Začínám mít pocit, že používat služby, které jsou bezplatné a/nebo bez dlouhodobějšího plánu, je vcelku riskantní. Natožpak na nich něco stavět.
Je-li užitečná, můžete si být jisti, že zanikne, protože ji někdo koupí. Uživatelé ji vlastně dělají zdarma testery s tím, že po prodeji a zrušení služby si mohou připsat, na rozdíl od majitelů služby, pouze ztracený čas a problémy.
Začínají být drahé i zadarmo.
Pro Jiří a MC. Psal jsem k tomu " a/nebo bez dlouhodobějšího plánu". Bezplatný model jsem vybral proto, že je to z hlediska uživatele lepší pozice (neztratil alespoň finance). To jen pro upřesnění.
Jinak souhlasím s oběma . Obecně je to zároveň argument proti přechodu z klasického SW čistě na služby v Cloudu. Pokud máte nainstalovaný program, který není závislý na internetu, tak i po skončení podpory Vám bude fungovat tak dlouho, dokud nenaleznete náhradu. V případě služeb v můžete být v troubě ze dne na den a navíc přijít o data, pokud nabízela i úložiště. Takto jsem provozoval například StatBar, jehož vývoj skončil před 5lety.
Obecně s bezplatností to nemá co dělat. Pokud prostě nemáte službu pod palcem (a ano to stojí peníze respektive čas), nemůžete vědět, jak se bude vyvíjet. Nemusí Vám v budoucnu vyhovovat její změny a je možné, že dokonce i skončí. Skončit může i když generuje zisk - nový majitel ji mohl koupit proto, že mu zisk ubírala a údržba dvou písečků se mu nebude zdát výhodná.