Jako ze jsem zastance vseho ceskeho, pokud si muzu vybrat nejake zbozi vyrobene v CR, tak mu dam prednost pred Cinou. Ale v pripade Seznamu si preju aby co nejdrive svuj podil ztratil a sel do pryc. Kdo jen malicko nakouknul pod poklicku jakym zpusobem se "peče" to organicke "fulltextove" vyhledavani, tak by brecel. Seznam si necha zaplatit za cokoli, hlavne kdyz to sype. Je to hnus.... Je to ciste komercni a jenom komercni stroj na penize, s vyhledavanim to nema nic spolecneho...
Problém je, že hledání studentů, pedagogů či vědeckých pracovníků Googlem, kdy vyhledané cílové stránky jsou v zahraničí, jde zcela mimo Toplist a Navrcholu. Každý ze čtenářů Lupy jistě zná kolem sebe nespočet lidí, kteří položí desítky až stovky dotazů Googlem denně a to převážně v angličtině. Pro Toplist a Navrcholu jsou neviditelní. A drtivá většina těch, kteří hodně hledají cizojazyčně se zcela jistě nespoléhá na Bing, který je nasazen v rámci Seznamu. Jenže zatímco ti z Toplistu a Navrcholu, kteří skončí na žebřičkových blogískách, vidíme v grafu, o té mnou jmenované skupině můžeme jen spekulovat a žádný podílový koláč tím nenabobtná.
Google používám celkem běžně na hledání "studijních materiálů" a obvykle nemám problém najít alespoň citaci, nebo abstrakt. Ale pokud opravdu potřebuji něco najít (tedy kompletní práci), tak se připojím k fakultní VPN a jdu rovnou na ACM, nebo IEEE. Ovšem přístup do těchto databank je placený.
Pokud tím myslíte sklik , ano jsou tam placené 2 pozice, na rozdíl od googlu kde jsou 3 :-), opravdu mně nepřestane udivovat jak jsou někteří lidi tupí. To že má Google relevantnější vyhledávání ve fultextu je pravda, google je totiž celosvětový a má miliardové zisky, tudíž si může dovolit mnohem více investovat do technologií i lidí. Seznam má malej písečrek zvaný Česko a myslím, že se snaží dostatečně a už jen to, že je to česká firma, mně jako vlastence stačí abych mu přála to nejlepší, protože na rozdíl od googlu jdou zisky z této firmy ve formě daní do mé vlasti, nikoliv do Amíků.
Ha ha, to jsem se rozesmal po ranu.... To jeste nevite ze prvni misto na konkretni frazi na Seznamu se da koupit ? To chce poradny rozpocet na Sklik, zaplatit si nejaky ty jejich naprosto trapny TOPovany pozice na firmy.cz a uvidite jak v tom zazracnem fulltextu pujdete nahoru ...
je naprosto fuk jestli ma seznam 58% nebo 49% na podstate veci, ze je seznam pouze katalogem s razenim vysledku podle toho kolik kdo zaplatil, to nic nemeni. celkem nechapu proc je vubec pomerovan s googlem ktery je cistokrevny vyhledavac zatimco seznam s nim nema skoro nic spolecnyho.
Ač jsem se seznamem na netu začínal a je mi poměrně sympatický (resp. byl než zmršil diskuze) tak musím říci, že Googlu konkurovat nemůže. Je jen otázkou času, kdy jej tento gigant vytlačí. Co zatím drželo uživatele na Seznamu je fakt, že jde o ryze český web s českým obsahem. To ale postupně Google dohání. Již má službu iGoogle, která se tváří jako výchozí stránka Seznam.cz. Je v češtině a celou stránku si můžete poskládat z českých (nebo jiných) Widgetů zobrazujících jen informace, jež Vás zajímají. Nabídka českých widgetů je větší než má jakýkoliv český portál. Co je také podstatné je fakt, že je celá stránka BEZ REKLAM. Z této stránky, po přihlášení k svému google účtu, máte přístup do Gmailu, do Galerie fotek, Kancelářských aplikací a mnoha jiných služeb. Rovněž máte ke svým službám a informacím snadný přístup za jakéhokoliv chytrého telefonu s Androidem, iOS či Symbianem. Na mobilních zařízeních bude za pár týdnů (max. měsíců) fungovat ČESKÁ online navigace jež je plně zdarma. Bud ezde fungovat ovládání zařízení hlasem včetně dktování např. SMS a současně převod textu na český hlas. V Angličtině to již funguje delší dobu. Google má už i české zastoupení a je jen otázkou času, kdy bude moci udržovat RYZE české služby jako např. spolužáci, lide.cz, firmy, auto-moto, reality atd. Pak už půjde seznam od válu natrvalo.
Velmi me prekvapuji az temer novinarske soudy a tendence dobrat se k absolutnimu vysledku a dekuji za tento clanek, ktery mozna nektere lidi dovede k premysleni.
Jako by bylo dulezite datum, kdy Google ve vyhledavani predbehne Seznam. Daleko podstatnejsi je trend. Myslite, ze hodnota Facebooku je dana jeho rocnim ziskem? Podobne to funguje u vsech velkych firem, ktere podnikaji online. V online byznysu lze hodne rychle vyrust, ale taky hodne rychle spadnout. My bychom se tu meli bavit o tom kam smeruje trend podilu vyhledavacu na ceskem trhu a co z toho lze vyvozovat.
Fascinujici jsou i lide z obou stran, kteri rikaji, ze je nejlepsi, kdyz tady bude jenom Google a nebo jenom Seznam. Ja mam radost z toho, ze tu jsou oba. Nuti je to k vetsi aktivite a z toho muzou profitovat jen uzivatele. Z pohledu Googlu jsme bezvyznamna zeme nebyt toho, ze tu nema vetsinovy podil na trhu. A z pohledu Seznamu jsme dlouho byli zeme, kde ma prece neotresitelne postaveni a staci mu nic nedelat a inkasovat zisky.
Už na začátku bylo jasné že se tady sčítají jablka a hrušky, proto jsem opravdu nečekal, že se google k podobným spekulacím přihlásí. Dle mého to byla chyba viz blog.
11.1.11 je velkým dnem pro český Google, neb jak zaznamenala dnešní média, poprvé ve své historii od založení pobočky na podzim 2006 jsme se stali #1 vyhledávání na českém internetu.
Google zase nemá problém zabanovat stránky, které mají adsence. Například můj blog prostě na google nenajdete.
Alespoň ještě tak před 5-ti lety to přesně takto fungovalo. Je docela možné, že nyní už upředňostňování nedělá přímo Seznam ale spolupracuje s nějakou třetí stranou. Výsledek tj. upřednostnění se nicméně nejspíš nemění.
ZDE: http://www.cmcgroup.cz/zvyseni-navstevnosti-webu.html se uprostřed stránky píše přesně o tom co uvádím já. Na stránkách seznamu najdeš jen ceník placené reklamy ale zvýhodnění pozice ve vyhledávači ti jistě zprostředkuje nějaký obchodník na které je tam plno kontaktů: http://onas.seznam.cz/cz/reklama/
Mrkni i sem : http://www.internettop.cz/www-seo-optimalizace.php
pane michalekll, vy asi patříte k těm, kteří neumí hledat přes vyhledávač co? :)
vaši reakci by měli zařadit na lameru na přední příčky nejvtipnějších reakcí. Aneb hodnocení od toho, který službu ani neumí používat...
Google má v databazi přes 80 miliard stránek. Dovedete si představit to množství? To je jako byste počet stránek, které má Seznam v databázi vynásobil tisícem.
Pokud plati teorie o reinkarnaci pak to je mozne. Pokud plati teorie o protonacii pak jste v hypnoze jen nahledl do zivota jineho slechtice a pokud plati teorie o pouhych vizich mozku pak je dany slechtic jen vasi predstavou. Pokud tu vizi mate z prehnaneho ochutnavani vin pak jde o nevinne vine vize a pokud vas to presvedceni popadlo v bdelem stavu a za strizliva pak jste pripad pro Chocholouska :)
Jáááj, to jsou pindy...
