Před měsícem jsme vás informovali o ještě jednodušší podobě hlavní stránky vyhledávače Google, která se v rámci testů objevovala některým uživatelům. Nyní již byla nová podoba hlavní stránky vyhledávače Google nasazena do ostrého provozu a týká se to i jeho české lokalizace, aktuální dvojky na našem trhu. Co je tedy nového? Po načtení se zobrazí pouze logo, již dříve rozšířené vyhledávací pole a dvě tradiční tlačítka. Podle slov Googlu se tedy uživatelé mohou maximálně soustředit na zadání vyhledávacího dotazu.
Další navigační prvky se zobrazí pouze pokud je uživatel potřebuje. Konkrétně se aktivují až v okamžiku, kdy po stránce přejede kurzor myši. Google totiž počítá s tím, že uživatel bere do ruky myš teprve když potřebuje získat přístup k pokročilému hledání, chce využít jiných služeb nebo se hodlá přihlásit. Patřičné odkazy, které byly doposud vždy zobrazeny, se nově zobrazují právě až po pohybu myší. (The Official Google Blog)