní.
Podobný rozdíl je vidět v otevřenosti služeb - Gmail nabízí IMAP, POP3, přesměrování,export kontaktů atd., což jsou věci které mi umožnují odejit od Gmailu okamžitě, když mi nebude vyhovovat. Yahoo mail neumí forward, pokud za to nechcete zaplatit. Podobně API pro Google Maps atd.
Google vítězí kvalitou služeb, proto ho lidé používají, ne proto, že jim nezbývá nic jiného. A proto Google nemá faktický monopol, nemůže své zákazníky sedřít z kůže jako to děla MS.
Bohužel to není první případ, kdy pan Dočekal používá tento nesmysl argument, z jeho blogů mám už dokonce pocit, že se rozhodl vyhlásit Google(u) válku. Má na to právo, jen to trošku snižuje věrohodnost jeho komentářů. Škoda.
No vy jste taky odborník. V první větě vyčtete vymyšlený název a v druhé doporučíte používat jiný (vymyšlený) název. Zbytek vět už jen podtrhuje kvalitu příspěvku.
Srovnávat se službami nabízených Google se to určitě dá. Místo integrace nástrojů do Windows si dejte integrace služeb do vyhledávače. Proč by Franta používal jiný mail než od Googlu když ho má na své domovské stránce, jiné mapy, jiný kancelářský program ... . Je to prostě to samé, jen se situace trochu změnila místo OS je zde nyní internet místo dominance Microsoftu je zde dominance Googlu. Samozřejmě v ČR to tak hromadě lidem nepřijde, protože Google zde nemá dominantní postavení, ale ve zbytku Evropy ano. 90% co má Google v Evropě má Microsoft v OS.
Pokud se Microsoft spojí s Yahoo určitě to pomůže konkurenci, ač to vypadá na první pohled dost divně.
Perexove obrazky jsou skutecne spise ilustracni, v tomto pripade slo navic i o kus nadsazky. Nenapadlo mne, ze by to slo brat vazne, ale jestli se obe spolecnosti nakonec timto zpusobem domluvi, rad jim dnesni vydani pripomenu :)
nejsem pro yahoo+ms ani pro google+yahoo, ale asi nic jineho nezbyva...pokud dojde (a asi dosjde) ke spojeni y! a ms bojim se velkeho spojeni MS produktu s webovymi sluzbami yahoo a to tak, ze naprosto uzavrene, tim padem by MS dal tlacil na porizeni sych produktu jako je Vista, Office, Windows Mobile atd. ... podporil by tim tak svuj monopol na operacni systemy a nadale rozevrel propast mezi Windows a jinych OS.
Nikde netvrdim, ze jsem odbornik. Ale mozna by bylo dobre si ten muj prispevek precist, kdyz se k nemu vyjadrujete. Nemam pocit, ze bych nekomu vycital vymysleny nazev, jen jsem napsal, ze ten druhy (Moo) lepe odpovida realite. A co vam vadi na tech dalsich vetach ? Snad mam pravo na svuj nazor, byt je nejspis odlisny od toho vaseho...
problém microsoftu je, že jeho jediným obchodním tahem je všechno tlačit přes majoritu v OS. A protože klesá podíl MS OS a klesá podíl jejich vyhledavače a naopak stoupají podíly alternativních platforem, tohle už mu nefunguje.
Velice pochybuji, že by spojení Yahoo a MS přineslo nějaké synergické efekty, dokonce pohybuji, že by to byl byť jen pouhý součet. Obě tyhle firmy mi přijdou natolik nepružné, že dříve či později budou muset pro zvýšení podílu opět zas někoho koupit a zas nalít nějaké ty peníze.
A nakonec to může být tak, že přijde někdo silný, kdo je vnímán veskrze pozitivně, jako např. Apple, a prostě udělá něco zajímavějšího. Ale dohnat Google bude teď problém už asi pro kohokoli a to se Google zatím chová velmi slušně
No zatím se Google chová velmi čestně a vstřícně k uživatelům.
Například lze na něm vyhledávat i Lynxem a skoro všechno přečtete. Dokonce převádí i jiné formáty do HTML, takže trochu tušíte, zda si kvůli obsahu máte shánět či pouštět příslušný software.
(A to nemluvím o tom, že v Lynxu není vidět žádná reklama.)
Oproti tomu je Microsoft tak akorát banda lumpů, protože ten schválně má třeba nepoužitelný Telnet. FTP je horší než v DOSu - vče si musíte vyhledat (zadarmo) přes Google a zadarmo sami nainstalovat.
A to již vůbec nemluvím o tom, že věčně máte problémy se zavirováním nespolehlivě naprogramovaných produktů od Microsoftu.
Proto se divím, že někdo jako D.D. může vlastně vítat spojení MS a Yahoo.
Jakmile ale Google pod Gmail zahrne všechny freemaily světa, jakmile přes něj půjde 95% vyhledávání a 98% reklamních kliknutí, tak se staneme rukojmími takového monopolu.