Všichni co tu píšete, jak si běžně kupujete pořadí ve fulltextu Seznamu - dejte už konečně nějaký důkaz! A pokud se bojíte zveřejnit konkrétní weby/jména - předejte to třeba Lupě. Pokud to bude věrohodné, tak to určitě rádi zveřejní se zachováním vaší anonymity.
Já sám Seznam moc nemusím, takže si rád počtu, jak by byl usvědčen z prodeje pozic ve fulltextu. To, co tu však zatím vidím je zřejmě jen věčné nepochopení rozdílu mezi fulltextem a Sklikem, z čehož vznikají podobné fámy a zjevně nespokojenost zhrzených majítelů webů, kteří si myslí, že jsou ti nejlepší a musí tedy být na první pozici, jinak je to tutově podvod.
Takže jak pánové? Bude příští týden ten článek na Lupě nebo dodáte nějaký důkaz přímo tady?
zdravim,
osobne Google a ani seznam moc nemusim. Ale respektuji je.
Asi nejvetsi problem zejmena u Google zacina byt nepouzitelne vyhledavani. Ale lepsi neni.
Specielne z Google mam urcite obavy. Kdyz spocitam kolik vynasi inzerce pres Google, tak to slo na 1/4 za posledni 3 roky. Za neco si clovek muze sam. Kdyz ale spocitam jako vydavatel obsahu svoje naklady a to, co utrzim za inzerci treba od Google, tak se to vybec nevyplati. Problem ale i zaroven logicky krok inzerentu je, ze budou radeji levneji inzerovat pres Google, ale ja zaroven nevytvorim za prijatelnou cenu obsah. Takze je hezke, ze sice inzerenti dobre nakoupi imprese a prokliky, ale nic placeneho poradne nikde nevznikne. Radeji budou pak vydavatele prebirat a prekladat obsah, nez aby jej vytvareli. Nebo budou vydavatele "umele" navysovat obsah.
Plne chapu, ze kazdy radeji koupi za levneji. Ale pak v "parkach za 50Kc" nehledejte maso....
Kam to speje ?? Ze casem budou muset ctenari platit za obsah, pokud si budou chtit precist neco lepsiho. Inzerenti to nezaplati. Lepsi reseni asi neexistuje.
Ono je to takovy cesky fenomen nasledovat "velke". Jen si nikdo poradne neuvedomuje, ze pred propasti "velci" zacnou mavat kridly...
gf
Čti: http://www.lupa.cz/clanky/prednostni-vypisy-na-klicova-slova/
Je to odkaz na článek zrovna z tohoto serveru.
http://www.lupa.cz/clanky/prednostni-vypisy-na-klicova-slova/
Kdo mluví o fulltextu ? Mluvím o upřednostněných pozicích PŘED ním .. pokud si přečteš co jsme psal výše tak to tam máš docela jasně
on by to taky byl jistej konec seznamu, ale vyloučit nějaké to kodérské popostrčení vyloučit nelze, zbytnění inside ranku nebo co já vím, ovšem to bych viděl na vlastní kapsu a hoooodně v malém měřítku.
Seznamu fandím, ale už jen manifestace síly kontinuálním vyhledáváním je něco na co nemůže seznam ani pomýšlet, seč by jim servrovna vyhořela do pár vteřin, a to nezminuji jiné vychytávky v serp,
Bavme se např. o Google Androidu a službách. Např. služba Google Latitude zjištuje GPS polohu krom GPS i triangulací s využitím BTS. Informaci o identifikaci a poloze zasílá do systému googlu (pokud to uživatel schválí). Informace o telefonním čísle už má google v systému také. Údaje o platební kartě tam také může mít. Zjištěním a odesláním IMEI (mimo operátora) tj. do systému třetí strany např. Google si nejsem jistý .. teoreticky je to možné. Na zjištěni IMEI stačí zadat kód .. Když ne Google tak nějaký slušný trojan by to jistě zvládl
Já připravuji toto: Hledám něco ale nevím ještě přesně co. Co s tím ? Vyhledávám pravidelně v prohlížeči, kde jsem přihlášen pod svým účtem. Historie hledání se zaznamenává a speciální algoritmus ji vyhodnocuje. Systém má informaci o mém bydlišti a místech kde se pohybuji. Systém po čase ví, že zadáváním dotazů na stavební firmy zřejmě hledám způsob jak postavit barák. Můj SLÍDIL (hledač už je pod copyrightem) mi na základě forenzní personální analýzy mě -- nabídne sekvenčně řazené linky dle mé charakteristiky v systému. Zadám "okno" a zobrazí se mi okna, dvěře, kmíny, kotle v okolí mého bydliště. Různým poradcům a stavebníkům registrovaným v systému se zase pravidelně zasílají informace o mě (maily, instant messenger nick) na lidi jako jsem já. Takový pavouk odkazů, který mi najde i to co ještě nevím, že hledám. Takový systém, který mě prostým hledáním naváže na lidi co ví přesně co bych potřeboval. Chybím mi na to už jen jeden mega a můžu začít :-)))))
Já tomu nevěřím. Já to vím :-D
Ale že zápis do firem nebo skliku může pomoci výsledku ve fullltextu je známý. Ale ten efekt není daný přímo, ale nepřímo díky celkem zajímavému zpětnému odkazu. Štěpán Škrob to už kdysi upřesňoval na seo konferenci (seo.nawebu.cz). Tak jestli to nebude náhodou v tomto.
Myslíte, že stačí jen dávat odkazy, které údajně potvrzují vaši verzi a všichni vám to tady uvěříme?! Já vážně nemíním dělat rozbor každého článku na který odkázete, protože pokud nedokážete porozumět psanému textu, tak to vážně nemá smysl.
Ze článku http://www.lupa.cz/clanky/prednostni-vypisy-na-klicova-slova/ :
Uveďme si příklad, kdy uživatel hledá slovo „práce“. Potom první tři odkazy na stránce jsou přednostní výpisy na klíčové slovo. Následují další odkazy, které už jsou výsledkem hledání přirozeným fulltextem a nelze je předplatit. Příklad je demonstrován na vyhledávači Seznam.cz, na ostatních funguje poněkud jinak. + obrázek http://i.iinfo.cz/urs/prace-kw-seznam-117787087390486.jpg
Čili ten článek dokazuje přesný opak než vy tvrdíte. Tahle diskuze už pro mě opravdu nemá smysl. Pro vás zjevně ano, protože strokrát opakovaná lež se stává pravdou, že?
Jiní Vám to za mě snad už vysvětlili ...
Informace mě živí, moc dobře vím o čem píšu.
Skutečně nikoho nezajímá vaše jméno, milenky, či rodné číslo nebo vaše fotograie. Zajímá nás to čím je fotíte a kde, jaký používáte telefon, kde se s ním pohybujete, kolik voláte, jaký služby využívate za které jste ochoten zaplatit a kolik, jaký další software používáte ...
Nechme vzájemného popírání. Nemá smysl. Podívej se na obrázek zde: http://www.lupa.cz/clanky/prednostni-vypisy-na-klicova-slova/ . V rámci sponzorovaných odkazů nahoře probíhá sponzorování JAK ? Klient si platí za zobrazení obsahu na neomezenou dobu ? To je asi blbost ne ? Doba předplatného na určité klíčové slovo vztažené k sponzorovanému odkazu někdy končí ne ? Takže sponzorované odkazy EXPIRACI MUSELY MÍT NE ??? Takže db na tyto informace neexistovala? To jsou na Seznamu géniové co si vše pamatovali ? :-)) Předpokládám, že zaměstnanci na seznamu denně sledovali kalendář aby zjistili, kdy expirace jednotlivého předplatného končí. Uff .. docela makačka na bednu. Fakt neměli na Seznamu, žádný IS (aplikaci), který by je automaticky upozorňoval na konec platnosti předplatného u sponzorovaného odkazu ?
