Tak mě napadá, kolika uživatelům Gmailu už asi Google analyzuje jejich maily, aby podle toho odhadoval jejich chování, potřeby a personalizoval tak pro ně výsledky vyhledávání, reklamu apod.
Zajímalo by mě, kdy google začne k personalizaci používat taky prohledávání a analýzu obsahu mých příspěvků v diskuzích (podepisuji se vždy stejně, takže to u mě bude mít v tomto lehké).
A konečně - zajímalo by mě, kdy personalizované vyhledávání zcela nahradí to "obecné" s pevně danými kritérii, a tedy kdy se obor SEO definitivně stane minulostí...
Váš příspěvek mi připomněl toto video.
Každopádně, i když vyhledávače směřují k tomu, že bude stále více upřednostňováno personalizované hledání, tak si SEO vždycky najde cestu. Neumím si představit, že by jako takové zaniklo. Sice už nebude o umisťování a volbu klíčových slov do nejlukrativnějších parametrů stránky a tagů a honění zpětných odkazů, spíše o tom, jak právě svůj odkaz dostat do databáze daného člověka v daném vyhledávači.
No s tím úplným "zánikem SEO" to samozřejmě bylo myšleno trochu s nadsázkou, i když...
To co teď napíšu sice bude někde v oblasti sci-fi či nepodloženého "vizionářství", ale obávám se, že pak už to skutečně nebude o SEO, ale o tom, jak svůj produkt/službu přizpůsobit co největšímu počtu lidí a tedy jak ho/jí co nejvíce prodat. Otázkou pak je, jestli nebudou všichni vyrábět/sloužit jen pro většinu a jedinci, kteří z ní jakkoliv vybočují, nebudou potom diskriminováni...