Ač jsem se seznamem na netu začínal a je mi poměrně sympatický (resp. byl než zmršil diskuze) tak musím říci, že Googlu konkurovat nemůže. Je jen otázkou času, kdy jej tento gigant vytlačí. Co zatím drželo uživatele na Seznamu je fakt, že jde o ryze český web s českým obsahem. To ale postupně Google dohání. Již má službu iGoogle, která se tváří jako výchozí stránka Seznam.cz. Je v češtině a celou stránku si můžete poskládat z českých (nebo jiných) Widgetů zobrazujících jen informace, jež Vás zajímají. Nabídka českých widgetů je větší než má jakýkoliv český portál. Co je také podstatné je fakt, že je celá stránka BEZ REKLAM. Z této stránky, po přihlášení k svému google účtu, máte přístup do Gmailu, do Galerie fotek, Kancelářských aplikací a mnoha jiných služeb. Rovněž máte ke svým službám a informacím snadný přístup za jakéhokoliv chytrého telefonu s Androidem, iOS či Symbianem. Na mobilních zařízeních bude za pár týdnů (max. měsíců) fungovat ČESKÁ online navigace jež je plně zdarma. Bud ezde fungovat ovládání zařízení hlasem včetně dktování např. SMS a současně převod textu na český hlas. V Angličtině to již funguje delší dobu. Google má už i české zastoupení a je jen otázkou času, kdy bude moci udržovat RYZE české služby jako např. spolužáci, lide.cz, firmy, auto-moto, reality atd. Pak už půjde seznam od válu natrvalo.
Alespoň ještě tak před 5-ti lety to přesně takto fungovalo. Je docela možné, že nyní už upředňostňování nedělá přímo Seznam ale spolupracuje s nějakou třetí stranou. Výsledek tj. upřednostnění se nicméně nejspíš nemění.
ZDE: http://www.cmcgroup.cz/zvyseni-navstevnosti-webu.html se uprostřed stránky píše přesně o tom co uvádím já. Na stránkách seznamu najdeš jen ceník placené reklamy ale zvýhodnění pozice ve vyhledávači ti jistě zprostředkuje nějaký obchodník na které je tam plno kontaktů: http://onas.seznam.cz/cz/reklama/
Mrkni i sem : http://www.internettop.cz/www-seo-optimalizace.php
Pokud plati teorie o reinkarnaci pak to je mozne. Pokud plati teorie o protonacii pak jste v hypnoze jen nahledl do zivota jineho slechtice a pokud plati teorie o pouhych vizich mozku pak je dany slechtic jen vasi predstavou. Pokud tu vizi mate z prehnaneho ochutnavani vin pak jde o nevinne vine vize a pokud vas to presvedceni popadlo v bdelem stavu a za strizliva pak jste pripad pro Chocholouska :)
Čti: http://www.lupa.cz/clanky/prednostni-vypisy-na-klicova-slova/
Je to odkaz na článek zrovna z tohoto serveru.
Jáááj, to jsou pindy...
Všichni co tu píšete, jak si běžně kupujete pořadí ve fulltextu Seznamu - dejte už konečně nějaký důkaz! A pokud se bojíte zveřejnit konkrétní weby/jména - předejte to třeba Lupě. Pokud to bude věrohodné, tak to určitě rádi zveřejní se zachováním vaší anonymity.
Já sám Seznam moc nemusím, takže si rád počtu, jak by byl usvědčen z prodeje pozic ve fulltextu. To, co tu však zatím vidím je zřejmě jen věčné nepochopení rozdílu mezi fulltextem a Sklikem, z čehož vznikají podobné fámy a zjevně nespokojenost zhrzených majítelů webů, kteří si myslí, že jsou ti nejlepší a musí tedy být na první pozici, jinak je to tutově podvod.
Takže jak pánové? Bude příští týden ten článek na Lupě nebo dodáte nějaký důkaz přímo tady?
http://www.lupa.cz/clanky/prednostni-vypisy-na-klicova-slova/
Kdo mluví o fulltextu ? Mluvím o upřednostněných pozicích PŘED ním .. pokud si přečteš co jsme psal výše tak to tam máš docela jasně
on by to taky byl jistej konec seznamu, ale vyloučit nějaké to kodérské popostrčení vyloučit nelze, zbytnění inside ranku nebo co já vím, ovšem to bych viděl na vlastní kapsu a hoooodně v malém měřítku.