Jestli ty nás Ondro tak trochu netaháš za fusekli ;)
Tahle diskuze by pravděpodobně nevznikla, kdyby se tu diskutovalo s inteligentními lidmi. Inteligentní uživatel dokáže odlišit reklamu od obsahu, který požadoval a barevne odlišení by mělo pomoci těm méně inteligentním.
Bohužel, se ukazuje, že některým nepomůže ani barevné odlišení :-D
DEJ NÁM 200 000 na rok a kdokoliv na Seznamu zadá do vyhledávače frázi "rybářský prut" zobrazí se mu na prvním místě tvá stránka s Rybářskými potřebami. Až pak se zobrazují odkazy další nebo odkazy se slovy, která si nikdo nepředplatil
Vaše slova na začátku diskuze.
Časem jste otočil, samozřejmě, jak Vás mnozi okoli přesvědčili, že se jedná o reklamu a ne o přirozené vyhledávání. Samozřejmě, že takhle to nefunguje, Sklik ma svá pravidla, kde výběr reklam v horním boxu připomíná aukci a platí se za proklik
> Google také přidávají nějaké procento navíc slovenské weby, protože ty TOPlist také monitoruje.
To je chybné pochopení. Googlu přidávají procenta slovenští UŽIVATELÉ. Slovenské weby sice Toplist monitoruje, ale nepřidává je do této statistiky.
> Seznam loni poprvé neobhájil prvenství v anketě Křišťálová Lupa ... v kategorii Vyhledávače
Seznam to prvenství získal v roce 2009 poprvé. Takže ho v roce 2010 sice opravdu neobhájil, ale nazývat to "poprvé" je podivné, už protože ho předtím nikdy neobhájil ani neobhajoval.
Nic nenaznačuju. Před rokem 2007 nemám informace. Mám jen informace, že nastavení internich procesu už tehdy neumožňovalo sestavovat databázi nějakých "sponzorovaných odkazů". Rozhodně to nemohl udělat obchodník ze svého notebooku na jedno kliknutí. Dnešní podoba databáze dokonce ani neumožňuje nastavovat váhy pro konkrétní stránky. Maximálně lze stránky banovat, pokud se dopouštějí Seo-spamu, ale to je známé, dělá to i Google. Pokud Vám nějaký obchodník tvrdí opak, je to lež.
Mně je to jedno, věř nebo ne. Kdyby to bylo informace "jedna paní povídala", tak neřeknu.. Ale šlo skutečně o mě, moje stránky a byl jsem několik měsíců na prvním místě :). Je to cca 4-5 let zpátky. Nezařizoval mi to nikdo z obchodníků, byl to člověk, který pracoval přímo na "vyhledávači".
Pokud se nepletu, tak šlo hlavně o to, že si seznam tímto způsobem zvýhodňoval pozice svých stránek. Jak je to dnes nevím, ale věřím tomu, že v dnešní době to už nelze.
I sponzorovaný odkaz byl obchodní model, který měl svůj veřejný ceník, ale nepoužívá se proto, že byl nevýhodný. Sklik prostě víc sype :-)
Ad spekulace. Rozhodně od roku 2007 žádné ovlivňování nebylo možné koupit, ani neoficiálně. Dokonce si myslím, že ani předtím to nebylo tak jednoduché. Existovala zde možnost posouvat dopředu výsledky vedoucí na služby seznamu, jako "self-promo", ale po afeře s Atlasem se od toho upustilo (což je jen dobře). Dneska se to nedělá, dělat nebude, a nevím, proč by se to mělo dělat. Nejlepších výnosů dosahuje vyhledávání v případě, že dává relevantní výsledky a lidé se k tomu vrací. Naopak obchodní model založený na ovlivňování výsledků není výhodný, protože výsledky nebývají relevantní a uživatelé odchází, konečně viz osud mnohých jiných českých portálů. Prostě nedokázali maximalizovat svůj zisk a všechny zisky budoucí.
Jinou věcí je, pokud vám nějaký obchodník tvrdí pravý opak. Nejlepší je takového obchodníka nahlásit a postarat se tak o to, aby již dále nebyl zaměstnancem Seznamu.
To je dobře, že SKLIK sype. Myslím, že je to velice dobrý nápad. Pokud si seznam udrží návštěvnost a počet klikačů tak se celkový zisk Seznamu snižovat nebude. Pokud se ale počet prokliknutých návštěvníků u inzerenta bude snižovat a bude tak klesat i jeho zisk pak bude hledat jiný web, kde bude moci nějak upřednostnit svůj link. Přeji Seznamu aby mu jeho pozice vydržela co nejdéle.
Věřím, že po různých aférách a diskuzích jako je tato si podobné praktiky seznam rozhodně nedovolí byť by byly jistě dobrým doplňovým zdrojem příjmu. Riziko související s případným provalením se je ale již tak vysoké, že by to v této situaci nepochybně znamenalo okamžitý propad nejen pod Google. Tento postup by diskreditoval jiné služby Seznamu jako právě Sklik a zejména renomé Firmy.
Ohledně obchodníka. Vy naznačujete či připuštíte, že do roku bylo ovlivňování možné, byť to nebylo jednoduché ? ;) Já mluvil výše o informacích z let 2005/ 2006. Pak by nějaké nahlašování obchodníka, který dělal to co tehdy bylo možné a běžné bylo asi zbytečné ne ? :-)
No ono je otázkou kolik z toho Seznamu kdo drží. 70% má zakladatel Ivoš. 30% prodal předchozí americký majitel akcií Lycos japonskému výrobci bojlerů a jedné tigří firmičce. Podle sdělení Sašy z Lycosu jde v obou případech o dceřiné společnosti dvou New Yorských finančních investorů což nás vede zase k těm zpropadeným amíkům. Možná, že ani sám Ivoš neví kdo třetinu jeho firmy vlastní a možná, že ji vlastní skrz někoho on sám. To je ve hvězdách. Asi to Ivoše moc netrápí. Věnuje se sobě a svým zálibám a provoz Seznamu nechává na jiných. Před krizí se spekulovalo o tom, že se připravuje prodej dalších akcií Amíkům konkrétně Goldman Sachs ale ta v krizi poněkud utrpěla a nejspíš ztratila zájem. Co bude v budoucnu se Seznamem ? Vydrží čistá orientace na český region nebo Ivoš jednou přijede dom z výletu a zjistí, že na místě, kde stál jeho barák je jen prach a popel ? Google bohužel vytlačuje vedoucí Seznam právě z Čech. Nabízí služby lokalizované do češtiny stále více a více. Napojuje se na klienty nejen z PC ale i ze Smartphonů. GRAFY jsou neúprosné a ukazují, že loď zvaná Seznam se potápí ve vlastních vodách.
Co udělá Seznam ? Bude čekat, že se loď nějakým zázrakem nepotopí a Google odejde v tichosti a ze soudružské solidarity z našich luhů a hájů ? Není čas na to začít vytahovat záchranné čluny a snažit se zachránit osádku a ideový potenciál skrytý ve skvělých projektech a zaměstnancích?
Jaké jsou možnosti ? Podle mě bohužel neexistuje jiná cesta než se spojit s nějakým nadnárodním (globálním) hráčem. Microsoft už ve hře jednou byl ale ten na Seznam kašle. Je jiný hráč ? Troufám si tvrdit, že napojení se na kohokoliv jiného než je Google nic neřeší. Google je hráč č. 1 a podle mě by se mu hodil lokální správce místního obsahu. Někdo v české kotlině známý a úspěšný. Někdo, kdo má plno klientů navázaných na služby. Seznam má Googlu hodně co nabídnout a platí to hlavně naopak. Google by mohl Seznam spasit. Vůbec mi nejde o nějakou reklamu pro Google. Osobně nemám důvod za ty amíky lobovat, přestože jejich služby využívám. Český investor je mi milejší. Zde je nejspíše bohužel jen jedna cesta. Loď se potápí a potápět se zázrakem nepřestane. Pro záchranu posádky existuje jen jedno řešení. Rád bych se ve svém hodnocení a prognóze mýlil ..
