"Neautorizovaná platba" je blbost, alespoň v tomhle kontextu- pokud by platba nebyla autorizovaná (jakožto že nebyl zadán PIN), tak by vůbec neměla jít provést, problém je však právě opačnej, že platba byla "autorizovaná předem"- předpokládám, že byla nastavená kreditka stylem uložíme všechno ať můžem nakupovat jednim klikem...
Tohle je blbost rodičů, když už dají dítěti do rukou tablet kde jsou in-app nákupy, tak ho alespoň mám pod dohledem co dělá (je to styl výchovy naprosto stejnej, jako když se dítě položí před televizi a před ní sedí od rána do večera kromě obědů a večeře, bez naprostého kontaktu a interakce), navíc- není nutný mít v google uloženou kreditku (tak proč si ji tam k sakru ukládali, když už ví, že to půjčí dítěti)
A tak dále, a tak dále..
S trochou rozumu a logiky by se tyhle problémy vůbec nemusely řešit..
Na druhou stranu není asi až takovej problém aby autorizace probíhala jako např. na Steamu- aby se muselo zadat při nejmenším VCFko
Obchodníci zneužívají děti pro tahání peněz z rodičů. Nicméně by to mělo mít určitou mez, a tou mezí je alespoň vědomé schválení rodičů.
Ačkoli jsem odborník v počítačích a systémový programátor, nevidím rád, když firmy zneužívají toho, že lidé se příliš neorientují a kladou další a další pasti, jak lidi nachytat. A tohle Google jednoduše hodně přepískl. Pokud by nedostal přes prsty, považoval bych to za hodně špatné.
Snaha firem přinášet lidem pasti a profitovat z nich už začíná být poněkud nechutná. Myslím, že největší rozvoj kapitalismu a prosperita byla v dobách a zemích, kdy se alespoň trochu hrálo na fair play.
Ani jako dospělého mě nebaví, když s Vodafone jsem komunikoval pomocí doporučených dopisů s dodejkou, a po 6 měsících nečinnosti jsem vyhrožoval právníkem a žalobou pro neoprávněné obohacení. Teprve pak Vodafone promptně vyřídil své závazky.
Stejně tak jako mě nebaví, že ochranka v OBI Prostějov mi ukradla řádně zaplacené zboží, které znovu vrátila do obchodu a ředitel OBI Prostějov to podpořil, a já to musel řešit právně. Teprve pak se ukázalo, že veškerá obvinění jsou vycucaná z prstu, a to přes kamerové záznamy z prodejny.
Ani mě nebaví, když každý druhý nákup v Tescu či Kauflandu je předražený, tedy pokus mě okrást. Už mě nebaví dávat podněty na ČOI, která vždy najde pochybení, ale zřejmě to je sypermarketům jedno.
V Česku jsou lidé zvyklí, že jim firmy kálejí na hlavu a podvádějí tu ve velkém stylu. Nepřekvapí mě proto, když většina lidí tu bude stát na straně podvodníka – tedy Google. Momentálně je v Česku doba, kdy Češi hájí zloděje a podvodníky a fandí jim, protože kdo má prachy je anděl a Češi stojí na jeho straně, i kdyby to byl samotný satanáš. Také podle toho Česko dopadne, když se modlí k zisku a obětovávají mu oběti jako největšímu bohu.
Jsme rád, že existuje civilizovaná země, kde vědí, že to není v pořádku, a jsou schopni klepnout přes prsty i firmu jako je Google.
Problém je především v tom, že Google označuje aplikace/hry s in-app nákupy jako zdarma. Což je silně matoucí, my to dokážeme prokouknout, ale běžný člověk ne. Stáhne dítěti hru zdarma, dá mu tablet a za hodinu se nestačí divit. Taky proto, že in-app nákupy defaultně nevyžadovaly žádnou autorizaci, prostě klik a hotovo. Obě věci považuji za chybu (velmi diplomaticky řečeno) a obě už Google napravil, respektive to označování aplikací postupně napravuje. Je jen dobře, že k tomu byl donucen, když to neudělal správně sám.
Nemachroval bych na lidi, že jsou paka a neumí si projít těch 150 nastavení v mobilu, jsou jiné obory, kde zase plaveme my a nechtěl bych, aby to na mě někdo takhle zkoušel.
Já jsem si třeba koupil chytrý telefon až teď a musim říct, že se v tom nevyznám vůbec. Pořád na mě vyskakují samé ujednání o ochraně osobních údajů a já abych hodiny googloval co to znamená nebo jak toho dalšího špiona odstranit. Přijde mi že normální člověk nemůže udržet svůj telefon pod kontrolou a pokud ho chce používat musí na to úplně rezignovat.