Seznamu fandím, ale už jen manifestace síly kontinuálním vyhledáváním je něco na co nemůže seznam ani pomýšlet, seč by jim servrovna vyhořela do pár vteřin, a to nezminuji jiné vychytávky v serp,
Já tomu nevěřím. Já to vím :-D
Ale že zápis do firem nebo skliku může pomoci výsledku ve fullltextu je známý. Ale ten efekt není daný přímo, ale nepřímo díky celkem zajímavému zpětnému odkazu. Štěpán Škrob to už kdysi upřesňoval na seo konferenci (seo.nawebu.cz). Tak jestli to nebude náhodou v tomto.
Myslíte, že stačí jen dávat odkazy, které údajně potvrzují vaši verzi a všichni vám to tady uvěříme?! Já vážně nemíním dělat rozbor každého článku na který odkázete, protože pokud nedokážete porozumět psanému textu, tak to vážně nemá smysl.
Ze článku http://www.lupa.cz/clanky/prednostni-vypisy-na-klicova-slova/ :
Uveďme si příklad, kdy uživatel hledá slovo „práce“. Potom první tři odkazy na stránce jsou přednostní výpisy na klíčové slovo. Následují další odkazy, které už jsou výsledkem hledání přirozeným fulltextem a nelze je předplatit. Příklad je demonstrován na vyhledávači Seznam.cz, na ostatních funguje poněkud jinak. + obrázek http://i.iinfo.cz/urs/prace-kw-seznam-117787087390486.jpg
Čili ten článek dokazuje přesný opak než vy tvrdíte. Tahle diskuze už pro mě opravdu nemá smysl. Pro vás zjevně ano, protože strokrát opakovaná lež se stává pravdou, že?
Tahle diskuze by pravděpodobně nevznikla, kdyby se tu diskutovalo s inteligentními lidmi. Inteligentní uživatel dokáže odlišit reklamu od obsahu, který požadoval a barevne odlišení by mělo pomoci těm méně inteligentním.
Bohužel, se ukazuje, že některým nepomůže ani barevné odlišení :-D
DEJ NÁM 200 000 na rok a kdokoliv na Seznamu zadá do vyhledávače frázi "rybářský prut" zobrazí se mu na prvním místě tvá stránka s Rybářskými potřebami. Až pak se zobrazují odkazy další nebo odkazy se slovy, která si nikdo nepředplatil
Vaše slova na začátku diskuze.
Časem jste otočil, samozřejmě, jak Vás mnozi okoli přesvědčili, že se jedná o reklamu a ne o přirozené vyhledávání. Samozřejmě, že takhle to nefunguje, Sklik ma svá pravidla, kde výběr reklam v horním boxu připomíná aukci a platí se za proklik
Nechme vzájemného popírání. Nemá smysl. Podívej se na obrázek zde: http://www.lupa.cz/clanky/prednostni-vypisy-na-klicova-slova/ . V rámci sponzorovaných odkazů nahoře probíhá sponzorování JAK ? Klient si platí za zobrazení obsahu na neomezenou dobu ? To je asi blbost ne ? Doba předplatného na určité klíčové slovo vztažené k sponzorovanému odkazu někdy končí ne ? Takže sponzorované odkazy EXPIRACI MUSELY MÍT NE ??? Takže db na tyto informace neexistovala? To jsou na Seznamu géniové co si vše pamatovali ? :-)) Předpokládám, že zaměstnanci na seznamu denně sledovali kalendář aby zjistili, kdy expirace jednotlivého předplatného končí. Uff .. docela makačka na bednu. Fakt neměli na Seznamu, žádný IS (aplikaci), který by je automaticky upozorňoval na konec platnosti předplatného u sponzorovaného odkazu ?
Jestli ty nás Ondro tak trochu netaháš za fusekli ;)
I sponzorovaný odkaz byl obchodní model, který měl svůj veřejný ceník, ale nepoužívá se proto, že byl nevýhodný. Sklik prostě víc sype :-)
Ad spekulace. Rozhodně od roku 2007 žádné ovlivňování nebylo možné koupit, ani neoficiálně. Dokonce si myslím, že ani předtím to nebylo tak jednoduché. Existovala zde možnost posouvat dopředu výsledky vedoucí na služby seznamu, jako "self-promo", ale po afeře s Atlasem se od toho upustilo (což je jen dobře). Dneska se to nedělá, dělat nebude, a nevím, proč by se to mělo dělat. Nejlepších výnosů dosahuje vyhledávání v případě, že dává relevantní výsledky a lidé se k tomu vrací. Naopak obchodní model založený na ovlivňování výsledků není výhodný, protože výsledky nebývají relevantní a uživatelé odchází, konečně viz osud mnohých jiných českých portálů. Prostě nedokázali maximalizovat svůj zisk a všechny zisky budoucí.