Podobná situace se pochopitelně netýká jen Seznamu. Google nevytlačuje jen tento vedoucí portál ale bere uživatele všem českým portálům. Pokud se Seznam neprobere a nezačne jednat může se lehce stát, že to třeba Centrumu docvakne dříve a Wartburg Pincus udělá dohodu s Googlem jako první. Pak už se dá jen říct SBOHEM TITANICu.
A co když to byla shoda okolností? Co když vám ten váš známy jen poslal stránky na reindex, protože tam předtím nebyly, nebo měly starý záznam. Udělal vlastně totéž, co vy můžete udělat přes vkládací formulář. To je totiž to jediné, co lze přímo od konzole udělat, nic víc :-)
k té krizi google search - zajímavé psaní a diskuze:
http://www.codinghorror.com/blog/2011/01/trouble-in-the-house-of-google.html
Já vidím bredy.borec.cz na 4. místě na Googlu. Jinak je podstatné, že Google mění váhu výsledků podle preferencí uživatele - učí se z toho, co se konkrétnímu člověku v minulosti líbilo. Pokud jste se tedy v minulosti vyhýbal bezcenným defaultním redakčním systémům, Google asi správně poznal, že o obsah bredy.borec.cz zájem mít nebudete.
Ty jsi fakt osel, na to uz nemuzu nic jineho rict. Pre nejakymi roky misto Skliku byl nad vysledky vyhledavani Sponzorovany odkaz na klicove slovo nebo jak se to jmenovalo (ted je tam Sklik). Byla to proste reklama a vzdycky to tam bylo uvedeno, stejne to ma Google. Uz se prober!!! Nebo nepis prispevky do diskuze, kdyz o tom vis...no, jak to rict slusne...malo:-)
vaše odpověď není odpovědí ani na jeden bod. To snad ví každé malé dítě, jak se měří ststistiky Toplistu a jaký kus kodu se vklada do každé stranky, která ma byt měrena.
Jde o to, že dle mého názoru je tak polovina těchto stránek loadována bez aktivity uživatele (odhlášení + redirekt, výchozí stránka prohlížeče)
Bod 1) jde o měření počtu hledání na search.seznam.cz
Bod 2) takové návštěvy v tom započítané nejsou, protože uživatel neodchází ze search.seznam.cz
Bod 3) není k této statistice potřeba, nebo netuším, proč by to bylo potřeba
Bod 4) Vzhledem k tomu, že se měří poměr a stejnou chybou jsou znevýhodnění jak Google, tak Seznam, není třeba takovou chybu uvažovat, protože při vyjádření poměrem ve vzorečku se tato chyba navzájem vyruší.
Stačí?
hm, nebude to tim, ze neumite hledat?
ja podobne veci vyhledavam zcela bezne
i kdyz je pravda, ze v posledni dobe mi prijde, ze google cim dal casteji predpoklada, ze si to neco chcete koupit a na prvni misto cpe stranky jako heureka apod. a navic ta jazykova nastaveni.... jde to od deseti k peti, ale to je na delsi povidani a krome toho pevne doufam, ze az (nebo optimalne o neco drive ;)) se google stane nepouzitelny, tak prijde nekdo jiny a nabidne neco poradnyho.
Seznam pochopitelně vydělává tak, že určuje pořadí zobrazení jednotlyvých odkazů při vyhledání. Funguje to tak, že si firma nebo subjekt zaplatí určitou částku na určité slovo. Pro slova "notebook", "počítač" si může třeba ALZA zaplatit na rok 5 milionů a má garantováno, že kdykoliv uživatel na Seznamu zadá tato slova bude odkaz na Alzu na prvním místě. To pochopitelně setsakra ovlivní prodejnost u Alzy za předpokladu, že je návštěvnost Seznamu vysoká. Google jim to vše poněkud bourá protože snižuje právě onu návštěvnost, jež udává cenu "klíčových slov". Vyhledávací systém Google je jiný.
Nemyslím si že by Seznam nemohl konkurovat Googlu ve fulltextovém vyhledávání. Seznam indexuje jen české weby takže zas tak náročné to není, stačí mít lidi a vůli, netuším kde je problém ale od srpna nebo září kdy někdo totálně zmršil fulltext tak na to snad nikdo nešáhl ...
Jistě to taky není o penězích, Seznam má miliony z reklam tak ať mi nikdo netvrdí že nemůžou sehnat a zaplatit pár dobrých lidí (člověka?) co ten algoritmus opraví.
A nechápu to už z toho důvodu že Sklik pro mě jako inzerenta dobrý produkt tak proč se proboha o ten fulltext nikdo nestará když tyto dva nástroje jsou společně zlatým vejcem ... i když chápu že špatné výsledky fulltextu můžou dočasně zvýšit příjmy z Skliku ale to je cesta do pekel ...
To nevím, já se vyjadřuju obecně. Programátorů je v ČR hafo, ale dobrých programátorů aby člověk hledal lupou (a pokud možno ne na Lupě). Prostě nevěřím tomu, že by PHP / python / C# programátor mohl být něco platný v oddělení fulltextu. Nehledě na tom, že to není jen programování.
Jinak si samozřejmě myslím, že fulltext hledá dobře, výsledky má skvělé a může se srovnávat s výsledky na Google (českými). Jistě, pořád je co vylepšovat.
Seznam má na tyto služby své zaměstnance, kteří domlouvají podobný business. Není třeba abych ti něco vybavoval. Stačí jednoduše kontaktovat Seznam a požádat je. Kolik za nějakou frázi zaplatíš je na Vaší dohodě. Za některé fráze ti 200 000 bude stačit např. tak na 10-tou pozici. Mých 200,000 byl pochopiteně jen příklad.
Bohužel tento ideální stav končí.
1. Pro Google rozhodně nejsme bezvýznamná země. Google se snaží pokrýt celý svět a už jen existence českého zastoupení a vynaložené úsilí na lokalizace do češtiny o něčem svědčí. Např. český slovník pro hlasové ovládání jistě nebyl malou investicí. Asi se to nakonec vyplatí. Jinak by do naší zemičky Google neinvestoval.
2. Seznam je pomalu vytlačován. Stačí se podívat na graf. Zisky budou klesat a Seznam může dělat co chce. Trend o kterém mluvíte sám, nezastaví
Z hlediska budoucnosti českých portálů si dovolím malou prognózu.
FAKTA:
1. Google postupně vytlačuje české portály z trhu z mnoha důvodů, jež jsem popsal výše.
2. České portály nejsou schopny konkurovat se svými omezenými investicemi nadnárodnímu gigantu.
3. Googel zastoupení v ČR je zatím jen menší partou nadšenců.
4. Googlu chybí někdo, kdo bude do větší hlouby administrovat lokální větev (zpravodajství z ČR, specifické ČESKÉ služby jako má např. seznam atp.)
PROGNÓZA.
1. Návštěvnost českých portálů bude dále klesat ve prospech Googlu.
2. Zisky českých portálů budou klesat stále více a sníží se prostředky na provoz a investice. Jakákoliv investice do nových projektů se bude jevit jako zbytečná, neboť bude PŘEBITA službami od Google. Projekty = riziko.
3. Vývoj českých portálů bude stagnovat a prostupně upadat.
4. Portály si tento stav uvědomí a začnou bojovat o možnost nechat se koupit GOOGLEM. Nabídnou svůj team a postaví se do role zatím chybějící správy lokálního obsahu - viz. výše.
