Co to má společného s IT gramotností? Shodou náhod se u nás rozšířilo ICQ, no a co? Má běžný uživatel ICQ nějakou nevýhodu oproti uživateli MSN, nebo Gtalku? A je ta výhoda tak velká, aby přesedlal na jiný protokol a přišel tak o kontakty? Já používám imo.im mám tam skype, icq, gtalk. Ale to proto že jsem geek, stejně jako ty, ale na rozdíl od tebe se nad nikoho arogantně nepovyšuju a nenadávám nikomu do negramotů, ty vedoucí protokole.
vy jste ale píp píp, své stránky na Facebooku mají všichni mobilní operátoři a téměř všechny nadnárodní společnosti (viz http://www.wired.com/epicenter/2009/11/big-companies-dominate-facebook-says-study/), opravdu chcete srovnávat Disney nebo CNN s firmou o jednom člověku (+ účty dělá manželka) která je typickým představitelem firmy s e.mailem na Seznamu?
sociální síť <> seznamka (je to jen jeden z jejího možného použití)
navíc většina lidí tráví na FB možná více času než na "normálním" internetu, to se můžete ptát "má mít firma webové stránky?"
to na čom G+ stojí a padá je marketing, google má veľmi zlý marketing ani android sa nepresadil vďaka marketingu googlu ale v prvom rade vďaka marketingu výrobcov hardwaru a mobilných operátorov. google vie svojim marketingom osloviť len ludí pôsobiacich v IT nikto iný o tejto sieti ani nevie.
Tento článek řeší, proč na G+ není víc lidí a proč jich tolik zůstává na (featurami i funkčností) slabším Facebooku.
Je to SOCIÁLNÍ síť, tedy něco, zaměřeného na různé vztahy, skupiny a podobné věci. Nejen na vztahy mezi lidmi, ale i na vztahy k věcem či službám. Někomu se to může zdát dětinské, ale jsou lidé, kteří např. mají rádi nějakou značku a chtějí vyjádřit své sympatie členstvím ve fanouškovské skupině.
Když píšu, že Googlu+ chybí skupiny, tak tím myslím, že tu chybí featura, která by byla FB skupinám podobná, ale byla by lépe promyšlená, lépe zpracovaná a udělaná tak, aby neobtěžovala toho, kdo tím obtěžován být nechce.
Googlu+ se to výborně povedlo s hrami - zavedl pro ně oddělený stream, kde se lidé navzájem chlubí svými skóre a dalšími úspěchy, lanaří se navzájem do různých -Ville klonů a přitom ten, koho to nezajímá, o tom games-streamu možná ani neví.
Já taky nechci, aby mi G+ stream zaplavila tuna různých "Mishqa Kishqa Vopršálková ti posílá srdíčko s Justinem Bieberem". A myslím, že zatím se Googlu daří zdejší featury nasazovat tak, že to nikoho z účastníků neobtěžuje. Takže doufám, že přijde i s tou obdobou skupin (stačí prostě jen to, aby zakladatel nějaké Google+ Stránky mohl umožnit přispívání dalším lidem (neadministrátorům). Což si myslím, že by nemuselo být moc složité.
P.S. Matematicko fyzikální tabulky svojí užitnou hodnotou asi tak milionkrát převyšují většinu knížek, co mám v knihovně. Ale stejně v 99 % případů sáhnu radši po Asimovovi, Tolkienovi nebo Pratchettovi. 8^) Užitnou hodnotu Google Groups nepopírám, ale jejich podoba není tak úplně to, co by bylo potřeba provázat s G+.
Samozrejme. Ja jsem ji taky neznal. Dal jsem to do kontrastu, ze ani clovek co o tom pise se nedokáže oprostit. Nejdriv se divi, ze socialni sit je tvořena z 90% tanečníky a opernimi pevci a ze neni uplne rozšířena a pak napise ze informovala jako prvni o úmrtí rumunske tanečnice, takze to ma trend fungovat. A furt se čeká na ty masy. Já nevidim ani svetlo v tunelu, ani tunel, mozna je za kopcem nadrazi, odkud by mohl vyjet vlak.
fakt to nekdo ocekaval? ze by protoze to je google? ten uz davno neni prukopnikcou firmou,zamestnavatelem snu,tahounem.velky zatuchly moloch co uz nedokaze generovat zajimave projekty.
