Google prodal už víc než 5 milionů kartonových brýlí pro virtuální realitu

28. 1. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – Spectral
Ilustrační obrázek
Virtuální realita byla jedním z hlavních témat letošního veletrhu CES. A letos by se to mělo projevit i na obsahu pro novou službu.

Facebook už dopiloval svůj Oculus Rift, HTC přišlo společně s Valve se svým modelem Vive, Samsung má Gear a Google? Ten udělal skládačku z kartonu, která se dá koupit za pár dolarů. 

Za rok a půl jich už fanouškům nebo zájemcům o vyzkoušení nové reality odeslal kolem pěti milionů. Takzvaný Cardboard jede i v samotných mobilech. Za devatenáct měsíců si ho stáhlo 25 milionů lidí. Přičemž skoro deset milionů aplikací přiteklo do mobilů během posledních měsíců loňského roku.

Pro Androidové telefony je momentálně k dispozici kolem tisícovky aplikací. Před loňskými Vánoci navíc Google vypustil aplikaci Cardboard Camera, která umí snímat speciální fotografie a uživatelé jich zatím pořídili kolem 750 tisíc. Zájem o obsah pro kartonové brýle roste. Jen na YouTube už je podle čísel Googlu 350 tisíc hodin videa.

Velkým tahákem virtuální reality by měly být hry. V nevadské poušti, kde probíhá tradiční veletrh CES, si mohli na pozadí blikajících kasin a nekonečné pouště uživatelé představovat s VR brýlemi cokoliv. K dispozici už je vesmírný simulátor EVE: Valkyrie, ale už se chystají v podstatě všechny herní žánry, včetně Rock Bandu. Pořadatelé veletrhu uspořádali v rámci CESu i filmový VR Fest. 

MM Influenceři

Virtuální realita zkouší druhý pokus o průlom. A podle odhadů analytiků už by mohl přijít ten správný čas. Jen ve Spojených státech by se letos mělo prodat přes milion VR brýlí. Podle prognóz společnosti TrendForce by se v byznysu mělo na konci dekády točit kolem sedmdesáti miliard dolarů. 

Vážně to bere i Google. Založil si pro nový byznys speciální divizi. Do jejího čela nainstalovala firma dosavadního viceprezidenta pro řízení produktů Claye Bavora. Velké plány s virtuální realitou má samozřejmě i Facebook. "V dlouhodobém horizontu má virtuální realita potenciál zásadně změnit to, jak žijeme, pracujeme a komunikujeme,“ tvrdí šéf firmy Mark Zuckerberg.

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).