5. Velmi pravděpodobně dojde na dohodu a každý z větších portálů si urve své malé místečko v řadách Google - CZ branch.
6. Petr Hejl pozve vedení Google na dovolenou na Moravu. Posedí v Lednici ve sklépku, popijou vínečko, pobékajů, spřátelí se a možná se v řadách Google najde i nějaká ta židle pro našeho geniálního inovátora a jeho HLEDAČ :)
No třeba se pletu ..
Máš tyhle informace nějak ověřeny? Nikdy jsem se nesetkal s nikým kdo by mi byl schopen zajistit přední pozici ve fulltextu za peníze, asi nejsem dost velký inzerent aby mi tuto možnost nabídky proto bych rád za konkrétní informace kde to mají na webu nebo osobu která to může potvrdit, normální ochoďáci o tom nemají ani páru. Díky.
k tomu více třeba tady http://www.pooh.cz/pooh/a.asp?a=2016768
Mapy má Seznam opravdu promakané. Dodnes je používám. Bohužel přišel Google s českou lokalizací svých map, v Irsku a GB už provozuje Mapový podklad od Teleatlasu (průnik přes oceán finished). Jeho autí jezdí a obohacují přes odpor vlád jeho StreatView, Jeho navigace umí stále víc a je hezky zdarma. U Google maps si stvořím své mapové vrstvy a ty mám dostupné i z mobilu. Jeho ZDARMA latitude nahrazuje drahé systémy na sledování polohy a jestli dneska přijdu domů a najdu Google ve spodkách někde ve skříni v mé ložnici tak se tomu nebudu vůbec divit. Google je horší než trpaslíci a trpaslíci jsou známí tím, že vlezou opravdu všude.
Mapy.cz jsou fakt super ale válka proti trpaslíkům je marná. Mám-li si vybrat pak si vyberu něco co můžu snadno a zadara využít v celé komplexnosti jak doma tak na mé X-desítce s Androidem.
Tohle jsou klasické řeči člověka, který neví o čem mluví ale hlavně že mluví :-)
O jakých osobních datech mluvíte ? Při registraci si můžete údaje o sobě klidně vymyslet. Vymslíte si jméno, datum narození atd. a přesto Váš účet funguje. Pokud nechcete na servery Google strkat svá data nemusíte. Jen blb si dá citlivá data na nějaký vzdálený server. O jakém soukromí mluvíte. Pokud na web někam vlezete a nemáte žádné zabetpečení tak o Vás majitel webu snadno zjistí odkud jste, jaký používáte prohlížeč, co Vás zajímá a další údaje. To není ale záležitost Google ale záležitost WWW. Možná, že i někde sedí a číhá nějaký velký bratr ale může sedět kdekoliv. Třeba takový FB o Vás má mnohem více informací než nějaký Google. Ví o Vás, o tom s kým se stýkáte, s kým komunikujete, jaké máte názory a dokáže dato data prodat buď obchodníkům nebo třeba lidem, kteří se zajímají o sociální názorové groups. Taková data o Vás může na webu sbírat skutečně kde kdo a je jen na Vás jaká data poskytnete. Jste-li vůl a potenciálnímu Big Brotheru dobrovolně nahráváte = Váš problém. Neumíš-li řídit nepořizuj si auto. Je to už jasné ?
Btw. Google nějak zvlášť neobdivuji. Jen konstatuji fakta. Jednoduše nemají konkurenci.
Jméno a příjmení, ani datum narození není údaj, který by měl nějakou hodnotu. Zajímavější jsou takové údaje, které Vás jako osobu identifikují kdekoliv a které má daný poskytovatel skutečně ověřené. Například číslo vašeho GPS modulu, nebo ID Vaší SIMky. To všechno se dá nějakým způsobem zjistit.
Kolikrát stačí i vzorec chování, který může být pro Vás jedinečný a typický.
Musím říct, že dle mých zkušeností to tak je. Nejen že jsem Seznamu zaplatil za určitou reklamu, ale oni klidně po vyinkasování peněz za "pořadí" pak udělali další "superpořadí" a mohl bych platit znova, abych byl tam, kde jsem měl být. Jak google nemusím, tak po týhle zkušenosti seznamu fandit budu těžko.
Btw SKLIK není (neměl by být) součástí rámce, kde by měly být výsledky "čistého" vyhledávání. Reklamy SKlik jsou v samostatných rámcích ne ? Nahoře, vpravo. Jak mám rozumět informaci, že placené reklamy SKliku (co se dají koupit) jsou součástí fulltextu ? Leda bys tím říkala, že jsou reklamy Skliku odkazující na specifické weby současně na předních pozicích v rámci pro fulltext v podobě klasického odkazu. Výsledky klasického vyhledávání (SEO) by se tak odsouvaly do pozadí na nižší pozice. Promysli si co sama plácáš než začneš mluvit o idiotech ;)
No to by musel Ivoš vidět nejdřív těch 10% nad Googlem aby mohl tasit z kapsy tolary. Jenže jak je uvidí když je má Petr Hejl zatím jen v hlavě ? Hmmm ... Leda by se zeptal Petrovy vědmy ;)
No pro případ, že by tam opravdu byly tak bych Ivošovi doporučil Cimmermanovské "Střádej barde střádej a až budeš mít 20 miliónů přijď a zůčtujeme spolu" :-))
Teď mě napadlo ještě takové sci-fi. Google má už docela promakané ovládání hlasem. Na jejich místě bych využil "hlasový tisk" uživatele jako doplňkovou metodu na identifikaci do systému. Pak bych měl ve své db i hlasový otisk osob což se dá použít např. na cílení reklamy. Jdeme po ulici, povídáme si a slyší (vidí) nás bilboard. Analýza hlasu, popř. doplnit i analýzu obličeje v případě dat nashromážděných pomocí doplňkové biometrické identifikace a ... Na bilboardu hláška "Nazdááár Péťo, máme tu pro tebe super golfové hole za babku". Když bude mít google naše číslo a záznam o poloze (historii) pak nás krásně vystopuje i odhadem budoucího chování. Příklad: Petr chodí obvykle v pátek na kafe do kavárny Slavie = Náhodou se tam setká s přítelem, který by mu mohl náhodou nabídnout komplexní a výhodné pojištění domácnosti. .. CO až pak na takový Google zatlačí nějaká vláda ? DEJTE nám svá data o klientech abychom je mohli monitorovat. Historii jejich pohybu, historii komunikace, kopie mailů, kopie chatů atd. Zuckerberk NÁM UŽ DAL tak nedělejte ciráty. JE to v zájmu bezpečnosti. Jen s vzpomeňte na 9-11 nebo na únik strašně tajných dat v kauze Wikileaks. Musíme vše vědět abychom mohli lidi zavřít za připravování teroristického útoku. Vědma potvrdila, že to opravdu chce udělat (Minority report). A vědmy je třeba brát vážně .. ;)
Ještě, že to je jen Sci-fi :-))
http://www.jakpsatweb.cz/seo/seznam-sem.html
Toto je psáno člověkem, který se dle svých slov na tvorbě uvedeného systému osobně podílel. Předpokládám, že text bude brzy smazán jak autor slibuje ;)
Bavíme se doufám už o současné praxi a ne o praxi před rokem 2008, kdy se skutečně upřednostňovaly pozice nahoře před výsledky z fulltextu.
Mám pocit, že to fungovalo s pomocí obchodních zástupců Seznamu, kteří si hlídali expiraci klíčových slov a podle toho co ve správnou chvíli "odchytili" na svém notebooku ve speciální aplikaci pak oslovovali firmy a nabízeli přednostní pozice dle klíčových slov. Tito obchodníci věděli, že je např. potřeba sedět ve tři ráno na netu aby získali co potřebují. Oslovovaly se firmy jež expirovaly a firmy,kde existoval potenciál na dohodu. Výdělky takového obchodníka se mohly pohybovat od 20 tis měsíčně po třeba 300 000 měsíčně.