Jinou věcí je, pokud vám nějaký obchodník tvrdí pravý opak. Nejlepší je takového obchodníka nahlásit a postarat se tak o to, aby již dále nebyl zaměstnancem Seznamu.
Nic nenaznačuju. Před rokem 2007 nemám informace. Mám jen informace, že nastavení internich procesu už tehdy neumožňovalo sestavovat databázi nějakých "sponzorovaných odkazů". Rozhodně to nemohl udělat obchodník ze svého notebooku na jedno kliknutí. Dnešní podoba databáze dokonce ani neumožňuje nastavovat váhy pro konkrétní stránky. Maximálně lze stránky banovat, pokud se dopouštějí Seo-spamu, ale to je známé, dělá to i Google. Pokud Vám nějaký obchodník tvrdí opak, je to lež.
Mně je to jedno, věř nebo ne. Kdyby to bylo informace "jedna paní povídala", tak neřeknu.. Ale šlo skutečně o mě, moje stránky a byl jsem několik měsíců na prvním místě :). Je to cca 4-5 let zpátky. Nezařizoval mi to nikdo z obchodníků, byl to člověk, který pracoval přímo na "vyhledávači".
Pokud se nepletu, tak šlo hlavně o to, že si seznam tímto způsobem zvýhodňoval pozice svých stránek. Jak je to dnes nevím, ale věřím tomu, že v dnešní době to už nelze.
To je dobře, že SKLIK sype. Myslím, že je to velice dobrý nápad. Pokud si seznam udrží návštěvnost a počet klikačů tak se celkový zisk Seznamu snižovat nebude. Pokud se ale počet prokliknutých návštěvníků u inzerenta bude snižovat a bude tak klesat i jeho zisk pak bude hledat jiný web, kde bude moci nějak upřednostnit svůj link. Přeji Seznamu aby mu jeho pozice vydržela co nejdéle.
Věřím, že po různých aférách a diskuzích jako je tato si podobné praktiky seznam rozhodně nedovolí byť by byly jistě dobrým doplňovým zdrojem příjmu. Riziko související s případným provalením se je ale již tak vysoké, že by to v této situaci nepochybně znamenalo okamžitý propad nejen pod Google. Tento postup by diskreditoval jiné služby Seznamu jako právě Sklik a zejména renomé Firmy.
Ohledně obchodníka. Vy naznačujete či připuštíte, že do roku bylo ovlivňování možné, byť to nebylo jednoduché ? ;) Já mluvil výše o informacích z let 2005/ 2006. Pak by nějaké nahlašování obchodníka, který dělal to co tehdy bylo možné a běžné bylo asi zbytečné ne ? :-)
A co když to byla shoda okolností? Co když vám ten váš známy jen poslal stránky na reindex, protože tam předtím nebyly, nebo měly starý záznam. Udělal vlastně totéž, co vy můžete udělat přes vkládací formulář. To je totiž to jediné, co lze přímo od konzole udělat, nic víc :-)
Ty jsi fakt osel, na to uz nemuzu nic jineho rict. Pre nejakymi roky misto Skliku byl nad vysledky vyhledavani Sponzorovany odkaz na klicove slovo nebo jak se to jmenovalo (ted je tam Sklik). Byla to proste reklama a vzdycky to tam bylo uvedeno, stejne to ma Google. Uz se prober!!! Nebo nepis prispevky do diskuze, kdyz o tom vis...no, jak to rict slusne...malo:-)
Nemyslím si že by Seznam nemohl konkurovat Googlu ve fulltextovém vyhledávání. Seznam indexuje jen české weby takže zas tak náročné to není, stačí mít lidi a vůli, netuším kde je problém ale od srpna nebo září kdy někdo totálně zmršil fulltext tak na to snad nikdo nešáhl ...
