Google pokračuje v mobilním tažení. Zavádí nové mobilní formáty

6. 5. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Na konci dubna zvýhodnil stránky připravené pro mobilní displeje ve vyhledávání a teď vyhledávač přichází i s novými možnostmi inzerce.

Google je stále vládcem ve světě internetové reklamy, a to i té mobilní. Na displejích telefonů ale začíná mnohem dynamičtěji vydělávat Facebook, kterému mobilní reklama přináší necelé tři čtvrtiny reklamních příjmů. 

Na to musí vyhledávač reagovat. A tak po akci přezdívané "Mobilegeddon", která přeskládala výsledky vyhledávání podle toho, jak jsou stránky připraveny pro mobilní surfaře, oznámil i další změny ve svém reklamním ekosystému. 

Nové formáty cílí především na mobilní reklamu. "Dnes už registrujeme větší podíl vyhledávání v mobilu než na počítačích hned v deseti zemích světa včetně Spojených států a Japonska," uvádí viceprezident Googlu Jerry Dischler na blogu Adwords s tím, že firma prostě jen pouští do AdWords trochu nové živé "mobilní" vody. 

CIF25

Podobně vyšel vstříc i hoteliérům, kteří zase budou moci jednoduše umožnit hostům najít a rovnou rezervovat bydlení. 

Ještě letos by pak měl přijít i formát pro poskytovatele pojištění a hypoték. V jeho rámci by pak mělo jít rovnou porovnávat podmínky nebo oslovit poradce. Právě oblast půjček a pojištění je už druhým pokusem Googlu o vstup na toto pole. Ten předchozí ukončil v roce 2012 po dvou letech provozu kvůli nenaplněným očekáváním

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).