Mám naprosto stejnou zkušennost. Zdejším diskutérům to ale nevysvětlíš. Ti budou popírat a popírat. Běžní lidé se přidají buď na jednu nebo na druhou stranu a uvěří buď nám nebo protistraně. Možná to je dokonce i tak, že většina zaměstnanců Seznamu nezná skrytou praxi jak to u jejich firmy chodí nebo min. chodilo před 5-ti lety, kdy jsem s jedním známým od seznamu přesně toto řešil. No možná, že si ti naši známí od seznamu jen vymýšleli a shodou okolností si oba vymýšleli totéž. Mám pocit, že to je zbytečná debata. Naše tvrzení nelze dokázat a já svůj zdroj uvádět nebudu.
Ale na prvních dvou pozicích je zvýrazněný box a v tom je SKlik. Jiná první pozice neexistuje.
Dřív existovala funkce "seznam doporučuje", ale ta byla zrušena, jak správně píše Yuhu na linkovaných stránkách ve zdejší diskuzi. Pravidla upřednosňování této pozice neznám, nicméně byl to normální obchodní model. Dnes se do výsledků fulltextu nijak nezasahuje, těch 10 výsledků na první stránce jsou přirozené výsledky hledané stejným algoritmem pro všechny dotazy. A první odkazy ve zvýrazněném boxu je sklik.
NIc jiného se koupit nedá, ani oficiálně, ani neoficiálně.
Ondřeji kontrolní otázka. Jste schopen vnímat rozdíl mezi Sklikem a "sponzorovaným odkazem", který byl oficiálně zrušen cca. v roce 2008 ?? Ano nebo ne ?
Víte jaký je rozdíl mezi platbou za proklik (množství prokliků vztažených k ceně za proklik = ovlivňující celkovou pozici) a platbou za upřednostnění odkazu nad fulltextem na základě zadaného klíčového slova (sponzorovaný odkaz) ?
ANO přesně tato slova !
200 000 a rybářský prut = příklad předplacení klíčového slova pro sponzorovaný (upřednostněný) odkaz
zobrazí se mu na prvním místě tvá stránka = TO CO JE NAHOŘE jako první vidět
až pak se zobrazují odkazy další .. = tj. Klasický fulltext vyhledávající dle algoritmu (ovlivněný SEO) atp.
Co je zde proboha otočeného ? Co je zde nejasného ? Já nepsal vůbec o reklamě .. Já psal O PRVNÍ POZICI. Buď to nechápete a pak jste méně inteligentní nebo se snažíte zachovat si tvář a budete donekonečna psát své výmysly.
Sklik nechme Sklikem. To je kapitola jiná (zákazník si nepředplácí klíčové slovo). O SKliku jste začali psát Vy. Ne já. Jeho funkci my vysvětlovat nemusíte. Znám ji velmi dobře.
Víte, kde vznikl konflikt ? Na úrovni představ. Vy jste si z nějakého důvodu vybavil upřednostněnou pozici na úrovni výsledků z fulltextového vyhledávače. I já mám samozřejmě v hlavě toto podezření, nicméně jej nemohu dokázat a proto jsem o tom ani na začátku nepsal. Psal jsem jen o prvních viditelných pozicích. Následně si v hlavě představujete proces jak uživatel netu vyhledává a na co kliká. Představu danou svou zkušenností jste přenesl na ostatní uživatele. Vy i já víme, co předplacené "sponzorované" odkazy jsou resp. byly před r.2008 (až v průběhu diskuze jsem si ověřil, že už je to zrušeno) a proto po zobrazení výsledků vyhledávání volíme ze 2 možností.
a) Klikneme právě na první uvedený "sponzorovaný" odkaz protože pro nás znamená nějakou relevanci. U Skliku je proklik důkazem o referencích a určité teoretické spolehlivosti firmy. U sponzorovaného odkazu tím signálem o "kvalitě" firmy byl prostý fakt, že firma je asi kvalitní protože má peníze na předplacení si nějakého slova. U placené reklamy (třeba popup) je to totéž.
b) Tyto odkazy ignorujeme protože nechceme to co nám někdo vnucuje ale chceme si sami vybírat. Pak jdeme hned do fulltextu. Taky to většinou dělám
To je ale naše praxe. Náš postup po zobrazení výsledků hledaného výrazu. Garantuji Vám, že většina uživatelů nemá o podobných principech fungování ani "šajn" a klikne prostě na to co se jim objeví před očima jako první. To je dokázané už jen faktem, že si ty přednostní pozice či placené reklamy někdo platí. Kdyby na ně nikdo neklikal tak by si to nikdo nekupoval. LOGIKA .. Uvažujte tedy s ohledem na můj citovaný první příspěvek o postupu jiném než je postup nás dvou. Ti obyčejní lidé opravdu VĚTŠINOU klikají na první co se zobrazí. Mám s tím zkušennosti z mnoha oblastí. Vidím jak to dělají členové mé rodiny, známí, příbuzní, jak to dělali mí žáci v kursu PC dovedností, vidím jak to dělají mí kolegové atd. atd. TO ŽE VY NEBO JÁ VĚTŠINOU KLIKNEME NEJDŘÍVE na výsledky fulltextu neznamená, že to stejně dělají i jiní.
DNES !! už tam nic takového není. Už jsem napsal několikrát, že byl sponzorovaný odkaz zrušen někdy v roce 2008. Nebavíme se tedy o současné praxi ale o minulosti. Ano uznávám, že na začátku této diskuze jsem žil v mylném domění, že tato služba stále ještě funguje. Nakonec jsme se shodli a píšeme totéž. HURÁ
Úroveň spekulací nad manipulací pořadí klasických výsledků z fulltextového vyhledávání nechme být také. Jsou to spekulace a dělat z nich FAKTA se snažit nebudu byť mám své zdroje a informace o tom, že se to min. před pár lety dělo.
A? Co mě je do toho. Seznam, najdu tam co hledam. Co je mi do toho, že Google numí mé stránky indexovat :-D Prostě neumí, nebo nechce, nevím. Jakou pak mám jistotu, že výsledky, které mi Google na dotaz zobrazí jsou všechny dostupné? Mám jediný důkaz, že nejsou. To mi stačí...
V tom výkaznictvní je totiž pěkný bordel, takže pár poznámek
1. o co jde - o návštenost celé domény seznam.cz, nebo jen vyhlávače nebo jsou v tom hozeny i návštevy výhradně za účelem přihlášení do pošty.
2. jak je to očištěno od návštev, které jsou generovány tím, že seznam.cz mnozí administrátoři sítí nastavují uživatelům jako homepage. To by mělo zajímat především inzerenty, protože ve statisícch případech se Seznam načte a zobrazí jen proto, aby "tam nebyla bílá plocha" a uživatel odchází okamžitě jinam
3. Když chce někdo srovnávat s Googlem, ano, budiž. Kde jsou počty zadaných vyhledávaných slov / výrazů ?
4. Odchylky v měření popocí vloženého kódu počitadel dělají klidně 50 procent dolů oproti měření přímo na serveru. Jistě, lepším umístěním kódu se to zlepšit, ovšem za cenu rizika, že měřící služba bude zpomalovat načítání stránky. O přesnosti výsledku měření tedy rozhoduje jak vlastník stránky (pokud vůbec) tak i programátor stránek. Ona sama otázka, zda nejřív měřit a pak dočíst zbytek obsahu, či nejdřív zobrazit (uspokojit uživatele) a pak měřit i když výsledky měření mohou být podstatně horší, ukazuje obskurnost dohadů kdo má víc.
hodnocení/recenzi na jakékoliv zboží - mraky
Studijní materiály pro střední školu a dál - tomu se říká wikipedie
Odborné pojednání z jakéhokoliv oboru - na 90 procent vám najdu podstatný obsahu jakéhokoli publikovaného vědeckého textu, a to i v případě, že je umístěn na stránkách s s placeným přístupem.
