Aby bylo možné srovnat AdFox a AdWords/AdSense, musel by buď Google nabízet AdSense pro český obsah, nebo AdFox oddělenou reklamu ve vyhledávání. Dokud tomu tak není, jedná se o dva hodně odlišné a tudíž nesrovnatelné produkty.
Čeští inzerenti mohou v rámci systému Google AdWords inzerovat ve všech jazykových mutacích vyhledavače Google a ve všech jeho partnerských vyhledavačích (u nás např. Tiscali.cz a Seznam.cz - hledání ve světě; v zahraničí např. AOL, Ask.com a stovky dalších). Dále mohou inzerovat v obsahové síti AdSense, která je sice celosvětová, lze do ní zdávat i inzeráty v češtině, ty se však zatím nemohou zobrazovat u česky psaného obsahu.
AdFox naproti tomu zobrazuje raklamu ve vyhledávání Centra a na česky psaných obsahových webech. Na obsahových webech se tedy s Google AdWords nepřekrývá (AdFox je jen u česky psaného obsahu, AdWords naopak u česky psaného obsahu být nemohou) a s AdWords se proto teoreticky kryje jen ve vyhledávání. Tam by to byla ovšem poněkud nefér soutěž, protože podíl Centra na českém vyhledávání je zhruba čtvrtinový oproti Googlu.
Případné pokusy o porovnání těchto dvou systémů by navíc komplikoval fakt, že zatímco v AdWords Googlu jde na vyhledávání a obsah cílit nezávisle a/nebo za různé ceny, v AdFoxu se inzeráty vždy zobrazují jak ve vyhledávání, tak u obsahu, aniž by to inzerent mohl ovlivnit. To je v praxi pro inzerenty dost vážná, často dokonce nepřekonatelná bariéra.
Co je to "neplatne kliknuti"? Vysvetleni, ze je to kliknuti, ktere se inzerentovi neuctuje, nechapu. Jak takove kliknuti muze vzniknout? Jak se projevuje?
Obecně se zřejmě jedná o všechny kliky, které se vymykají vzorci klíkání obvyklému či typickému pro skutečné zájemce o inzerovanou nabídku. Myslím, že s takovým objemem statistických dat, který má vyhledavač velikosti Googlu k dispozici, je identifikace neplatných kliků vcelku triviální záležitost, přestože se Google rád chlubí, jak úžasně sofistikované postupy k tomu používá.
Lidi jsou svině. Představte si, že vytvořím robota, který bude automaticky hledat moje klíčová slova a klikat na cizí reklamy. Konkurenci tak vymlátím rozpočet, jejich reklama nebude fungovat a následně utečou a zbyde víc pro mě.
Nebo toho robota vytvořím jen pro zábavu, jako "virus", který plýtvá cizí peníze. I já se přiznám, že na googlu občas kliknu na reklamu jen pro ten pocit, že jsem někomu utratil pár centíků :)
Ovšem stejně jako kolega výše si myslím, že taková neplatná kliknutí jsou velmi snadno detekovatelná. Google o nás víc všechno, tam se jen tak nějaký robot neschová.