Google definitivně upouští od reklamní aliance s Yahoo

6. 11. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – Spectral
Ilustrační obrázek
Po týdnech nejasností a vyčkávání Google definitivně odstupuje od plánované kontroverzní aliance s Yahoo v oblasti internetové reklamy. Společnost tak činí pod společenským nátlakem inzerentů a kvůli nevoli antimonopolních regulátorů. „Po čtyřech měsících přehodnocování, včetně diskusí o různých možných změnách chystané dohody, je jasné, že se jí vládní regulátoři a někteří inzerenti nadále obávají," prohlásil za Google hlavní právník společnosti David Drummond, který zároveň dodal, že je…

Po týdnech nejasností a vyčkávání Google definitivně odstupuje od plánované kontroverzní aliance s Yahoo v oblasti internetové reklamy. Společnost tak činí pod společenským nátlakem inzerentů a kvůli nevoli antimonopolních regulátorů. „Po čtyřech měsících přehodnocování, včetně diskusí o různých možných změnách chystané dohody, je jasné, že se jí vládní regulátoři a někteří inzerenti nadále obávají," prohlásil za Google hlavní právník společnosti David Drummond, který zároveň dodal, že je společnost zklamána, že své plány nemohla prosadit.

Společnosti oznámily plán na společnou strategii v internetové reklamě v červnu. Google chtěl po Yahoo umístění jeho reklamy na své stránky, což by mu mělo vygenerovat 800 milionů dolarů čistého příjmu navíc. Tento krok se však nelíbil celé řadě inzerentů a postavila se proti němu například také organizace Public Interest Research Group (PIRG), která zastupuje americké spotřebitele. (Google Blog)

Autor článku

Externí spolupracovník serveru Lupa.cz a expert na blockchain a kryptoměny. Jako šéfredaktor v minulosti vedl ADASTRA Business Intelligence Magazine a server ITbiz.cz. Dnes pracuje jako redaktor časopisu Forbes.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).