Clovece ty jsi blazen. Posli na Lupu nejakou fakturu, kterou jsi zaplatil za to, ze budes ve fulltextu zobrazovan na prvni strance nebo toho uz nech:-). Pokud si to nepletes s Sklikem, tak ti nerozumim a mel bys to nejak dokazat a ne jen placat. Nejvic me pobavila ta hlaska: Seznam ma asi financni problemy:-). Koukni se na ejustice.cz nebo staci Admonitoring (i kdyz brutto ceny) a asi zjistis, ze Seznam ma penez dost:-). Samozrejme vyhledavani je velka slabina Seznamu a Google je proste celosvetovs jednicka, to ale neznamena, ze ostatni sluzby Seznamu stoji za h.... a lod jmenem Seznam jde ke dnu. Sreality vyuziva skoro kazdy, kdo hleda byt (podobne Sauto), o emailu nemluve nebo Firmy.cz a Zbozi.cz se jim povedli a lidi ty sluzby vyuzivaji, to nelze poprit. Jestli ty nejsi z Googlu (treba Tana:-)), tak fakt nevim. Mas "super" informace, lec zadny dukaz, takze ti bohuzel nemuzu verit.
Ale jistě, že může konkurovat. Primární pořadí zobrazených odkazů je u Seznamu ovlivněno zpoplatňením klíčových slov. DEJ NÁM 200 000 na rok a kdokoliv na Seznamu zadá do vyhledávače frázi "rybářský prut" zobrazí se mu na prvním místě tvá stránka s Rybářskými potřebami. Až pak se zobrazují odkazy další nebo odkazy se slovy, která si nikdo nepředplatil. Pokud uživatel preferuje nalezení nějaké české firmy, která má jisté reference už jen v tom, že si může dovolit platit za upřednostnění odkazu pak bude jistě volit Seznam. Pokud ten člověk samozřejmě ví jak to u seznamu funguje. Seznamu klesá návštěvnost a tedy i cena klíčových slov. S poklesem návštěvnosti se snižuje i cena reklam. Seznam asi začíná mít finanční problémy a možná proto nestíhá opravovat chyby. Já bych Seznamu přál aby se dostal z problémů, protože jde o český subjekt ale po posouzení vývoje musím bohužel říci, že Googlu konkurovat nebude schopen. Důvody jsem myslím popsal poměrně detailně. To by se musel Seznam dostat na nadnárodní úroveň, kde je nyní Google a to je fantasy. Z té pozice není schopen Google dostat ani Microsoft ač se snaží sebevíc. No možná Seznamu pomůže se svým vyhledávačem novodobý Jára Cimmerman - Petr Hejl. Až tedy sežene těch posledních 100 tis. do milionu, který potřebuje na převedení svých geniálních nápadů z plešaté hlavy do praxe :-))
"Ne nadarmo říkal Windston Chrchill: věřím jen rěm statistikám, které si sám zfalšuji"."
Ha, vidím, že německému soudruhovi se to nakonec podařilo, naletěl jste!
To je totiž fáma, neřekl to Winston Churchill, ale v rámci jiných lží to tvrdil Goebels o něm, v rámci diskretitační "kampaně"
Princip "open" fungování googlu jej charakterizuje. MRAKY nových věcí z niichž některé zanikají. O tom zde již bylo mnoho článků. To ale nijak Google netrápí. Oni mají stále mraky dalších věcí. Zde je tedy na rozdíl od třeba Microsoftu na prvním místě kvantita a ta se následně dobrušuje v kvalitě. Určuje to dynamiku Googlua jeho zisky. Kvalita tedy s ohledem na některé subčásti nemusí být ohromující ale v celkové komplexnosti a nabídce stejně Google válcuje konkurenci. Začal jako vyhledávač a už má své mobilní OS s překotným růstem, Má své služby a cloudy a stále jde dál. Např. hlasové ovládání a převpd hlasu na text, Online navigace atd. atd. Růst Google je viditelný. To není jen můj dohad. O tom svědčí příslušné grafy. Nekvalita seznamu je něčím dána.
1. Klesající zisky a nepříznivá prognóza do budoucna přetvářející se v nedůvěru uživatelů = další pokles návštěvnosti
2. Strach z investic do nových projektů. Vyvinu něco, dám do toho svůj elán, čas a peníze a nakonec přijde Google s tím samým a zadara. Rozvoj v této fázi = příliš velký risk.
Vždyť i Petr Hejl říká, že svůj hledač prodá nejvyšší nabídce a ví, že to nebude nabídka od Seznamu, že ? Však on zástupce Seznamu na Vašich stránkách také moc důvěry v Petra Hejla nevyjadřuje. Pouze obecnou úctu k inovátorům ;)
Btw. Další co jsem v této větvi psal je informace, že informace o přednostním výpisu mám cca. 5 let staré. Před pěti lety se rozhodně přednostný výpis realizoval a to mám z první ruky. Abych to upřesnil ještě detailněji. Přednostní výpis na klíčové slovo neznamená SKLIK ale přesně to co jsem uvedl na příkladech. Po zadání klíčového slova se ve fulltextovém vyhledávání zobrazí pořadí odkazů, kdy odkazy dle placených slov jsou nahoře např. na třech nebo 10-ti pozicích. Až pak se zobrazí výsledky dle klasického vyhledání zohledňujícího kvalitu search engine optimalization stránek. Stránka s odkazy je pak doplněna o SKLIK reklamy vpravo a nahoře. Dále je zde odkaz na např. firmy apod. což jsou služby spojené se Seznamem. Dle některých infomací Seznam se někdy na přelomu roku 2007 a 2008 přednostní výpis na klíčové slovo zrušil ale tomu se může a nemusí věřit. Hodně podivností bylo zjištěno ve chvíli kdy seznam začal využívat Atlas (2007) http://internet.blog.lupa.cz/seznam-podvadi-s-vysledky-vyhledavani ale nechme to být .. je to sporné. Já osobně informaci o tom, že přednostní výpis na klíčové slovo byl skutečně zrušen moc nevěřím. Každý si může zkusit zadat určitá slova do fulltextového vyhledávače a udělat si názor sám. Nevěřím, že by na prvních pozicích uvedené firmy měly až tak dokonalé SEO. Pohádky může Seznam vykládat dětem svých zaměstnanců před spaním.
Tak to ani náhodou. Upřednostňovali skutečně pozice na základě klíčových slov pro firmy, které si ta slova zaplatily. Ty placené linky "nahoře" se tvářily naprosto stejně jako výsledky klasického způsobu vyhledávání ve fulltextu. Podle mě to skrytě dělají dodnes. Ale to je jen můj osobní názor. Kdo chce věřit mu nemusí.
Co dokazuje ? Že ty sponzorované odkazy nejsou na prvním místě nahoře ? Opravdu tam nejsou ??? Tak se podívejte na ten obrázek ještě jednou ! Že jsou označeny jako "sponzorované odkazy" ? No a ? Jsou pro uživatele tím co vidí první po zadání klíčového slova nebo nejsou ?? Proč sem pořád motáte Fulltext ? Já odzačátku píši o prvních pozicích předsunutých před klasické vyhledávání. Píši o tom, že běžnému uživateli je jedno jak se tam ty odkazy dostaly. Jsou prostě nahoře a on na ně PRAVDĚPODOBNĚ KLINKNE NEJDŘÍVE - O TO TU JDE ! . v tomto provedení tam byli min. do roku 2008. Projděte si celou diskuzi ještě jednou. Tato zbytečná diskuze o ničem by nevznikla, kdyby někteří lidé nezačali v tom co jsem napsal hledat své vlastní představy o tom co jsem napsal. Kde je lež v tom co jsem psal ? ... Až úplně v závěru jsem se zmínil o své pochybnosti ohledně samotného rámce fulltextu tzn. spekuluji o tom, že se placené odkazy nachází i níže a tváří se jako výsledek fulltextového vyhledávání. Že jde o můj soukormý názor jsem uvedl snad jasně nebo ne ?