Jistě to taky není o penězích, Seznam má miliony z reklam tak ať mi nikdo netvrdí že nemůžou sehnat a zaplatit pár dobrých lidí (člověka?) co ten algoritmus opraví.
A nechápu to už z toho důvodu že Sklik pro mě jako inzerenta dobrý produkt tak proč se proboha o ten fulltext nikdo nestará když tyto dva nástroje jsou společně zlatým vejcem ... i když chápu že špatné výsledky fulltextu můžou dočasně zvýšit příjmy z Skliku ale to je cesta do pekel ...
To nevím, já se vyjadřuju obecně. Programátorů je v ČR hafo, ale dobrých programátorů aby člověk hledal lupou (a pokud možno ne na Lupě). Prostě nevěřím tomu, že by PHP / python / C# programátor mohl být něco platný v oddělení fulltextu. Nehledě na tom, že to není jen programování.
Jinak si samozřejmě myslím, že fulltext hledá dobře, výsledky má skvělé a může se srovnávat s výsledky na Google (českými). Jistě, pořád je co vylepšovat.
Seznam má na tyto služby své zaměstnance, kteří domlouvají podobný business. Není třeba abych ti něco vybavoval. Stačí jednoduše kontaktovat Seznam a požádat je. Kolik za nějakou frázi zaplatíš je na Vaší dohodě. Za některé fráze ti 200 000 bude stačit např. tak na 10-tou pozici. Mých 200,000 byl pochopiteně jen příklad.
Máš tyhle informace nějak ověřeny? Nikdy jsem se nesetkal s nikým kdo by mi byl schopen zajistit přední pozici ve fulltextu za peníze, asi nejsem dost velký inzerent aby mi tuto možnost nabídky proto bych rád za konkrétní informace kde to mají na webu nebo osobu která to může potvrdit, normální ochoďáci o tom nemají ani páru. Díky.
Btw SKLIK není (neměl by být) součástí rámce, kde by měly být výsledky "čistého" vyhledávání. Reklamy SKlik jsou v samostatných rámcích ne ? Nahoře, vpravo. Jak mám rozumět informaci, že placené reklamy SKliku (co se dají koupit) jsou součástí fulltextu ? Leda bys tím říkala, že jsou reklamy Skliku odkazující na specifické weby současně na předních pozicích v rámci pro fulltext v podobě klasického odkazu. Výsledky klasického vyhledávání (SEO) by se tak odsouvaly do pozadí na nižší pozice. Promysli si co sama plácáš než začneš mluvit o idiotech ;)
http://www.jakpsatweb.cz/seo/seznam-sem.html
Toto je psáno člověkem, který se dle svých slov na tvorbě uvedeného systému osobně podílel. Předpokládám, že text bude brzy smazán jak autor slibuje ;)
Bavíme se doufám už o současné praxi a ne o praxi před rokem 2008, kdy se skutečně upřednostňovaly pozice nahoře před výsledky z fulltextu.
Mám pocit, že to fungovalo s pomocí obchodních zástupců Seznamu, kteří si hlídali expiraci klíčových slov a podle toho co ve správnou chvíli "odchytili" na svém notebooku ve speciální aplikaci pak oslovovali firmy a nabízeli přednostní pozice dle klíčových slov. Tito obchodníci věděli, že je např. potřeba sedět ve tři ráno na netu aby získali co potřebují. Oslovovaly se firmy jež expirovaly a firmy,kde existoval potenciál na dohodu. Výdělky takového obchodníka se mohly pohybovat od 20 tis měsíčně po třeba 300 000 měsíčně.
Mám naprosto stejnou zkušennost. Zdejším diskutérům to ale nevysvětlíš. Ti budou popírat a popírat. Běžní lidé se přidají buď na jednu nebo na druhou stranu a uvěří buď nám nebo protistraně. Možná to je dokonce i tak, že většina zaměstnanců Seznamu nezná skrytou praxi jak to u jejich firmy chodí nebo min. chodilo před 5-ti lety, kdy jsem s jedním známým od seznamu přesně toto řešil. No možná, že si ti naši známí od seznamu jen vymýšleli a shodou okolností si oba vymýšleli totéž. Mám pocit, že to je zbytečná debata. Naše tvrzení nelze dokázat a já svůj zdroj uvádět nebudu.
Ale na prvních dvou pozicích je zvýrazněný box a v tom je SKlik. Jiná první pozice neexistuje.