Prostě, tak jako se před 8 roky říkalo "Neznám nikoho, kdo by si novou verzi Office kupoval kvůli novým funkcím; všichni to dělají, protože jim přijde dokument z nové verze, který starou verzí neotevřou", tak se možná už za rok či dva bude říkat "Neznám nikoho, kdo by Gmail používal, protože chce; všichni ho používají, protože v ničem jiném nemůžou otevřít maily, co jim od Gmailařů chodí"
Vždyť jak bojoval Microsoft proti otevřeným formátům?? Uložte ve Wordu dokument jako RTF -- nebude to pravé RTF, bude tam microsoftí balast, se kterým mají ostatní balíky větší či menší problémy. Nebo HTML a CSS -- proč je Microsoft jediný, kdo "nedokáže" správně implementovat počítání marginů, proč Internet Explorer ignoruje hodnotu value u tagu Button... Jsou to miniaturní odlišnosti, které ale způsobují zbytečné extra náklady vývojářům a správcům (kolik webů má v hlavičce uvedeno "Když IE, načti dodatečné CSS styly..."? Kolik tvorba těchto zbytečných věcí stojí? O kolik to zvyšuje složitost údržby?)
A bohužel nikde nemáme záruku, že se stejně svinsky nezachová Google, pokud by například dospěl k závěru, že příliš mnoho uživatelů používá blokaci reklamy, nebo prostě dělají další věci, kterými Googlu snižují zisky.
Článok hodnotím 8/10.
Nabudúce prosím použite namiesto nudných a únavných tabuliek grafické spracovanie v podobe grafov, ktoré je omnoho prehľadnejšie. Ďakujem.
to je snad jasné každému, je to prostě komerční firma jejímž cílem je zisk, není to charitativní organizace. Celkem mne překvapuje, že se stále dokola a dost často objevují názory, které mají snahu tohle zbytečně zdůrazňovat oproti domnělému jinému vnímání.
Pokud jde o produkty nabízené zdarma jako takové, tak tohle u Microsoftu snad nikdo negativně nikdy nevnímal. Je snad open source vnímán negativně, protože je zdarma? To je podle mne naprosto zcestná úvaha. Jde samozřejmě o integraci zdarma dostupných nástrojů Microsoftu do majoritně používaného operačního systému - to je to negativní. A to už se službami nabízenými Googlem tak docela srovnávat nedá ...
Chovani spolecnosti Google a Microsoft je velice odlisne. Google dodava kvalitni produkty, ktere funguji. Od nikoho je nekopiruje a pokud ano, tak vykoupi celou firmu. Narozdil od Microsoftu. Jen si vzpomenme na Lotus 1 2 3 v 90`, posleze vysly podobne MS Office ve kterych fungovaly stejne zkratky apod. - verim ze tak to bude urcite ve vice vecech. To ze se internet posunuje dopredu je dosti zasluhou google. Narozdil od toho inovace ve svete operacnich systemu neni diky Microsoftu, ale diky operacnim systemum Mac Os X a Linux, diky kterym vznikaji nove moznosti. Microsoft je jen okopirovava a inkasuje za to tucne penize.
Jenomže vy to pořád berete subjektivně. Tady nejde o to, čí je to vina, to si můžete zkoumat u ukradeného banánu v supermarketu.
V obchodu je to řešeno objektivně, prostě máš majoritu nebo dominantní postavení, a je úplně ukradené, jakým způsobem ses do té situace dostal, tak se musíš chovat tak abys neporušoval antimonopolní zákony.
Tady totiž nejde o potrestání google nebo MS, tady jde o ochranu zákazníků, kteří do toho nemohou mluvit, ale jsou tím ovlivněni, a v 99% případů samozřejmě negativně.
Antimonopolní zákony nebrání firmám mít zisk, ale brání jim aby ke zvyšování zisku používali praktiky, které jsou nefér vůči zákazníkům.
Fakt doporučuji si k problematice něco nastudovat, než se budete zbytečně rozčilovat.
Myslim, ze v zahlavi pouzity nazev nove firmy po spojeni MS a Yahoo (yahoosoft) neni zrovna vhodny. V rade komentaru a analyz ohledne teto problematiky se objevil nazev Moo (pripadne Mooooooooo), ktery je myslim mnohem presnejsi, protoze kdyz se vezme jeden Live Search a prida se k nemu druhy, ktery se zmrvi, nejsou z toho 2 Live Searchy.. nebo jeste jinak, Yahoo vyvojari odejdou (do Google), MS za 44M zbydou kancelare, managori a podobne krysy. Gratuluju.
"Pokud nechci používat MS Office, a MS Windows, mám (většinou) smůlu, protože moji kolegové v práci je používají"
A MS (Windows) Vám brání se s kolegy dohodnout?
"programy pro firmu jsou jen pro Windows"
Je vina MS (Windows), že vámi používané programy výrobce nedělá i pro jiné platformy?
Typický nesmysl: MS je vždy ten zlý, ale Google je vždy ten hodný a přitom mají postavení prakticky stejné.