Zajímalo by mě více informací o tom, odkud jsou data a jak byla zpracovávána.
Protože předpokládám, že to jsou data z GA statik webů, ke kterým má effectix přístup a protože effectix je online marketing a performance agentura, tak více než o tom, co se měnilo na českém internetu mohou tato data vypovídat o (ne)schopnostech Effectixu.
Tedy například (aniž bych to chtěl tvrdit) údaj o poklesu Seznamu a nárůstu Google na webech jejich klientů může znamenat jen to, že prostě neumí optimalizaci/ppc pro Seznam ale zvládají jí pro Google.
Také způsob zpracování a zprůměrování může mít ohromný vliv. Např. můžu mít tisíc normálních firemních webů se stovkou návštěv denně a k tomu jeden portál s milionem návštěv denně a najednou budou veškeré informace znehodnoceny nějakými změnami na tom portálu.
Takže určitě bych si z ničeho z tohohle nedělal nějaké obecné závěry, je to spíš pěkné marketingové/seo/pr cvičení Effectixu a pěkná ukázka možného manipulativního užití statistiky (byť nejspíš jen nevědomého).