Dřív existovala funkce "seznam doporučuje", ale ta byla zrušena, jak správně píše Yuhu na linkovaných stránkách ve zdejší diskuzi. Pravidla upřednosňování této pozice neznám, nicméně byl to normální obchodní model. Dnes se do výsledků fulltextu nijak nezasahuje, těch 10 výsledků na první stránce jsou přirozené výsledky hledané stejným algoritmem pro všechny dotazy. A první odkazy ve zvýrazněném boxu je sklik.
NIc jiného se koupit nedá, ani oficiálně, ani neoficiálně.
Ondřeji kontrolní otázka. Jste schopen vnímat rozdíl mezi Sklikem a "sponzorovaným odkazem", který byl oficiálně zrušen cca. v roce 2008 ?? Ano nebo ne ?
Víte jaký je rozdíl mezi platbou za proklik (množství prokliků vztažených k ceně za proklik = ovlivňující celkovou pozici) a platbou za upřednostnění odkazu nad fulltextem na základě zadaného klíčového slova (sponzorovaný odkaz) ?
DNES !! už tam nic takového není. Už jsem napsal několikrát, že byl sponzorovaný odkaz zrušen někdy v roce 2008. Nebavíme se tedy o současné praxi ale o minulosti. Ano uznávám, že na začátku této diskuze jsem žil v mylném domění, že tato služba stále ještě funguje. Nakonec jsme se shodli a píšeme totéž. HURÁ
Úroveň spekulací nad manipulací pořadí klasických výsledků z fulltextového vyhledávání nechme být také. Jsou to spekulace a dělat z nich FAKTA se snažit nebudu byť mám své zdroje a informace o tom, že se to min. před pár lety dělo.
ANO přesně tato slova !
200 000 a rybářský prut = příklad předplacení klíčového slova pro sponzorovaný (upřednostněný) odkaz
zobrazí se mu na prvním místě tvá stránka = TO CO JE NAHOŘE jako první vidět
až pak se zobrazují odkazy další .. = tj. Klasický fulltext vyhledávající dle algoritmu (ovlivněný SEO) atp.
Co je zde proboha otočeného ? Co je zde nejasného ? Já nepsal vůbec o reklamě .. Já psal O PRVNÍ POZICI. Buď to nechápete a pak jste méně inteligentní nebo se snažíte zachovat si tvář a budete donekonečna psát své výmysly.
Sklik nechme Sklikem. To je kapitola jiná (zákazník si nepředplácí klíčové slovo). O SKliku jste začali psát Vy. Ne já. Jeho funkci my vysvětlovat nemusíte. Znám ji velmi dobře.
Víte, kde vznikl konflikt ? Na úrovni představ. Vy jste si z nějakého důvodu vybavil upřednostněnou pozici na úrovni výsledků z fulltextového vyhledávače. I já mám samozřejmě v hlavě toto podezření, nicméně jej nemohu dokázat a proto jsem o tom ani na začátku nepsal. Psal jsem jen o prvních viditelných pozicích. Následně si v hlavě představujete proces jak uživatel netu vyhledává a na co kliká. Představu danou svou zkušenností jste přenesl na ostatní uživatele. Vy i já víme, co předplacené "sponzorované" odkazy jsou resp. byly před r.2008 (až v průběhu diskuze jsem si ověřil, že už je to zrušeno) a proto po zobrazení výsledků vyhledávání volíme ze 2 možností.
a) Klikneme právě na první uvedený "sponzorovaný" odkaz protože pro nás znamená nějakou relevanci. U Skliku je proklik důkazem o referencích a určité teoretické spolehlivosti firmy. U sponzorovaného odkazu tím signálem o "kvalitě" firmy byl prostý fakt, že firma je asi kvalitní protože má peníze na předplacení si nějakého slova. U placené reklamy (třeba popup) je to totéž.