neznam jediny duvod proc se o plusko zajimat, prislo pozde a jen si stouplo do rady.jsou tam beztak jen ajtaci, jaka si tak s nema muze byt zabava
aby lidé přešli houfněji k G+ by chtělo aby měl G+ opravdu nějakou killer feature a to nemá a velkou nevýhodou je to, že alespoň v ČR je G+ "geek only" síť a to je největší nevýhoda oproti FB, kde jsou i ženy, které nepracují jako copywriterky či jiná profese u nějaké firmy z oblasti IT ale i baby, které prodávají oblečení nebo pracují jako servírky a z počítače znají jen FB, e-mail a ICQ
Tím "chybí skupiny" jsem myslel, že chybí jejich integrace do G+. Je to příliš samostatná služba, lidé by chtěli, aby se skupinové dění odehrávalo ve streamu.
Na FB se mi líbilo, jak snadno se člověk mohl stát fanouškem nějakého výrobku, služby nebo třeba i názoru. Pak už se s tím bohužel pracovalo trochu hůře, spousta skupin byla nakonec zneužita ke spamu nebo k nesouvisejícím aktivitám administrátora (typu "Tohle je sice skupina milovníků bryndzových halušek, ale poprosím vás, abyste hlasovali pro fotku mojí dcery v soutěži Blablabla..."). Nicméně některé skupiny se slibně rozjely a fungují dobře a bylo by dobré, kdyby Google nabídl podobnou funkcionalitu a dobře ji zapracoval do G+.
Je docela zajímavé, že Google poslední dobou už mluví jen o využití G+ ve firmách, protože je mu jasné, že u normálních uživatelů nemá šanci Facebook porazit. Tak se snaží dostat alespoň někam, kde má Facebook ještě slabiny. Kdyžtak něco málo je o tom třeba tady - http://www.ictmanazer.cz/2011/11/google-plus-prida-funkce-pro-spolupraci-ve-firmach/
Proč autor zakládá své tvrzení na základě dva měsíce starého grafu, který navíc pokrývá jen 10 dní? Navíc nechci být osobní, ale odkud čerpá své zkušenosti s tím, jak to na Google+ chodí, protože jeho profil (https://plus.google.com/104584833370750857533/posts - je-li to on) o nějakém používání moc nesvědčí...
Aby lidé houfněji přešli z Facebooku na G+, jsou potřeba dvě zásadní sociální věci.
1. Skupiny. Je hezké, že už existují Stránky, pod jejímiž příspěvky už se mohou houfovat lidé se stejným zaměřením či zájmem. Ale schází tu obdoba FB-skupin, v nichž mohou účastníci diskutovat i bez toho, aby museli vyčkat na příspěvek administrátora, pod kterým by teprve diskuze byla možná (na G+ nemůže "běžný člověk" napsat komentář k nějaké G+ Stránce, může pouze přidat komentář k příspěvku, který napsal správce Stránky).
2. Události - lidé si na FB docela zvykli zvát své přátele a známé na nejrůznější akce. Na G+ by to bylo ještě komfortnější v tom, že daná akce by se po mém odsouhlasení a přislíbení účasti rovnou zanesla do mého Google Kalendáře (buď jako "Určitě se zúčastním" nebo "Možná se zúčastním" - tuhle volbu bych tam rozhodně dal). V tomhle směru má Google výhodu, lidé jeho kalendář používají (zejména lidé s Androidími mobily), takže provázání G+ s další službou Googlu by prospělo oběma stranám.
Ta zmínka o prvenství v informováni o smrti D.R. je uplne to o co jde. Ne zlomena noha Merkelove, ne smrt Jobse, ne rozvod Backhama, ale smrt otce cecka. Jaky statisticky vzorek by se musel oslovit, aby jeden clovek vedel kdo to je? 100 000?
Zajimave to je, ale jenom z hlediska lepsi segmentace kde G+ vlastne je. Proč nemel G+ prvenství v informováni ze zemřela Alla Bajanovova? To je vseobecna událost, Ritchi patri na Lupu nebo na Root.
A ten graf vypada presne tak jak bych si myslel, ze by mohl vypadat.
Nemá cenu srovnávat G+ s Facebookem nebo Twitterem. U těch je sociální síť nosnou záležitostí. U Google služeb je sociální síť jen nadstavbou nebo doplňkem mnoha dalších navzjem provázaných či neprovázaných služeb z dřívějška. Míra integrace je už taková, že G+ nezmizí nikdy dokud zůstane Google Googlem.