Každý plácáme o něčem jiném a máme v hlavě jinou představu. Takže ještě jednou.
http://www.lupa.cz/clanky/prednostni-vypisy-na-klicova-slova/
Podívej se na ten obrázek. Co je nahoře ? Jsou tam upřednosťnené odkazy označené jako "sponzorované" nebo nejsou ? Jsou předsunuty před výsledky fulltextového vyhledávání nebo nejsou ??? TO JE TO O ČEM JSEM PSAL !!! Tvá představa vznikla tak, že sis v hlavě vybavila upřednostněné pozice v rámci odkazů z fulltextu. Asi víš proč ta představa vznikla že ? ;) .. Můj SOUKROMÝ názor je, že to skutečně skrytě probíhá tak jak jak jsi sama naznačila ;) Mám své pochybnosti při sledování pořadí ve výsledku fulltextového vyhledávání a určité informace, které zde nemohu a nechci předhazovat je potvrzují. To co nemohu dokázat tedy předhazuji JEN JAKO spekulaci. Ty osobně mou spekulaci jako zaměstnanec seznamu můžeš popřít ale to je tvé slovo proti mému. Nechme tedy dohady nad mou spekulací, vraťme se zpět na stromy a bavme se o tom co jsem psal v prvním příspěvku na který jsi reagovala. Projdi si to ještě jednou a porovnej s obrázkem v uvedeném linku.
Když už se tedy budeme bavit o Skliku a dokonce o SPONZOROVANÝCH odkazech na přednostních pozicích jako o reklamě tak se ptám. Uvedená "Reklama" se snad nevztahuje k zadanému (placenému) klíčovému slovu vloženému do vyhledavače ? Co to má proboha společného s inteligencí ? Zadám slovo - zobrazí se výsledek - PODSTATNÉ je co uvidím jako první. Pokud něco uvidím jako první (ať už je to od fulltextu odlišeno jakkoliv) tak na to velmi pravděpodobně také kliknu. Proto si lidé ty sponzorované odkazy také platili ne ? Na co by si je platili, kdyby na ty linky nikdo neklikal ? Jste inteligentní člověk Ondřeji ?? Tak začněte myslet sám, bez barviček, které máte v zorném poli svého přesvědčení a přestaňte druhé poučovat o inteligenci. Vraťte se na začátek diskuze a zjistíte, že na počátku se psalo o placených upřednostněných pozicích linků vztažených k určitému klíčovému slovu a o nějakých barvičkách tam nebyla ani zmínka. Až díky vašemu šťourání přešla řeč na těžko ověřitelné SPEKULACE o manipulace s fulltextem samotným. Raději bych do toho nešťoural než se zde objeví ještě další lidé, kteří mají s něčím podobným zkušennost. Radím Vám abyste v zájmu Seznamu tuto diskuzi raději utnul.
Pro koho to je škoda ? Se spekulací se dá bojovat snad docela snadno ne ? Stačí jen říct, že to je neprokázaná informace a máte vyhráno. Horší pro Vás by bylo kdybych řekl, že o spekulaci nejde a svůj zdroj (svědka) bych uvedl. Svůj zdroj by uvedl i další diskutér v této části vlákna a možná i další lidé. Nechci ale způsobovat svým známým komplikace a proto nechávám spekulaci spekulací. Smiřte se s tím. Já nemám vůbec potřebu seznam nějak poškozovat. OPAKUJI !! že ke spekulaci ohledně manipulací s fulltextem jsme se dostali až později. Na počátku nic takového řečeno nebylo. Jen jste něco takového viděli někde kde to není. Ještě jednou si projděte první příspěvek. Tam se píše jen o upřednostněných pozicích a o předplacení klíčového slova.
V podstatě se dá říci, že jste pochybnosti vůči Seznamu vzbudili právě Vy s Martinou právě svým nepochopením, dementováním něčeho co nebylo vůbec řečeno a následným šťouráním. Co kdyby jste Seznam už přestali poškozovat a uzavřeli jste diskuzi konstatováním, že Spekulace zůstává jen neprokázaným sděleníma a tím ztrácí hodnotu ??
Jsem zaměstnanec Seznamu prodávám produkty Seznamu, chodím po klientech a mám i milionový klienty a ve fulltextu jediné, co si můžeš koupit je Sklik, takže tady nebulíkuj hovadiny, protože kdyby to šlo, tak dělám tak pětinásobný obrat. Přátelé nevěřte idiotům, ve fulltextu jsou relevantní výsledky dle nastavených algoritmů, to jak moc jsou relevantní a jak dobře vyhledávají je druhá věc, ale všichni mají stejný podmínky, to že je někdo neschopnej si udělat kvalitní SEO a pak si tady vylévá zlost na Seznamu s úmyslem ho poškodit hovoří jen o neschopnosti a závisti dotyčného.
Nejdřív čti a mluv. Nepsal jsem o fulltextu ale o pozicích před ním. Pokud tvrdíš, že Seznam nemá (neměl pokud ten systém změnil) upřednostněné pozice na klíčová slova tak zřejmě u toho Seznamu milá Martino vaříš kafe a o nějakém obratu se ti jen zdá.
http://www.lupa.cz/clanky/prednostni-vypisy-na-klicova-slova/
Opět se potvrzuje, že lidi se pletou přednostní výpis s sklikem. Ještě že to Seznam začal barevně označovat a dávat tomu titulek "reklama Sklik". Nebo si stále někdo myslí, že ty první dva žluté výsledky jsou
fulltext? Ale normální uživatel většinou umí odlišit reklamu od užitečných informací. Diskutéři na lupě asi ne.
Tady je další článek na to téma:
http://www.zive.cz/bleskovky/google-neni-silnejsi-nez-seznam-ale-blizi-se/sc-4-a-155329/default.aspx
Patrik promine...
Teďky eště ne. Teprve aš to prodám.
Ad kocovina:
http://www.kocovina.org
Ja jsem nerikal ze Google to dela z lasky nebo vy to tam snad nekde vidite napsane ? Samozrejme ze Google vydelava, ale jeho zisk je generovany kvalitou, kdeztou zisk Seznamu je generovany stadem tupych joudu pro ktere Seznam = Internet a bohuzel jeste dlouho to tak bude.
To ze Google neni 100% kvalitni, to je snad jasne, taky me stve, ze tam treba nenajdu uvedene recenze na zbozi apod... ale ve srovnani se Seznamem je samozrejme mnohonasobne kvalitnejsi. A predevsim pozice stranky je generovana organicky, na Seznamu se da koupit cokoliv.
<ironie>Zato ten krásný úžasný freee cool in GOOGLE to dělá z dobré vůle a lásky k lidem</ironie>
Zkuste si najít hodnocení/recenzi na jakékoliv zboží - neuspějete ani na jednom.
Studijní materiály pro střední školu a dál - neuspějete ani na jednom.
Odborné pojednání z jakéhokoliv oboru - neuspějete ani na jednom.
Vzhledem k tomu, že si velmi dobře pamatuji začátky "Piráta z Infimy" a mám s ním tragické osobní zkušennosti, a vzhledem k tomu že se tady seznam léta chová jako liška v kurníku a ždímá prachy za prohazování pořadí nikoliv podle relevantnosti ale podle toho kdo si zaplatí a vzhledem k tomu že seznam podobně jako nova už žije jen ze staré slávy a zřejmě rezignoval na jakýkoliv další vlastní vývoj a v boji s googlem se postavil na stranu mikroměkkého... tak říkám hurá, go go google jdi do toho!
Člověče z těch fialových stránek mne přepadla kocovina a to jsem nic nepil. No .. možná ju mám proto, že jsem nepil .. Co s tím ? Popít ?
Vyrazil bych do sklépku např. do Lednice ale obávám se inspirovat na webu lednice.cz. Ta žlutá na pozadí by mne už nejspíš dodělala .. :)