b) Tyto odkazy ignorujeme protože nechceme to co nám někdo vnucuje ale chceme si sami vybírat. Pak jdeme hned do fulltextu. Taky to většinou dělám
To je ale naše praxe. Náš postup po zobrazení výsledků hledaného výrazu. Garantuji Vám, že většina uživatelů nemá o podobných principech fungování ani "šajn" a klikne prostě na to co se jim objeví před očima jako první. To je dokázané už jen faktem, že si ty přednostní pozice či placené reklamy někdo platí. Kdyby na ně nikdo neklikal tak by si to nikdo nekupoval. LOGIKA .. Uvažujte tedy s ohledem na můj citovaný první příspěvek o postupu jiném než je postup nás dvou. Ti obyčejní lidé opravdu VĚTŠINOU klikají na první co se zobrazí. Mám s tím zkušennosti z mnoha oblastí. Vidím jak to dělají členové mé rodiny, známí, příbuzní, jak to dělali mí žáci v kursu PC dovedností, vidím jak to dělají mí kolegové atd. atd. TO ŽE VY NEBO JÁ VĚTŠINOU KLIKNEME NEJDŘÍVE na výsledky fulltextu neznamená, že to stejně dělají i jiní.
Clovece ty jsi blazen. Posli na Lupu nejakou fakturu, kterou jsi zaplatil za to, ze budes ve fulltextu zobrazovan na prvni strance nebo toho uz nech:-). Pokud si to nepletes s Sklikem, tak ti nerozumim a mel bys to nejak dokazat a ne jen placat. Nejvic me pobavila ta hlaska: Seznam ma asi financni problemy:-). Koukni se na ejustice.cz nebo staci Admonitoring (i kdyz brutto ceny) a asi zjistis, ze Seznam ma penez dost:-). Samozrejme vyhledavani je velka slabina Seznamu a Google je proste celosvetovs jednicka, to ale neznamena, ze ostatni sluzby Seznamu stoji za h.... a lod jmenem Seznam jde ke dnu. Sreality vyuziva skoro kazdy, kdo hleda byt (podobne Sauto), o emailu nemluve nebo Firmy.cz a Zbozi.cz se jim povedli a lidi ty sluzby vyuzivaji, to nelze poprit. Jestli ty nejsi z Googlu (treba Tana:-)), tak fakt nevim. Mas "super" informace, lec zadny dukaz, takze ti bohuzel nemuzu verit.
Ale jistě, že může konkurovat. Primární pořadí zobrazených odkazů je u Seznamu ovlivněno zpoplatňením klíčových slov. DEJ NÁM 200 000 na rok a kdokoliv na Seznamu zadá do vyhledávače frázi "rybářský prut" zobrazí se mu na prvním místě tvá stránka s Rybářskými potřebami. Až pak se zobrazují odkazy další nebo odkazy se slovy, která si nikdo nepředplatil. Pokud uživatel preferuje nalezení nějaké české firmy, která má jisté reference už jen v tom, že si může dovolit platit za upřednostnění odkazu pak bude jistě volit Seznam. Pokud ten člověk samozřejmě ví jak to u seznamu funguje. Seznamu klesá návštěvnost a tedy i cena klíčových slov. S poklesem návštěvnosti se snižuje i cena reklam. Seznam asi začíná mít finanční problémy a možná proto nestíhá opravovat chyby. Já bych Seznamu přál aby se dostal z problémů, protože jde o český subjekt ale po posouzení vývoje musím bohužel říci, že Googlu konkurovat nebude schopen. Důvody jsem myslím popsal poměrně detailně. To by se musel Seznam dostat na nadnárodní úroveň, kde je nyní Google a to je fantasy. Z té pozice není schopen Google dostat ani Microsoft ač se snaží sebevíc. No možná Seznamu pomůže se svým vyhledávačem novodobý Jára Cimmerman - Petr Hejl. Až tedy sežene těch posledních 100 tis. do milionu, který potřebuje na převedení svých geniálních nápadů z plešaté hlavy do praxe :-))
Btw. Další co jsem v této větvi psal je informace, že informace o přednostním výpisu mám cca. 5 let staré. Před pěti lety se rozhodně přednostný výpis realizoval a to mám z první ruky. Abych to upřesnil ještě detailněji. Přednostní výpis na klíčové slovo neznamená SKLIK ale přesně to co jsem uvedl na příkladech. Po zadání klíčového slova se ve fulltextovém vyhledávání zobrazí pořadí odkazů, kdy odkazy dle placených slov jsou nahoře např. na třech nebo 10-ti pozicích. Až pak se zobrazí výsledky dle klasického vyhledání zohledňujícího kvalitu search engine optimalization stránek. Stránka s odkazy je pak doplněna o SKLIK reklamy vpravo a nahoře. Dále je zde odkaz na např. firmy apod. což jsou služby spojené se Seznamem. Dle některých infomací Seznam se někdy na přelomu roku 2007 a 2008 přednostní výpis na klíčové slovo zrušil ale tomu se může a nemusí věřit. Hodně podivností bylo zjištěno ve chvíli kdy seznam začal využívat Atlas (2007) http://internet.blog.lupa.cz/seznam-podvadi-s-vysledky-vyhledavani ale nechme to být .. je to sporné. Já osobně informaci o tom, že přednostní výpis na klíčové slovo byl skutečně zrušen moc nevěřím. Každý si může zkusit zadat určitá slova do fulltextového vyhledávače a udělat si názor sám. Nevěřím, že by na prvních pozicích uvedené firmy měly až tak dokonalé SEO. Pohádky může Seznam vykládat dětem svých zaměstnanců před spaním.
Tak to ani náhodou. Upřednostňovali skutečně pozice na základě klíčových slov pro firmy, které si ta slova zaplatily. Ty placené linky "nahoře" se tvářily naprosto stejně jako výsledky klasického způsobu vyhledávání ve fulltextu. Podle mě to skrytě dělají dodnes. Ale to je jen můj osobní názor. Kdo chce věřit mu nemusí.
Co dokazuje ? Že ty sponzorované odkazy nejsou na prvním místě nahoře ? Opravdu tam nejsou ??? Tak se podívejte na ten obrázek ještě jednou ! Že jsou označeny jako "sponzorované odkazy" ? No a ? Jsou pro uživatele tím co vidí první po zadání klíčového slova nebo nejsou ?? Proč sem pořád motáte Fulltext ? Já odzačátku píši o prvních pozicích předsunutých před klasické vyhledávání. Píši o tom, že běžnému uživateli je jedno jak se tam ty odkazy dostaly. Jsou prostě nahoře a on na ně PRAVDĚPODOBNĚ KLINKNE NEJDŘÍVE - O TO TU JDE ! . v tomto provedení tam byli min. do roku 2008. Projděte si celou diskuzi ještě jednou. Tato zbytečná diskuze o ničem by nevznikla, kdyby někteří lidé nezačali v tom co jsem napsal hledat své vlastní představy o tom co jsem napsal. Kde je lež v tom co jsem psal ? ... Až úplně v závěru jsem se zmínil o své pochybnosti ohledně samotného rámce fulltextu tzn. spekuluji o tom, že se placené odkazy nachází i níže a tváří se jako výsledek fulltextového vyhledávání. Že jde o můj soukormý názor jsem uvedl snad jasně nebo ne ?
Každý plácáme o něčem jiném a máme v hlavě jinou představu. Takže ještě jednou.
http://www.lupa.cz/clanky/prednostni-vypisy-na-klicova-slova/
Podívej se na ten obrázek. Co je nahoře ? Jsou tam upřednosťnené odkazy označené jako "sponzorované" nebo nejsou ? Jsou předsunuty před výsledky fulltextového vyhledávání nebo nejsou ??? TO JE TO O ČEM JSEM PSAL !!! Tvá představa vznikla tak, že sis v hlavě vybavila upřednostněné pozice v rámci odkazů z fulltextu. Asi víš proč ta představa vznikla že ? ;) .. Můj SOUKROMÝ názor je, že to skutečně skrytě probíhá tak jak jak jsi sama naznačila ;) Mám své pochybnosti při sledování pořadí ve výsledku fulltextového vyhledávání a určité informace, které zde nemohu a nechci předhazovat je potvrzují. To co nemohu dokázat tedy předhazuji JEN JAKO spekulaci. Ty osobně mou spekulaci jako zaměstnanec seznamu můžeš popřít ale to je tvé slovo proti mému. Nechme tedy dohady nad mou spekulací, vraťme se zpět na stromy a bavme se o tom co jsem psal v prvním příspěvku na který jsi reagovala. Projdi si to ještě jednou a porovnej s obrázkem v uvedeném linku.
Když už se tedy budeme bavit o Skliku a dokonce o SPONZOROVANÝCH odkazech na přednostních pozicích jako o reklamě tak se ptám. Uvedená "Reklama" se snad nevztahuje k zadanému (placenému) klíčovému slovu vloženému do vyhledavače ? Co to má proboha společného s inteligencí ? Zadám slovo - zobrazí se výsledek - PODSTATNÉ je co uvidím jako první. Pokud něco uvidím jako první (ať už je to od fulltextu odlišeno jakkoliv) tak na to velmi pravděpodobně také kliknu. Proto si lidé ty sponzorované odkazy také platili ne ? Na co by si je platili, kdyby na ty linky nikdo neklikal ? Jste inteligentní člověk Ondřeji ?? Tak začněte myslet sám, bez barviček, které máte v zorném poli svého přesvědčení a přestaňte druhé poučovat o inteligenci. Vraťte se na začátek diskuze a zjistíte, že na počátku se psalo o placených upřednostněných pozicích linků vztažených k určitému klíčovému slovu a o nějakých barvičkách tam nebyla ani zmínka. Až díky vašemu šťourání přešla řeč na těžko ověřitelné SPEKULACE o manipulace s fulltextem samotným. Raději bych do toho nešťoural než se zde objeví ještě další lidé, kteří mají s něčím podobným zkušennost. Radím Vám abyste v zájmu Seznamu tuto diskuzi raději utnul.
Pro koho to je škoda ? Se spekulací se dá bojovat snad docela snadno ne ? Stačí jen říct, že to je neprokázaná informace a máte vyhráno. Horší pro Vás by bylo kdybych řekl, že o spekulaci nejde a svůj zdroj (svědka) bych uvedl. Svůj zdroj by uvedl i další diskutér v této části vlákna a možná i další lidé. Nechci ale způsobovat svým známým komplikace a proto nechávám spekulaci spekulací. Smiřte se s tím. Já nemám vůbec potřebu seznam nějak poškozovat. OPAKUJI !! že ke spekulaci ohledně manipulací s fulltextem jsme se dostali až později. Na počátku nic takového řečeno nebylo. Jen jste něco takového viděli někde kde to není. Ještě jednou si projděte první příspěvek. Tam se píše jen o upřednostněných pozicích a o předplacení klíčového slova.
V podstatě se dá říci, že jste pochybnosti vůči Seznamu vzbudili právě Vy s Martinou právě svým nepochopením, dementováním něčeho co nebylo vůbec řečeno a následným šťouráním. Co kdyby jste Seznam už přestali poškozovat a uzavřeli jste diskuzi konstatováním, že Spekulace zůstává jen neprokázaným sděleníma a tím ztrácí hodnotu ??
Jsem zaměstnanec Seznamu prodávám produkty Seznamu, chodím po klientech a mám i milionový klienty a ve fulltextu jediné, co si můžeš koupit je Sklik, takže tady nebulíkuj hovadiny, protože kdyby to šlo, tak dělám tak pětinásobný obrat. Přátelé nevěřte idiotům, ve fulltextu jsou relevantní výsledky dle nastavených algoritmů, to jak moc jsou relevantní a jak dobře vyhledávají je druhá věc, ale všichni mají stejný podmínky, to že je někdo neschopnej si udělat kvalitní SEO a pak si tady vylévá zlost na Seznamu s úmyslem ho poškodit hovoří jen o neschopnosti a závisti dotyčného.
Nejdřív čti a mluv. Nepsal jsem o fulltextu ale o pozicích před ním. Pokud tvrdíš, že Seznam nemá (neměl pokud ten systém změnil) upřednostněné pozice na klíčová slova tak zřejmě u toho Seznamu milá Martino vaříš kafe a o nějakém obratu se ti jen zdá.
http://www.lupa.cz/clanky/prednostni-vypisy-na-klicova-slova/
Opět se potvrzuje, že lidi se pletou přednostní výpis s sklikem. Ještě že to Seznam začal barevně označovat a dávat tomu titulek "reklama Sklik". Nebo si stále někdo myslí, že ty první dva žluté výsledky jsou
fulltext? Ale normální uživatel většinou umí odlišit reklamu od užitečných informací. Diskutéři na lupě asi ne.
Teďky eště ne. Teprve aš to prodám.
Ad kocovina:
http://www.kocovina.org
Člověče z těch fialových stránek mne přepadla kocovina a to jsem nic nepil. No .. možná ju mám proto, že jsem nepil .. Co s tím ? Popít ?
Vyrazil bych do sklépku např. do Lednice ale obávám se inspirovat na webu lednice.cz. Ta žlutá na pozadí by mne už nejspíš dodělala .. :)